Sheltie Diego terug met nieuwe kunsten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lizanne

Sheltie Diego terug met nieuwe kunsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 22:59

Hallo allemaal!
Hier zijn we weer :o
Gister hebben diego en ik weer genoten van het lekker weer in het militair domein :D
Verder heb ik Diego weer wat nieuwe trucjes bij geleerd,
Hier heb ik natuurlijk een filmpje van inelkaar geknutseld!

Hier wat foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja hoor , boos kijken kan hij ook ! :=
Afbeelding

Hier de video ! :D (Het einde vind ik het keukst _O- )

Wat vinden jullie er van? Een berichtje achterlaten zou leuk zijn ! :o

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 23:02

Hele mooie foto's! Wat leuk, nog een bokker met een hele mooie sheltie!
Helaas hebben we onze hond in augustus moeten laten inslapen!
Ik kan het filmpje niet zien, hij pakt hem niet op m'n telefoon, ligt vast niet aan het filmpje!

Edit: wij hebben poosje geleden contact via pb gehad of niet? Haha
Laatst bijgewerkt door Legoblokje op 13-04-13 23:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Collie2008

Re: Sheltie Diego terug met nieuwe kunsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 23:04

Hahhaah die boze foto...Mooi beestje en mooie foto's!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 23:07

Leuk gedaan dat filmpje en leuk muziekje wordt er direct vrolijk van :D

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 23:08

JCDJK ,Ow wat jammer!
Nee hoor ligt niet aan je telefoon, ik probeerde het gister op de mijne, en daar werkte hij ook niet. Pakt hem alleen maar op pc. Er staat eigenaar heeft ingesteld het niet op op mobiele profielen toe te laten ofzo iets, maar dat heb ik helemaal niet gedaan.. Erg raar..

En ooh sterkte ! Ik leef met je mee. Dit jaar heb ik afschijd moeten nemen van mijn lieve hond Daisy , hier ga ik nog is een topic over maken denk ik. De lieve schat is door mijn schuld gestorven :(
Haar lijband is rond de poot van mijn paard geraakt en paard sloeg op hol.. Heb nu al weer tranen in mijn ogen nu ik dit aan het schrijven ben.. |( Laat dit nooit meer gebeuren...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 23:10

wow da's echt een gruwelijk ongeval...Bah....Niet jouw schuld, schuld zie ik meer als opzettelijk. Dit is een ongeluk geweest :(

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 23:18

Hmm dankjewel , en toch geef je de schuld standaard aan je zelf denk ik. Nu we Diego hebben gaat het gelukkig weer een stuk beter.. Maar het was wel even moeilijk voor iedereen. Toch ongelovelijk hoe je je kan hechten aan een dier.. Alsof je wereld instort als je ze moet loslaten... Hier heb je een foto van haar.. Mis ze wel nog ontzettend hoor :(
Afbeelding

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 23:32

JCDJK schreef:
Hele mooie foto's! Wat leuk, nog een bokker met een hele mooie sheltie!
Helaas hebben we onze hond in augustus moeten laten inslapen!
Ik kan het filmpje niet zien, hij pakt hem niet op m'n telefoon, ligt vast niet aan het filmpje!

Edit: wij hebben poosje geleden contact via pb gehad of niet? Haha

Zie nu pas die Edit eronder staan hahah, over wat ging dat okalweer?
En nog bedankt trouwens ! :D

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:04

schitterende sheltie leuke foto's
leuk om nog een sheltie te zien
wij hadden er twee maar een maand terug hebben we ons oudje van 15 in laten slapen

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 21:11

Hihi dankjewel :D
En oooh nog sterkte !

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:39

Wat een prachtig hondje en wederom heb ik ontzettend genoten van de foto´s en het filmpje. <3
Ontzettend leuk in elkaar gezet. :D

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:47

Wat een onwijs leuke hond zeg :))
Leuk liedje onder het filmpje ook, Imagine Dragons <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:37

Leukerd! <3 Wat een mooi koppie heeft hij.

Zo leuk Shelties, heb er ook 1, hij is nu 10 maanden en kan ook al aardig wat kunsten. Heel wat rassen en een paar kruisingen gehad, allemaal leuk maar ben nu wel verknocht geraakt aan dit ras.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:41

Colway schreef:
wow da's echt een gruwelijk ongeval...Bah....Niet jouw schuld, schuld zie ik meer als opzettelijk. Dit is een ongeluk geweest :(

Mee eens......sterkte met dit verlies TS.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 16:57

Omg super cute en mooi dat filmpje ook de muziek

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 22:17

Wat een leuke reacties , dank jullie wel !
Jis_ : Geweldig zijn ze of niet ? :D Is die van jou ook zo slim.. Zijn karakter is gewoon helemaal top , je zou niks anders willen... Het enigste nadeel dat Diego heeft is dat hij wagenziek is... Maar hopelijk word dit nog wat beter. & Bedankt voor t verlies bericht!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 11:34

Ja echt geweldig! :j

Baldr is ook een slimmerik, hij pikt dingen heel snel op. Gister wilde ik hem belonen voor een kunstje en toen gaf hij net een blaf, ik gaf toch het snoepje en dat was dom want daarna bij het herhalen van de oefening kwam er weer die blaf bij. :') Dat heb je er ook weer gemakkelijk uit gelukkig.

Baldr was ook wagenziek maar dat is helemaal over. Komt vast goed met Diego. :)

Hoe vrij is het karakter van Diego?
Baldr is eenkennig, hij is nieuwsgierig zat maar als een vreemde te opdringerig is naar zijn zin dan loopt hij weg. Bij ons thuis komt hij binnen een half uur los als het bezoek (dat hij niet kent) hem ook die tijd geeft.
Laatst kwam de fokster van Baldr op bezoek met zijn zus, nou die kende hij nog wel hahaha, ging helemaal uit zijn dak zo blij.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 17:58

Hahaha en ik wil mijn hond JUIST op commando leren blaffen! Maar onze Diego blaft letterlijk van NIKS... Dus dat plan gaan niet door gaan denk ik.. Hoe hard ik ook probeer , blijft gewoon stilletjes wachten op zijn beloning haha. Hij blaft alleen als hij vind dat er iets mis is, laatst waren mijn opa en oma savonds in de tuin aan het praten. (Waren op bezoek en zijn er normaal nooit) Hier heeft hij bijvoorbeeld wel zijn bewakings alarm aangeslagen haha :D Ideale waakhond dus !
En oooh dat geeft me zeker een beetje hoop wat je daar zegt.. En hoe heb je dit opgelost dan? Of is het vanzelf gekomen? En heb je hem dan juist veel met de auto laten rijden of juist niet?
En over die vreemdelingen... Daar heeft Diego geen last van haha. Als wij gaan wandelen en hij ziet mensen in een voortuin ofzo wilt hij het liefst er naar toe voor ze te begroeten :=

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:49

Wat grappig, Baldr blaft juist graag is wel weer stil op commando maar moedig het liever niet aan. Als hij denkt dat er iets niet in de haak is blaft hij wel anders.

Ik heb het opgebouwd, eerst in de auto gaan zitten zonder motor aan, pas wanneer hij wat lekkers aannam de motor gaan starten. En pas gaan rijden als hij bij een draaiende motor een snoepje aannam. hij zat/zit ook voorin de auto wat ook schijnt te helpen. Hij bleef wel wat kwijlen bij het rijden maar dat ging langzaam over.
Ik ben zelf ook snel wagenziek en als ik naar buiten blijf kijken is er niks aan de hand, maar kijk ik een poosje naar binnen dan wordt ik misselijk.

Er zijn ook pilletjes voor, laatst nog aangekaart door meerdere mensen in een topic over dit onderwerp....primatour (wordt verkocht voor mensen maar kan ook aan de hond gegeven worden)
Wel moet je uitkijken met bepaalde stoffen in medicijnen in verband met het defectgen wat een Sheltie kan hebben, waar je denk ik wel bekent mee bent.

Wat schattig, :)) ze zien er ook zo aaibaar uit wat voor Baldr weer niet zo handig is.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 20:16

Dat heb ik inderdaad gelezen :D
Ja daar heb je gelijk in, als er niet zeker voor zou zijn dat Diego het zal misbruiken zal ik het ook niet gedaan hebben , maar zoals ik al zei , daar is hij veel te slim voor haha. Als ik zou zeggen dat hij er mee moet stoppen hoef ik het ook maar 1 keer echt duidelijk te maken.
En oh dat heb je dan wel goed aangepakt , hoe lang ben je daar mee bezig geweest dan?
Wij hebben ook pilletjes voor hem maar hier is hij inmiddels al aan gewoon geworden, helpt dus niet meer :P Die Primatour kan ik nog wel is proberen. En nee ben ik eerlijk gezegd niet mee bekend :o

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 20:44

Niks ernstigs hoor, :) maar wel handig om rekening mee te houden als je niet weet van je hond of hij dat defect heeft. Even snel een linkje opgezocht voor je.
http://www.plusdierenklinieken.nl/mdr-1_gen_defect

Denk dat we na een week het eerste ritje van 5 minuten maakte naar de markt/winkelcentrum. 2 weken later een eerste rit van een kwartier naar de kinderboerderij/familie bezoek/bos, daarna 20 minuten naar de dierentuin. En daarna ritten van een half uur naar paard. Ongeveer 2 maanden mee bezig geweest

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 21:36

Oke dankjewel ! Ik ga het is bekijken. Bedankt voor de tip :D