Maar ja, de hond bleek een bikkel te zijn en werd ouder en nog ouder. Tot in september hij een enorme tumor op zijn milt bleek te hebben met een flinke bloeding ernaast. Opties: direct opereren + 6 maanden revalidatie of inslapen.
De eerlijkste optie was inslapen. Herrie was al 13,5 en heeft een prachtig leven gehad. We waren intens verdrietig en missen hem nog elke dag.
Onze Herrie

*Sorry voor de enorme foto

Na het inslapen van onze grote vriend ontstond er een enorm gat in ons leven en miste wij de aanwezigheid van een huisdier. Samen besloten dat we voorlopig geen nieuwe hond wilden, dus een kat zou een optie zijn.
Tot mijn grote vreugde besloot Limoen om haar Lenthe nog 1 keer te laten dekken door de prachtige Davino. Na al die jaren hopen en dromen werd het misschien toch mogelijk? Twee mooie kittens van Lenthe?
In oktober ben ik naar een show met alleen maar Heilige Birmanen geweest om kennis te maken met het ras maar in het bijzonder met Limoen en haar moeder en haar fantastische Iepie. Ook waren er nog 3 andere fokproductjes van Limoen en kreeg ik een goed beeld.
Toen begon het wachten tot Lenthe krols werd en gedekt kon worden. Wachten duurt erg lang dan, kan ik je vertellen

In januari was het dan zo ver, Limoen ging Lenthe naar Davino brengen en ik kreeg diezelfde avond nog een whatsappje met daarin een filmpje van de eerste dekking. Ze lieten er geen gras over groeien.
Daarna kwam nog een lange tijd van wachten. Is ze drachtig? JAAAAAA

Op 19 maart was het dan zo ver, Lenthe was begonnen aan de bevalling. Whatsappjes volgenden kort op elkaar en uiteindelijk bleek Lenthe 5 prachtige kleine kittens op de wereld gezet te hebben. 2 katertjes en 3 poesjes. *Klik hier voor het bevallings verslag en de eerste fotos* en de namen Klik
Na 14 dagen later ben ik wederom naar Drenthe gereden (vanaf Amsterdam 200 km enkele reis) om daar voor het eerst de kittens te bekijken.
Mijn voorkeur ging uit naar de twee katertjes, want die had ik in oktober besteld: twee tabbykaters

Maar met 2 weken was er nog geen kleur te bekennen bij die kleine frummeltjes.
De 3 weken foto's
Zo nog een keer op en neer gereden naar Drenthe en steeds meer ging het er op lijken dat de twee mannen bij ons zouden komen wonen

Fiero (luistert nu af en toe naar de naam Fin) Lilactabby

Felicio (behoort te luisteren naar de naam Nox) Bluetabby

Uieindelijk ben ik 3 keer op bezoek geweest bij mijn kleine donders

Ze werden steeds groter en stoerder en waren volleerde fotomodellen

Zie dit topic voor het hele verhaal en alle prachtige foto's die Limoen van het hele proces heeft gemaakt:
Limoen @ [BB] Birmanenbabies van Lenthe & Davino!
Op zaterdag 21 juni was het dan zo ver

Ze waren binnen 30 seconde thuis en binnen een minuut begonnen ze al met hun terror

Ik was zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo blij dat ze er, na bijna 9 maanden wachten, eindelijk waren

Sinds juni zijn ze enorm gegroeid

Mijn knappe mannen in vogelvlucht:
Nox:

Fin:

Samen

En een maand later:
Nox

Fin

En dan nog een paar mooie slaapfoto's om mee af te sluiten

Noxje

Finnie

23 augustus zijn de beide gecastreerd toen ze 5 maanden waren. Onderstaande foto is een dag na de castratie. Samen in de keuken tijdens het koken. Handig precies voor het fornuis

Ik ben echt dolverliefd op mijn kleine grote pluizemannen en wil bij deze Limoen @ Bokt en haar poezendame Lenthe nogmaals bedanken voor het uitlaten komen van mijn droom!