Het was weer ontzettend gezellig. De Roofvogelboerderij zit sinds vorig jaar op een nieuwe locatie en wat zitten alle vogels er goed bij! Ze hebben allen mooie grote en schone volieres en er wordt iedere dag met de vogels gevlogen om ze in conditie te houden. Ook gaan ze iedere dag allemaal op de weegschaal om hun conditie en gezondheid in de gaten te houden. Ik kan niet anders zeggen dat er echt met liefde voor alle vogels wordt gezorgd.
Er zit van alles, van een klein Brazilliaans dwerguiltje (nog kleiner dan mijn eigen valkparkiet
) als twee enorme Steenarenden en zelfs Ooievaars en Lepelaars
De workshop was weer geweldig. We hebben een stukje theorie gehad, met de loer gedraaid, een fijne lunch gehad en toen was het eindelijk tijd voor het echte werk
Roofvogels op de hand en uiteindelijk ook zelf vliegen! We kregen onder andere een grote Oehoe (uil), buizerd, een kuifcaracara en de Braziliaanse dwerguil (
) op de hand. Daarna was het tijd voor het vliegwerk. Eigenlijk mogen de mensen voor de workshop dan met een Oehoe uil vliegen, maar door de harde wind werd er gekozen voor vogels die minder last zouden hebben van de sterke luchtstromingen. Allereerst kwam de woestijnhavik, maar zelfs deze vogel had nog flink wat last en 'zeilde' over het veld. Daarom werd besloten om als tweede vogel de Amerikaanse zeearend te kiezen
Daar word normaal gesproken niet mee gevlogen door 'cursisten', maar dit was een uitzondering. Onze dag kon niet meer stuk
Een Amerikaanse zeearend heeft een spanwijdte van 2.5 meter. Er komt dus wel wat op je afvliegen
Ter afsluiting was er nog een presentatie van een hybridevalk en het draaien van de loer. Ontzettend gaaf om te zien! Een valk behaalt hierbij wel snelheden van rond de 150 km per uur.
Kortom een geslaagde dag en voor iedereen een aanrader! Ik wil zeker nog eens terug en dan misschien de Moonlight workshop volgen (bij volle maan vliegen met uilen). Lijkt me ook erg gaaf!
Hieronder de foto's. Mijn vriend heeft nog niet alle foto's klaar, dus een paar foto's zijn nog afkomstig van de workshop van 2 jaar geleden en nog een paar met toestemming van de fotograaf geplaatst om zo een beeld te geven van wat er rond vliegt
De prachtige hybride valk (kruising) genaamd Orange, waarmee de loer-demonstratie werd gegeven:

Oehoe 'Herbie'

Steppearend 'Ben'

Geervalk 'Athena'

Braziliaans dwerguiltje 'Rambo'

Rambo is echt verschrikkelijk klein, maar heeft misschien wel de grootste ego van allemaal

Bataleur 'Maya'

Hybridevalk 'Orange' tijdens een duikvlucht bij de loer-demonstratie.

Witkopgieren Jack en ?? (naam kwijt)

Ik met Woestijnhavik 'Hercules'

en toen.....

Ik en Amerikaanse zeearend 'Julius'
Het is wel even slikken wanneer zo'n gevaarte op je af komt vliegen

Er zijn nog veel meer foto's en nog veel meer verschillende soorten vogels. Pff, wat was het gaaf! *stuitert nog even verder*
Daar staan ook bijna alle vogels op beschreven trouwens. 

Rambo