Meet Dana ons toekomstige bakbeest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PocoGaucha

Meet Dana ons toekomstige bakbeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 11:12

onze vorige hond is vorige zomer ingeslapen omdat deze gewoon zo oud was, hij was op. Nu hebben we gisteren een nieuw hondje opgehaald. Het is eigenlijk heel erg snel gegaan. Ik zag het koppie op marktplaats, mama zag het koppie en papa zag het koppie. Zodoende zijn we gisteren avond wezen kijken. Het was eigenlijk niet de bedoeling om een (buitenlands) asiel hondje te nemen, maar hoe ze eruit zag, en hoe ze werd beschreven sprak ons gewoon heel erg aan.

Mijn vader wou eigenlijk ook al geen teefje, en ging er heel sceptisch in. toen liepen we de deur binnen en het was liefde op het eerste gezicht :+ . Ik zag mijn 'stoere' vader helemaal smelten was zo lief om te zien. maargoed, dit is dus Dana, Dana komt uit spanje via stichting Sphoek en is een mix tussen herder en berghond etc. Het wordt dus een (behoorlijk) grote hond, ze is nu 4 maanden oud en weegt 8,5 Kg.

Het is echt een geweldig beest. Ze is heel slim, houd van kroelen en we kunnen haar nu al gewoon los uitlaten. ze blijft gewoon goed bij de baas zeg maar. We zitten alleen met onze kat te kijken, want die is niet zo blij met een nieuwe hond in huis. Hij doet heel erg aggressief tegen Dana, Dana weet niet goed wat ze er mee moet, gelukkig jaagt ze hem niet op. maar elke keer als ze elkaar tegen komen wordt Cat weer heel erg boos. Ik denk dat dat vanzelf wel over gaat, vooral omdat Dana er niet echt om geeft.

goed goed, we hebben haar een knuffel gegeven omdat ze nog een beetje de neiging heeft om ergens haar tandjes in te zetten. dus daar heb ik een paar leuke foto's van.

het lukte eerst niet om een mooie foto te maken, elke keer kwam ze naar me toe gelopen, en toen in eens leek het of ze het door had.
Afbeelding

lekker poseren
Afbeelding

'and kiss'
Afbeelding

Ik ben zo blij met dit hondje, nu ligt ze lekker aan mijn voeten te slapen :)

Marjola

Re: Meet Dana ons toekomstige bakbeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 11:15

wat een knapperd!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 14:07

Wat een leukerdje zeg! :D

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 16:07

ze heeft al in het kanaal gelegen, ik dacht dat ze wou drinken en ze is water gewend, dus ik dacht komt wel goed. Het was plons, weg dana.

gelukkig kwam ze meteen weer boven en ze is geslaagd voor de zwemproef.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:09

Wat een prachtig mooi puppertje!!! Ik zie er alleen het bakbeest niet in haha. Mijn collega heeft een DH pup van 14 weken (nog net geen 4 maanden) en deze weegt nu al 15 kg en is absoluut niet dik te noemen. Of heeft het pupje een behoorlijke achterstand?

Hopelijk zeer vele jaren erg veel plezier samen!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:10

wat een leuke pup ! Vind vooral haar ogen erg aanspreken zit iets heel liefs in :)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 16:33

Dan is ze inderdaad nog erg klein, maar als je die poten ziet haha, die zijn zoo breed. Het kan goed dat ze inderdaad een achterstand heeft. ze heeft natuurlijk de eerste 3,5 maand in Spanje gezeten.

verder nog bedankt voor de leuke reacties, ik was eerst een beetje bang dat ze nooit zo leuk als onze Max zou zijn. maar tot nu toe komt het toch dicht in de buurt haha.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:38

Ik zag haar al op Facebook! Wat een leuke aanwinst Rianne! Goed dat jullie haar deze kans geven. +:)+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:42

Dat wordt geen grote hond als ze pas 8,5 kg is met 4 maanden...Of is ze nog erg mager?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:01

een bakbeest word het niet hoor, mijn reu woog als 7,5week oude pup(schraal) al 9kilo
maakt haar niet minder leuk natuurlijk ;)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 17:03

ja, toen ze nat was, zag ze er wel redelijk schraal uit, maar zeker niet mager.

Ach, het maakt ons niet uit hoe groot ze wordt. Als ze maar een lieve kroelie is :p.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 17:07

schraal is prima, zo min mogelijk onnodig gewicht op de gewrichten tijdens het groeien +:)+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:05

Van schreef:
schraal is prima, zo min mogelijk onnodig gewicht op de gewrichten tijdens het groeien +:)+

idd en beter kleiner en gezond dan groot en krakkemikkerig ;)

Het is echt een enorm mooi droppie <3 ze heeft ook wel zachte uitdrukking en zachte kleuren.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:08

Wat een leuke pup! Heel aandoenlijk zo met die knuffel :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:14

Wat een lieverd, gefeliciteerd!
Wij hebben ook een kruising berghond uit Spanje (zie profiel). Ze kwam na een aantal huisjes op anderhalfjarige leeftijd bij ons. Zij is echt de liefste hond die ik ooit ben tegengekomen. Ik hoop dat jouw hondje net zo lief wordt.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 09:26

ja sammyoo ik had jou hond inderdaad al in een ander topic gevonden, ze ziet er echt heel lief uit.

Dana woog gisteren al 10 Kg, ze groeit dus best wel snel. En ze wordt lekker baldadig en brutaal. We konden haar gewoon los uitlaten, en ze luistert nog steeds wel als je haar roept. behalve als je haar roept als er bijvoorbeeld een auto aankomt, of ze dendert door de tuin. dus nu doen we haar langs de weg maar aan de lijn, en als we dan bij het weiland zijn kan ze los.