Ja Dit en Dat.. Zo heten onze liefste katjes!
Omdat ik me verveelde dacht ik. Laat ik maar een topic maken van onze kattiess
Dit is een mannetje en Dat is een vrouwtje!
Dit en Dat zijn allebei katten met een verhaal..
Laten we beginnen met Dat.
Toen Dat net een half jaartje bij ons was, ging ze steeds minder goed in haar haren zitten. Er zat geen mooie glas meer of en het stak allemaal zo uit elkaar. Ook werd ze mager, trager en moeier.. Wij geen idee wat het was, dus wij afspraak gemaakt bij de DA, konden de volgende dag pas terecht. Ondertussen sliep Dat gewoon. Die avond werd ze wakker en begon ze helemaal te shaken en te trillen. We mochten absoluut niet bij haar in de beurt komen. Wij de dierenarts gebeld dat dit niet goed was.. We konden die avond ineens wel terecht. Maarja, Dat in het mandje en gaan naar de DA. Dat had erge koorts ! Ze moest blijven en bloedprikken. Volgende dag wij weer komen, want hoe is het met Dat. Ze weten wat er is.. Dat heeft de chronische niesziekte. Wij hebben medicijnen gekregen en die moesten we elke dag geven. Dat is nu helemaal goed gegaan en gelukkig merkt ze niks meer van de niesziekte. Helaas is de kans wel kleiner dat ze oud word. Maar me blijven hopen.
Nu Dit.
Toen we terug kwamen van de vakantie Turkije vorig jaar was het 3 uur 's nachts. Wij eindelijk thuis na een lange reis. We doen de deur open. Daar kwam Dat aan (de katten kregen verzorging van onze opa en oma) maar geen Dit.. Ik wou al gaan zoeken, maar mam zei; die komt morgen wel joh. Ik toch wel gaan zoeken. Ja hoor, tref ik Dit aan in de bosjes. Ik zei; kom maar Dit!! Normaal komt hij altijd wel rennen naar mij. Maar Dit keer niet. Mmm.. Raar. Ik pak dit op en loop naar huis. Zet hem neer en hij schuift naar de voerbak. Hij at alsof hij een week niet had gegeten. Maar wat ons opviel was, hij was verlamt aan zijn achterwerk. Hij kon niet meer lopen! Wij om 4 uur 's nachts nog naar de dierenarts. Dit was geraakt door een auto waarschijnlijk. Hij was verlamt aan zijn achterwerk. Zijn achterpoten deden het niet meer. Maar gelukkig was de kans groot dat het nog beter zou worden. Wij moesten hem in een bench doen en hij mocht echt niet naar buiten. Hij moest rust hebben. Wij voor hem een bench gekocht en hem daar in gedaan. Een lage bak met grint er in als katten bak. Zodat hij daar zijn behoeftes kon doen. Maar zijn achterwerk was verlamt.. Dus hij had ook geen controles meer over zijn behoeftes.. Het was echt verschrikkelijk zielig. Je zag de kat balen. Elke keer weer als wij zijn achterwerk moesten schoonmaken. Je zag hem verdrietig wezen. Echt heel heel erg zielig. Je zag zijn verdriet in zijn ogen. Dat doet zeer als je dat ziet als mens Maar ondanks dat het zielig was, gaven we de moet niet op! Het voordeel was dat hij geen pijn had, en langzaam werd het beter. Hij probeerde te lopen en te springen. En nu.. nu is hij weer helemaal de oude Dit!!
Hier een foto van hem in de bench
1.

2.

Rawwrr Dat
3.

Ze kan wel mooi poseren !!
4.

Haha gekke Dit!
5.

Wat ben je toch mooi

6.

7.

Wat kunnen ze toch lekker luieren
8.

Mooie Dat
9.

En Dit!
10.

Dit was het!!
Leuk dat jullie gekeken/gelezen hebben !