nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:33

Maar lieverd, het IS (helaas) geen wijsmaken. Hij was toch wel heel erg ziek, maar hij toonde het alleen (nog) niet. Hij heeft vorig jaar toch ook een heel erg zwaar jaar meegemaakt en wat dat betreft was het (eigenlijk) ook wel een behooorlijk wonder dat hij weer zo fit toonde..

Dat heeft gelegen aan zijn spirit en aan jullie liefde en onwijs goede zorgen en daarom heeft hij tot aan het einde toe toch nog volgehouden en zo kunnen genieten.

Het maakt het verlies er niet minder om, maar ontkennen dat hij ziek was - dat kun je helaas niet.
Kan me voorstellen dat je dat helemaal niet wilt horen hoor meis, daarvoor is die ontkenningsfase ook - ter bescherming.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:49

Ik kan me zo goed voorstellen dat je er absoluut niets van snapt/begrijpt/over uit kunt, als je zo'n hond ziet!!!
Maar je wéét dat je dierenarts je niet iets verteld dat niet waar is. Je moet het niet zien als je zelf wijs maken, maar het proberen een plekje te geven en in gedachten te houden dat hij een geweldig leven heeft gehad en niet ernstig heeft hoeven te lijden!!
Je maakt het nóg moeilijker voor jezelf, door met dit soort gedachtes door je hoofd te blijven spoken!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:07

Misschien heeft het zo moeten zijn.. Wilde hij je niet opzadelen met zorgen over hem. Gestreden tot het laatste eind... Herkenbare pijn hoor,maar het veranderd niets.. :(:)

Anoniem

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:09

Ik snap je verdriet meis :(:) maar het leven gaat wel gewoon door, ook voor jou én je andere honden. Denk je niet dat de andere honden ook reageren op hoe jij je opstelt, zo in het "wat als" blijft hangen? Dat ze ook daarom down zijn, dieren voelen je natuurlijk onwijs aan? Probeer de zon weer te zien! Lichamelijk zijn Do en Joes niet meer bij je, maar hun essentie is er nog wel!

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 16:32

ja,ik weet het,moet ergens weer die zon gaan zien schijnen...maar probeer het wel hoor,ga ook elke dag met de hondjes hier zwemmen en spelen,pip gaat gelukkig met de dag meer spelen en daar ben ik wel heel blij mee :j :) :) ...

ik denk en dat is misschien wel persoonlijk,dat ik toch wel een soort van "aftakeling" bij een dier wil zien,en een beetje een periode om naartoe te leven ,beetje de tijd om nog te doen wat je dan extra kan doen...en te zeggen wat je wil zeggen..

joes had ik de kans bij elke dag te vertellen hoeveel ik van haar hield,hoeveel ze voor mij betekende,hoe mooi ik haar vond,en hoeveel ik haar zou gaan missen als ze er niet meer zou zijn....en natuurlijk heel veel extra te zoenen,te kroelen,en te genieten,elke dag deed ik dat weer en weer...zelfs snachts als ze me wakker maakte om te tutten dan vertelde ik haar dat...


do heb ik nog geen half uurtje de tijd gehad om dat te doen,maar toen was ie er eigenlijk al niet meer,hij lag in een soort coma en reageerde nergens meer op...

en pff,het wás zo mijn ventje,mijn mannetje...was zo gek op die hond..pff mis hem zo erg....joes ook hoor,maar daar heb ik toch die aanloop gehad en mogen hebben dat ik wist dat elke dag bezonder was en dat ik daar 200% van moest genieten...

nou ja...vind het al heel lief dat jullie hier nog komen en mijn gezever om een hond aanhoren...maar wat zou ik graag de tijd een half jaartje terug willen draaien op dit moment...

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:35

Ach het is ook heel moeilijk allemaal en aan de andere kant, had je dat erbij kunnen hebben naast het afscheid nemen van Joes ook nog eens het bewuste verdriet van een afscheid van Do? Dat heeft hij je vast willen besparen.. Je hebt hem vorig jaar gered en hij heeft het er nog dubbel en dwars van genomen, de bikkel.

Wat fijn dat Pip weer echt lekker gaat spelen!

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:37

En als je de tijd een half jaar terug zou kunnen draaien en dan zou weten wat hem mankeerde, had je dan van dat half jaar net zo kunnen genieten als dat je nu met hem gedaan hebt?!?!? Heel misschien had je er dan nu een klein beetje minder moeite mee gehad, maar het verdriet van het missen had niet minder geweest.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:38

Bij Do heb je zijn hele leven de tijd gehad om dat te doen, Femke :(:)
En hij heeft tot het laatste moment van dat leven genoten !
Dat is toch ook een heel fijne gedachte ?

'k Begrijp het goed , hoor, dat het voor jezelf gemakkelijker te aanvaarden is als een dier langer en duidelijker ziek is, dat heb ik zelf ook , maar dit is voor de hond zelf toch eigenlijk het mooiste ?

Kom op , meid, probeer te genieten van de hondjes die er nu zijn en laat geen moment daarvan verloren gaan, daar heb je dan straks weer spijt van ... want, ook wil je er nu uiteraard helemaal niet aan denken, ook zij leven niet eeuwig ...

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 16:48

nee ik had dat niet getrokken,niet als ik zou weten dat binnen 40 dagen gambit,do en joes dood zouden gaan,maar een half jaartje terug leefde ze nog wel alle 3...

dus nog even de kans hebben ze te voelen,ruiken,zoenen enz...ja...dat zou ik wel willen ...

ik denk als ik het geweten had met do ,dat ik hem meer in de auto mee had genomen,en nóg meer gezoend en geknuffeld had..

had ik het getrokken als ik had geweten dat dit zou gebeuren,nee,denk dat ik gek geworden was,ik kon al helemaal in de stress gaan bij de gedachte dat hij mss nog maar 2 jaar te leven had...laat staan te weten dat hij maar 9,5 zou worden..

enige wat fijn aan dit verhaal is,dat ik zorgeloos met hem heb geleefd tot aan de laatste paar uur van zijn leven,echt hoor,zelfs na die operatie,kwam hij met staartje op zijn rug,vrolijk mee naar buiten bij de dierenarts...nooit gedacht dat ik hem een paar uur later kwijt zou zijn,ik dacht we hebben nog wel een poosje samen...ik had zelfs nog pillen besteld voor zijn leverfunctie,zo weinig was ik bezig met het feit dat hij dood zou gaan ( al was mijn DA daar wel duidelijk in hoor,maar ja..geloofde het gewoon niet...niet Do,toch?? )

Maflinger_S
Berichten: 12176
Geregistreerd: 01-07-08

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 17:00

Het is goed zoals het gegaan is, ook al is het nu moeilijk. Als je had geweten dat Do zo ziek was had je andere dingen gedaan maar het resultaat zou hetzelfde zijn.
Het werd hier al eerder gezegd en ik sluit me daarbij aan. Er zijn twee mogelijkheden wat Do betreft: Do is een poosje ziek geweest maar voelde aan hoe moeilijk jij het al had met de ziekte van Joesje en haar naderend einde en heeft zijn eigen strijd gestreden, in stilte.
Do's ziekte is heel snel ontwikkeld zodat hij zich ook niet realiseerde dat hij zo ziek was.
Wat het ook is geweest, Do was tot het laatst Do zoals jij hem kende. Dat is toch een heel mooi geschenk wat hij je heeft gegeven.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:41

De intense liefde voor je dieren is bewonderenswaardig,zo diep...Denk dat de honden goed weten hoe jij in elkaar steekt,en net zoals mensen is elke hond een apart karaktertje,ik denk echt dat Do sterk voor jou wilde zijn en zijn eventuele aftakeling niet heeft laten zien aan jou...
Maar wat een verdriet kunnen dieren je toch geven.. ze geven intens veel liefde,en het enige nadeel is dat je ze bijna altijd zult zien gaan.. afscheid nemen ooit.. zo moeilijk..

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 10:18

bewonderingswaardig...maar ws niet echt benijdbaar,soms zou ik willen dat ik wat minder van ze hield hoor...zou het allemaal wat makkelijker maken :j

en pff voor zulk verdriet,ik zou bijna stoppen gewoon met honden houden...

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:50


kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 15:17

wat mooi....en wat herkenbaar.... ;(


ik mis ze zó erg....

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:56

Kan het me indenken, het slaat een groot gat 2 van die mooie persoonlijkheden tegelijk moeten missen.

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 16:31

Hey Femke :(:) .
Maar wel wat moois, hoor, want vanmorgen was ik ook zwemmen met de honden en moest denken aan jou en je knapperds, je foto's van dat ze genieten in het water, de stokken en dat is voor jou natuurlijk ook een gemis, maar het zou een groter gemis geweest zijn, het niet gekend te hebben :(:) :(:) .

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 16:46

ja ik ben ook heel blij ze gekend te hebben...maar zeker donnie kan ik gewoon niet verteren...

was vanmorgen bij mijn dierenarts met pip ,die moest geent worden,en met nookie die had een jeuk oortje,en de dierenarts begon meteen over tessa,dat zij hetzelfde had als donnie,alleen nog niet in zo'n erge mate als Do...

en ik zei dat ik de honden heel erg mistte en do gewoon niet kon begrijpen,en daarop zei ze dat 2 speciale honden verliezen op zo'n korte tijd ook niet te doen is,en dat Do duidelijk voor mij veel te snel gegaan is..

maar ja...het zal moeten slijten,en het zal vast ooit een plekje gaan krijgen,maar verdorie...wat heb ik er last van...

het is ook gewoon veel te stil in huis...Do en Joes waren beide de herrie makers,beide honden waren heel waaks en deden heel veel blaffen,of ze staken elkaar aan waardoor ze gingen blaffen,waarop de andere honden óók gingen blaffen..

en nu...de hele wereld kan voorbij lopen met hondjes en het is stil....geen hond die blaft,niets....zo confronterend... iedere dag weer...

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:26

Ik kan me voorstellen dat juist de stilte je dan aanvliegt en na lijkt te galmen :(:) :(:) .
Fijn dat je nog even met de da hebt kunnen praten.

Wanderers

Berichten: 876
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:57

kimmie261 schreef:
ja ik ben ook heel blij ze gekend te hebben...maar zeker donnie kan ik gewoon niet verteren...

was vanmorgen bij mijn dierenarts met pip ,die moest geent worden,en met nookie die had een jeuk oortje,en de dierenarts begon meteen over tessa,dat zij hetzelfde had als donnie,alleen nog niet in zo'n erge mate als Do...

en ik zei dat ik de honden heel erg mistte en do gewoon niet kon begrijpen,en daarop zei ze dat 2 speciale honden verliezen op zo'n korte tijd ook niet te doen is,en dat Do duidelijk voor mij veel te snel gegaan is..

maar ja...het zal moeten slijten,en het zal vast ooit een plekje gaan krijgen,maar verdorie...wat heb ik er last van...

het is ook gewoon veel te stil in huis...Do en Joes waren beide de herrie makers,beide honden waren heel waaks en deden heel veel blaffen,of ze staken elkaar aan waardoor ze gingen blaffen,waarop de andere honden óók gingen blaffen..

en nu...de hele wereld kan voorbij lopen met hondjes en het is stil....geen hond die blaft,niets....zo confronterend... iedere dag weer...

* slik * .. dit is echt allemaal zó, veel te, herkenbaar ..

Hier ook: drie honden maar na een enkele waar-blijf-je-nu-Bonnie blafje in het begin is het hier nu onwerkelijk stil .. wat wordt zij nog elke dag door mens en dier hier gemist ..

En slijten?? Ik weet het niet .. bij mij is onder anderen de manier waarop eea. gebeurd (is) bepalend is voor de verwerking van het verdriet ..
De pijn wordt misschien in de loop van de tijd minder heftig, maar sommige levens blijf je tot in de lengte der dagen missen en het verdriet om de manier waarop blijft sowieso

Moest vandaag voor het eerst sinds Bonnie's overlijden naar de DA.
Heftig ... zó beladen, zó naar om weer met een dier daar te komen waar 1 van grootste liefdes zo totaal, maar dan ook totaal onverwachts is heengegaan ... vanmiddag thuis bij het weggaan dezelfde zin zeggend als die 22e maart : "tot straks jongens, we zijn zo weer terug .." totaal onwetend van het feit dat ik Bon enkele uren later levenloos naar binnen zou moeten dragen ..
Nee, ik ben bang dat dit verdriet .. deze leegte en oneerlijke machteloosheid bij mij niet écht zal gaan slijten ..

Dus ja: ik herken jouw woorden, jouw gevoelens en emoties maar al te goed ... misschien kan dat een schrale troost voor je zijn ..

poetser

Berichten: 4318
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:33

Ik kan me jullie emoties ook zo goed voorstellen.

De eerste keer terug naar de dierenarts, dat was heftig echt waar. We waren eerst naar een andere da geweest, maar de onze vonden we toch de beste. Uiteindelijk met ons nieuwe hondje naar onze oude da gegaan, maar ik kon er niet binnen stappen, echt waar ik kon het niet. Hij heeft toen speciaal voor mij de zijpoort opengedaan en ik mocht mijn zinnen wat verzetten door zijn paarden te knuffelen. Toen mijn moeder aan de beurt was heeft hij mij via een deur in de behandelkamer naar binnen geroepen. Helaas ook weer voor een afscheid.... Hondje hadden we een paar weken, Rico een klein zwart dwerg schnauzertje, zogezegd gekocht met voedsel allergie. Andere dierenarts ging hier in mee, maar onze dierenarts had al gelijk door dat dat nooit kon kloppen. Beestje zware schurft en was al niet meer te redden toen wij hem zijn gaan halen. Hij krabde zijn eigen kapot, zelfs met kap op altijd bloedende plekken op zijn kop, stonk uren in de wind, maar een heel lief dier.

Een paar weken later ben ik nog ruzie gaan zoeken bij de da. Er was onderweg naar mijn school (vlakbij de da) een nieuw gezin komen wonen. Met een golden, zelfde kleur, zelfde roze neus, zelfde loopje en altijd dolblij als hij mij zag. Ik was er van overtuigd, Quinto was verkocht en ik wist van niks. De da heeft toen heel rustig uitgelegd dat dat onmogelijk was en zelfs nog een document laten zien waarop naam, geboorte datum en ras stond. Iets verder naar onder de dag en de tijd van het overlijden als ook de dienst die hem op was komen halen. 2 maanden later liepen er pups naast die golden vlakbij school. Heb dan ook mijn excuses aangeboden, maar mijn ouders hadden uitgelegd wat hij voor mij betekent had en hij snapte heel goed dat ik eigenlijk op zoek was naar een zondebok en tegelijkertijd weigerde te aanvaarden dat mijn lieve Quintje er niet meer was. Maar ohh wat mis ik die hond nog na bijna 14 jaar. Er gaat geen dag voorbij zonder dat beeld van laatste moment dat ik hem zag voor me te zien.

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 15:43

wanderes... ;( ik begrijp je zó goed...dat onverwachtse,dat ook nog eens niet eens de tijd was..pff ik weet het niet,denk dat dat het moeilijkste te verteren is...

poetser..agos..je hebt echt gedacht dat de DA quinto naar een ander adres had gedaan...en ik moet zeggen dat er beelden en momenten zijn van dieren die lang geleden hier overleden zijn,die nooit weggaan,maar dat hoort erbij,dat zijn gewoon vaste herinneringen,al zijn ze niet altijd "leuk" ..

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:16

Hoe gaat het nu??

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 11:30

-O- < zo gaat het....

van de week belde een vriendin,en heb 4 uur lang alleen maar gehuild aan de telefoon...dacht dat ik daarna wel uitgehuild was,maar ik zocht savonds een foto en keek in een map waar zulke lieve foto's van joes stonden en woesh....daar kwamen de tranen weer...

ik mis ze met de dag meer en meer,tis veel te stil,en mis gewoon mijn 2 grote knuffelhonden....

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:39

;( Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht, maar wat ontzettend verdrietig om te horen dat je je zo rot voelt.....
Wel heel fijn te horen dat je tenminste wel bij iemand met je verdriet terecht kunt!

Afbeelding

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: nee niet jullie,lieve lieve donnie en Joes update pag 15...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-13 11:44

ja ik wou ook maar dat ik me eroverheen kon zetten,probeer dat elke dag weer,maar ik kan het niet...

het is zo stil in huis,heel gek met nog 5 honden,maar de 2 die dood zijn waren echt 2 blafferige ,waakse honden...

ze waren nogal aanwezig elke dag..en het is nu zo rustig...het klopt gewoon niet,en ik wil het op een of andere manier ook niet accepteren...