Nijntjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Nijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 20:45

Werd toch eens tijd mn nijntjes hier ook eens voor te stellen.

Ik wou naast mn cavia's al jaren graag 2 konijnen, maar doordat we niet de ruimte hadden voor een grote ruimte zijn we er niet eerder aan begonnen.

Echter stond ons oude kippenhok al een tijd leeg en kwam bij toeval een vriendin van me met deze 2 konijnen aan, ze wist dat we de ruimte voor ze hadden en dat ik al een tijdje rond aan het kijken was. Nou daar kon ik geen nee tegen zeggen.

Ze wonen nu momenteel nog in een deel van mn cavia flat van 2 x 0.8 m maar gaan binnenkort verhuizen naar het "kippenhok" Waar een ruime vaste ren aan vast zit voor veel vrijheid. Nu haal ik ze wel elke dag er uit en hebben ze een ren van 1,5 bij 5 m tot hun beschikking met gras etc.

Ok nu genoeg gekletst even voorstellen

Hazel Vlaamse reus
Afbeelding

Afbeelding

Fiver japanner
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook een filmpje dat ze aan het spelen zijn maar deze is nog aan t uploaden :j

Ik vind ze super de cavia's hebben ook veel aan de konijnen die waren namelijk eerst wat timide in de ren maar nu de konijnen er naast gewoon rond racen durven de caafjes ook veel meer

CK88

Re: Nijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:39

Super leuk! Zitten ze samen? En wat goed dat je je eerst heb ingelezen voordat je nijntjes nam :D

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:42

<3 <3 <3
Mooie nijntjes.
En wat fijn dat je ze de ruimte geeft met dat kippenhok, veel nijntjes zouden daar jaloers op zijn.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 11:18

Ja ze zitten samen t zijn 2 voedsters, ik vind dat ze veel
moeten kunnen bewegen.
als je die blije koppies ziet daar doe je het voor :j Ik vind het zo leuk dat ze je herkennen mn caafjes roepen me al vanaf meters afstand maar konijnen hoor jr natuurlijk niet maar zodra ik bij het hok kom klimmen ze al tegen het hek omhoog. Ik zet ze in de ren met een mandje en daar springen ze dan gelijk in zo grappig.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:47

Wat een aparte kleur heeft die laatste!

Fijn dat ze de ruimte krijgen :) .

Nou ben ik wel heel benieuwd, wanneer er weer foto's van de hondjes op komen? :D

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 11:59

Wat een leuke nijntjes!
Vooral die lichtbruine in het filmpje... sjoef sjoef...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:22

Wat super leuk dat filmpje! En dan denken sommige mensen nog steeds dat ze een konijn in een hokje van 1 meter bij 60 cm kunnen houden... Terwijl konijnen echt een sprintje moeten kunnen trekken.

Je hebt 2 voedsters, dit kan goed gaan maar ze kunnen gaan vechten als de hormonen opspelen...Nog beter is een voedster met een gecastreerde ram. Ik duim voor je dat het goed blijft gaan! :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 12:28

Ah wat onwijs leuk zeg dat konijn is net een racewagen _O-

Hier ook 2 konijnen en ze zijn zo leuk samen :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 15:10

We gaan zien of het goed gaat inderdaad, de moeders van deze leven ook samen maar je weet het natuurlijk nooit.
Mooi gekleurd is Fiver he, ze is een Japanner maar dan in verdunning.

Zal het echt niet gaan zullen we een oplossing zoeken.

foto's van dr doggies zullen zeker snel weer komen :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:19

Ik heb ook mijn tweede stel voedsters samen zitten en ze maken alleen wat ruzie rond etenstijd (hebben ze van kinds af aan al geleerd, competitie met hun broertjes enzo). Dat doen ze eigenlijk ook alleen als ze schijnzwanger zijn... Daarbuiten zijn ze achterlijk klef samen. ;) Mijn vorige stel waren ook beide voedsters omdat ik toen niet beter wist en die hadden écht nooit ruzie.

Maar ja ze moeten toch gecastreerd dus ik verwacht dat mijn huidige dan ook niet meer vechten met het eten. :=

In ieder geval omdat iedereen altijd zegt dat voedsters niet samen kunnen dacht ik, ik stel je even gerust. Vaak gaat het wel goed, als de ene duidelijk onderdaniger is dan de ander en als ze allebei jong zijn als ze aan elkaar leren wennen. :) Zoiets.

Ik gok alleen dat het met een derde stel niet meer zo geweldig zal gaan, dan heb ik echt te veel mazzel, maar ik hoop dat het voor jou goed blijft gaan. :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 11:22

Ik zie duidelijk dat de japanner Fiver veel onderdaniger is en Hazel de baas laat spelen ben er dus niet zo bang voor.
Maar gaan ze niet meer samen krijgen ze een ander maatje :j

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:26

Tja mijne zijn daar onduidelijk in... de "baas" wast de ander ook gewoon als die haar kop onder haar kin duwt, wat dus onderdanig gedrag is. _O- En de onderdanige is niet súper onderdanig, dus dat helpt ook niet. Vind het nog behoorlijk goed gaan en ik denk ook dat het een beetje "gesloopt" is omdat ze 10 dagen uit elkaar hebben moeten zitten (de baas had haar elleboog uit de kom).

In ieder geval hoop ik voor jou dat áls het fout gaat, dat niet pas over een hele tijd is, want dan zul je moeten kiezen welke de leukste is... :(:) Lijkt me lastig met deze twee!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 11:29

Ja dat word dan een lastige keuze wel heb ik afgesproken met de fokker dat 1 van de dames gerust terug mag moest het zo ver komen. We wachten het af nu gaat het nog super.

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:32

Omijngod wat gaat die snel haha :')
Keileuk! :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 11:33

Ja Fiver is net Schumacher vinden ze heerlijk lekker racen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:41

Oh was ik vergeten te zeggen: ik vind Fiver als naam echt goed passen! Lijkt er een beetje op... ;) Hopelijk niet qua karakter. _O-

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:43

Hahah die namen! Zeker ut watership down? :p

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 11:44

Beide vond ik ze goed passen kwa karakter is ze niet zo nee :=

Ja klopt, heb die film zo vaak gekeken als kind moest ze dus wel vernoemen

Ab2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:52

Lief!

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:18

Heerlijk dat rond racen!! Mijn konijnen doen dat helemaal niet, alleen mn voedster af en toe. Maar die van jou zijn geloof ik ook nog jong :)