Schattige labrador puppies

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DeLabrador

Schattige labrador puppies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 14:13

Vorige week zijn na een hele moeizame en zware bevalling, die uiteindelijk ook resulteerde in een keizersnede, deze fantastische pupjes geboren. Het was zowel een mooie als een trieste dag, want drie pupjes hebben het helaas niet gered. Gelukkig gaat het met mams en deze 3 kleine kanjers wel heel goed en de foto's wil ik dan ook graag met jullie delen. Hopelijk genieten jullie net als ik van de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

miccamaaike

Re: Schattige labrador puppies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:16

Wat een schatjes :)

Heel erg zonde dat 3 van de puppies het niet hebben gered. Ze waren vast ook prachtig! Gelukkig dat het met mams wel goed gaat!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:17

Ah wat heftig zo,n bevalling. Maar gelukkig nog 3 mooie pups en mama er nog.
Ik vind roze wel heel aandoenlijk.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:19

Wat een dotjes. Jammer dat de rest het niet overleefd heeft.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 14:41

Bedankt voor jullie berichtjes. Ja dat zijn absoluut de verschrikkelijke dingen als je fokt en op zo'n moment gaat er dan ook echt door je hoofd waarvoor je het eigenlijk doet. Belangrijkste is sowieso dat mams het goed maakt en de andere 3 doen het ook super! Inderdaad de anderen waren ook prachtig, maar helaas is dat soms de keiharde natuur, hoe kapot ik er ook van ben.

Het zijn 2 teefjes en 1 reutje, waarvan er twee zogeheten Bolo pads hebben. Dat zijn kleine witte vlekje op de onderkant van de voetjes (zie foto 6) en is vernoemd naar Champion en Field Trial Champion reu Banchory Bolo. Zo nu en dan worden er nog wel eens pups geboren met Bolo pads en er wordt gezegd dat deze pupjes dus afstammen van die reu en dat tevens een kenmerk is dat die hondjes een hele goede vacht zullen ontwikkelen.

Het was de planning om zelf een gele reu aan te houden van dit nest, maar aangezien deze er niet bij zit en ik persé een hondje uit deze combinatie wil aanhouden, zal er nu een zwart teefje blijven.

Van de week zal ik wel weer wat nieuwe foto's plaatsen :)

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:45

wat een knappe pups, zo onwijs schattig <3 , heel erg jammer dat er 3 zijn overleden, fijn dat het met de andere en mams natuurlijk goed gaat nu :) !
Leuk dat je 1 teef aan wilt houden.

Mijn duitse dog heeft ook bolo pads , nooit geweten dat dat zo heet , of geldt dat alleen voor labradors?

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 14:52

love_Soraya schreef:
wat een knappe pups, zo onwijs schattig <3 , heel erg jammer dat er 3 zijn overleden, fijn dat het met de andere en mams natuurlijk goed gaat nu :) !
Leuk dat je 1 teef aan wilt houden.

Mijn duitse dog heeft ook bolo pads , nooit geweten dat dat zo heet , of geldt dat alleen voor labradors?

Ik moet je helaas ''teleurstellen'', dat geldt alleen voor labradors.
Dit was Banchory Bolo:

Afbeelding

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:56

okay haha, teleurstellen doe je me gelukkig niet, of ze nou een naam hebben of niet , ik vindt ze mooi bij mijn hond ;)

Prachtige reu zeg hierboven

ik blijf je topic volgen, leuk om te zien hoe mooi ze groeien :j

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:11

Onze 1 maand geleden overleden zwarte lab had ook Bolo Pads en inderdaad een pracht vacht.

De pups zijn schitterend en mams lijkt op onze gestorven hond.....

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:12

aaa how cute, vind die bolle buikjes altijd zo schattig! Balen van de andere 3, geniet maar dubbel van deze want het zijn echt moppies!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:20

Wat heftig zeg, die bevalling! Fijn dat moeders en de 3 pups het nu goed maken!
Leuk om te lezen van de bolo pass, nou loop ik al jaren 'rond' in de labrador wereld (niet als fokker) maar hier had ik nog nooit van gehoord!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:59

Poeh jammer dat het zo moeilijk is gegaan allemaal. Zijn wel echt mooie pups.

Heb je al een baasje voor die andere twee?

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 17:00

@slimmerik, wat vervelend dat jullie hond recentelijk is overleden. Was ie ziek of ouderdom?

@Sall, kan me voorstellen dat je er nog nooit van gehoord had. Zo leer je nog eens wat bij :D

De twee andere pups hebben beide al een super nieuw gezin. Al voor de geboorte had ik een enorme wachtlijst en ik heb dan ook vele mensen moeten teleur stellen dat er voor hen geen puppy beschikbaar was.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:21

Onze hond was 14,5 jaar. Had op het eind geen hondwaardig bestaan meer. Ontlasting en urine liet ze lopen, ook in haar eigen nest. Dan moet je helaas als baas de verantwoording nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 18:24

Wat een schatjes. Kan nu al niet meer voorstellen dat mijn lab van bijna 15 weken zo klein is geweest. Die heeft onder de pootjes ook enkele witte haartjes. Maar niet zo duidelijk.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 08:30

slimmerik schreef:
Onze hond was 14,5 jaar. Had op het eind geen hondwaardig bestaan meer. Ontlasting en urine liet ze lopen, ook in haar eigen nest. Dan moet je helaas als baas de verantwoording nemen.

Die beslissing is en blijft vervelend om te moeten nemen, ookal is de hond 14,5 jaar oud. Houden van betekent inderdaad denken in het belang van de hond en daar hoort dan ook afscheid nemen bij. Blijven jullie (voorlopig) ''hondloos'' of komt er tzt weer een nieuwe hond?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 09:05

Ik ben begonnen met me weer te oriënteren voor een puppy. Nu naar 6 weken durf ik er weer langzaam aan te denken.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 07:19

Morgen zijn de drie musketiers alweer 2 weken oud, de tijd vliegt. Ze groeien als kool en doen het net als mams geweldig! Gisteren was er bij een van de dames te zien dat haar oogjes open gaan en ze de wereld in gaat gluren en ik verwacht dat de andere twee snel zullen volgen. Kijk en geniet van onderstaande foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 07:23

Wat Lieeff!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:37

Leuke fotos. Mams is ook mooi zeg!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 13:51

<3

Ze lijken op mijn labrador toen ze nog pup was <3 (afbeelding v haar staat in mijn profiel)