Mijn prachtige ster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mijn prachtige ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:29

Helaas is gister avond mijn liefste hondje, een sterretje geworden.

Ze was gelukkig niet ziek, en had geen pijn. En is gewoon er stiekem tussen uitgeglipt.
Ik ben blij dat het zo gegaan is, alleen het gemis is groot.

Ik zal nooit vergeten hoe ze was. Hoe ze als pup met een veelste grote knuffel door het huis liep. De momenten dat ik mij rot voelde, dat ze gewoon bij mij ging liggen. Totdat ik mij beter voelde. De wandelingen door de bossen, waar wij ons uren vermaakte met zijn tweetjes. En later haar grote bernervriend Cai erbij. Waar ze zich als moeder over ontfermde, toen hij nog een pup was. Terwijl hij al 2 x zo groot als haar was. De vrolijke sprongen die jij maakte, als jij 's avonds je brokken kreeg. Tot de laatste dag aan toe. En de verkleedpartijen die wij samen hielden, toen ik nog jonger was. En jij liet het allemaal toe.

Sasja bedankt voor de mooie jaren, vol blijdschap. Want jij was altijd vrolijk, ook al had je soms pijn. Omdat je grote vriend Cai nog wel eens lomp kon zijn. En zal ik ook nooit je zielige blikken meer vergeten, die je kon opzetten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als ik ga, moet je niet huilen
Want écht weg ben ik eigenlijk niet
Mijn lichaam is nu duizend dingen
Heb daarom niet zoveel verdriet

Ik ben de wind, ik ben de regen
Ik ben de zon, het jonge gras
Ik ben de sneeuw en duizend dingen
‘k ben weer degene die ik was

En als je wakker wordt, bekijk dan
De bomen en de blauwe lucht
Kijk naar de vlinders en de bloemen
Kijk naar de vogels in hun vlucht

Want al die duizend dingen ben ik
Sinds ik mijn lichaam achterliet
Die duizend dingen zijn mijn leven
Dus zie je, écht weg ben ik niet.

Juulxx

Re: Mijn prachtige ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:32

ahg! wat een schatje! Sterkte met het verlies van je maatje :(:)

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:33

Heel veel sterkte. En het is iid "mooi" dat ze op deze rustige manier is gaan hemelen zonder ziekte of lijdens weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:45

Dank jullie wel ♡

Het mooiste is dat ze op haar plekkie is heengegaan, waar ze altijd sliep in het zonnetje.

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:24

Heel veel sterkte met je verlies van deze mooie vriendje.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:45

Heel veel sterkte Michelle! Dit is werkelijk vreselijk, helaas ook mijn eigen ervaring!

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:52

Heel veel sterkte!

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:55

Ik kreeg tranen in mijn ogen, ik heb het ook niet zo heel lang geleden meegemaakt.

Heel veel sterkte! Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:17

Dank jullie wel.

Het is bijna een week geleden. Maar kan er niet aan wennen. Roep nog steeds haar naam met voeren en als de hondjes naar buiten of binnen moeten. En ze liep tot de laatste dag aan toe voorop te springen met het voeren. En nu is het stil. De andere wachten netjes. Maar zij ging altijd uit haar dak.

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:35

Ja, en dat maakt het gemis nog erger nu. Het zal zeker nog een tijdje duren, ik doe nog steeds (na 5maanden) de deuren achter mij dicht als ik eten heb, of als ik weg ben denk ik dat ik snel naar huis moet omdat ik al een tijdje weg ben, of dan denk ik dat ik haar zie/hoor maar is het wat anders. Dat blijft een tijdje zo, maar dat is ook niet erg, geef het de tijd. Ik huil nog regelmatig om Lola (mijn hond) en denk dat dat echt nog duurt voordat dat zakt. Je bent je maatje kwijt waar je elke dag alles voor deed. Probeer aan de leuke dingen te denken, zij is echt nog wel bij je! Y;( Nogmaals heel veel sterkte.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:48

Wat erg voor je, ik leef met je mee. Helaas zelf ook meegemaakt en ben er nog niet overheen.
Heel erg veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 21:25

Milligan schreef:
Ja, en dat maakt het gemis nog erger nu. Het zal zeker nog een tijdje duren, ik doe nog steeds (na 5maanden) de deuren achter mij dicht als ik eten heb, of als ik weg ben denk ik dat ik snel naar huis moet omdat ik al een tijdje weg ben, of dan denk ik dat ik haar zie/hoor maar is het wat anders. Dat blijft een tijdje zo, maar dat is ook niet erg, geef het de tijd. Ik huil nog regelmatig om Lola (mijn hond) en denk dat dat echt nog duurt voordat dat zakt. Je bent je maatje kwijt waar je elke dag alles voor deed. Probeer aan de leuke dingen te denken, zij is echt nog wel bij je! Y;( Nogmaals heel veel sterkte.

Ik zie er nog steeds telkens voorbij lopen. Maar als ik knipper dan is het weg. Heb gelukkig nog 3 hondjes (berner valt ook onder noemer hondje, aangezien hij denkt dat hij een schoothondje is). Dus genoeg afleiding, maar het is wel raar dat ik telkens nu maar 3 voerbakken hoef te vullen.

En de afgelopen weken blafte ze 's nachts heel veel. En nog steeds denk ik haar elke nacht te horen. En loop ik naar de berging(want was bang dat de buren gingen klagen). Enigste wat ik zie zijn 2 hondjes die mij chaggie aankijken, omdat ik hun nachtrust verstoor. En een hele vrolijke berner in de woonkamer omdat hij denkt ik mag naar buiten.