Omdat ik inmiddels 2 paarden heb, en mijn vriend dus ook iets wilde...... (dat krijg je ervan
) hebben we gisteren een mooi groot paludarium opgehaald, en s'avonds direct door naar de bouwmarkt om daar wat spullen voor te halen.En met mooi en groot, bedoel ik ook echt mooi en groot!
afmetingen: 100 x 80 x 50 (L-H-B)
Voor de gene die zich afvragen wat nu een paludarium is, heb ik even een voorbeeld plaatje toegevoegd.

Het is de bedoeling dat er door de bak heen een stroompje komt te lopen die eindigt in een kleine waterval. uiteraard zal er dan ook op de bodem een watertje zijn die zeker de helft van de bodem in neemt.
Dieren als anolis/overige hagedisjes en kikkers zullen hier uiteindelijk in geplaatst gaan worden.
Planten die dus van een vochtige omgeving houden (zoals een orchidee) komen hier uiteraard ook in.
Allereerst de lege bak:
(foto's zijn snel met mobiel gemaakt)

De achterwand (noem het maar gerust groot
) wordt gemaakt van piepschuim.Allereerst snijden we de grove vorm erin, plakken het met aquariumkit op elkaar en branden met een kleine gasbrander de definitieve vorm erin.
Daarna wordt het met tegellijm waterdicht gesmeerd, en de tegellijm is gemengd met turf voor het natuurlijke effect.
(daar gaan we van de week mee aan de slag)
Het begin:

Na enig snijwerk

En tegen 12 uur s'avonds en dus maar richting bed haha

Geen idee of mensen op updates zitten te wachten haha,
Maar als men het wil zal ik updates plaatsen.
) is dit ook voor mij ideaal want (op verversen van water en schoonhouden van filters na) onderhoudt het heerlijk zichzelf en groeien de planten fijn
.