3 jaar geleden las ik hier op bokt dat iemand een Afrikaanse Reuzenslak had. Dit leek mij ook super leuk. En kwam ik op MP iemand tegen die met deze slakken kweekte. En zo kwam Spuk met de post, mijn kant op. Spuk was toen iniminie. En paste toen nog in een cassette doosje. Spuk was in winterslaap gebracht, zodat hij niks merkte van de reis. Toen hij bij mij aankwam heb ik hem wakker gemaakt onder de warme/lauwe kraan. En zo kwam Spuk weer uit zijn slaap.
Spuk na een paar weken bij mij:

Spuk na 1.5 jaar bij mij:

En Spuk vorig jaar:

Ik had expres voor 1 slak gekozen. Want ik zat niet te wachten om elke keer eitjes te moeten verwijderen ( 200 tot 500 stuks) Paar maand geleden zag ik opeens eitjes in de bak.
Maar een paar:

Lagen er dus heel weinig in. Poosje laten liggen, maar kwam niks uit. Eitjes voor de zekerheid wel vernietigt. Dus ik dacht gewoon dat de eitjes onbevrucht waren. Net zoals een kip onbevruchte eitjes legt zonder haan.
Begin vorige week zag ik dat Spuk weer eitjes had gelegd. Normaal graaft een slak zijn eitjes in. Spuk dus niet. Aangezien ik het vorige week en deze week het gigantisch druk heb. Dacht ik van dat ruim ik volgende week op. Aangezien wij morgen een survival hebben. En hier al druk mee bezig zijn.
En toen kreeg ik vanochtend de schrik van mijn lezen. Ik zag opeens meer als 100 slakjes rondkruipen

Maar ik zou vandaag naar mijn oma heen gaan. Dus daar eerst heen geweest en vanmiddag een bakje klaargezet, zodat ze daar in kunnen opgroeien.
Al een gedeelte overgezet:

En het kraambakje zelf:

En ze zijn zo schattig en klein

Dus wie een slakje wil hebben, ik heb er genoeg