Opvanghonden in de picture :)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Opvanghonden in de picture :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 13:28

Heey allemaal!

Dit is de eerste keer dat ik iets plaats in BB-ITP, dus ik hoop dat ik het allemaal goed doe! :D

Eerst zal ik jullie even vertellen welke honden ik aan jullie voor zal stellen. Sinds een aantal jaar zijn wij als gezin een opvanggezin bij SOS Friesland voor dieren (http://www.sosdier.nl/). Wat voor honden komen er bij SOS dier terecht? Dat kunnen heel veel soorten honden zijn. Wij hebben bijvoorbeeld wel honden gehad die door hun baasje waren mishandeld, die ergens waren achtergelaten, maar ook minder erge gevallen zoals verhuizingen of er niet mee om kunnen gaan. Als deze honden zijn ingenomen door SOS dier worden ze tijdelijk geplaatst in één van hun gastgezinnen. Deze gastgezinnen observeren de hond in een normale gezinssituatie en updaten de stichting. Zo laten wij bijvoorbeeld weten hoe de hond met kinderen is, wat voor gedrag hij/zij toont, hoe het uitlaten gaat, etc. Ondertussen worden de honden op de site gezet en zo wordt er gezocht naar een nieuw baasje. Als er dan een nieuw baasje is, gaat de hond weer bij ons weg en wachten wij weer op een nieuwe hond! :D
Dan nu de honden en de foto's!

1. Dhony, kruising stabij x border collie, 12 jaar, reu
Een ontzettend lieve hond. Kwam bij ons nadat hij ergens werd mishandeld. Dit was eerst wel even ontzettend lastig, want alles vond hij eng. Daarom hebben wij ook besloten deze hond te houden, we wilde het hem niet nog eens aandoen om ergens te moeten wennen. Inmiddels gaat het super en heeft hij zijn vertrouwen in de mensen terug gekregen! Dhony voedt de honden bij ons thuis op, door middel van afstraffen met een blaf :P
Afbeelding

2. Bink, ras onbekend maar waarschijnlijk iets (bul)dog achtig, 1 jaar, reu
Onze pup :) Ook deze hond is bij ons gebleven, omdat we gewoon verliefd waren... :o Het is echt een ontzettend makkelijke hond, doet geen vlieg kwaad en is echt hilarisch :') Zijn komischheid is gewoon niet uit te leggen, dat moet je zien xD
Afbeelding
Inmiddels ie ie al heel veel gegroeid hoor :P
Afbeelding

3. Baris, kruising mechelse herder (?), 2 jaar oud, reu
Ontzettend lastige hond was dit. Wij houden van grote honden en kunnen ook goed met lastige honden omgaan, maar deze was ook voor ons zeer pittig. Niet zozeer qua bijten o.i.d., maar meer omdat hij nooit ontspande. Als je met hem ging wandelen kon je gewoon nooit hem uit het oog verliezen, want anders ging het gewoon mis. Dit is 1x gebeurd, toen heeft ie een schaap gepakt. Gelukkig is dit allemaal goed afgelopen, maar daarna is hij niet meer los geweest! Baris heeft een nieuw baasje gevonden, maar het ging bij haar niet zo goed. Wat er daarna met hem is gebeurd weten we helaas niet...
Afbeelding

4. Bengel, stabij, 8 maanden oud, teefje
Och och och, wat was dit een schatje, haha! :D Deze pup was "aangenomen" als boerderijhond, maar liep van het erf, dus moest ie weg... Ronduit belachelijk, maar goed. Deze hond zou dus ook niet gewend zijn aan binnen, aan de lijn lopen, in de bench etc. Nou, niets was minder waar! Ze was binnen superlief en heel rustig, ging uit zichzelf in de bench liggen en kon tijdens het wandelen gewoon netjes aan de riem lopen, maar ook los. Inmiddels heeft ook Bengel een nieuw gezin gevonden met een jong meisje die helemaal gek op haar is :)
Afbeelding

5. Calvin, jack russel kruising, 7 jaar oud, reu
Calvin ging bij zijn oude baas weg i.v.m. bijten. Dit heeft hij bij ons gelukkig nog nooit gedaan, misschien omdat we redelijk streng aanpakken, maar misschien ook wel omdat wij er niet aan denken. Wel een lastige hond die zo nu en dan wel eens weg liep, maar voor de rest wel gemakkelijk :) Toen Calvin een nieuw baasje had gevonden, een wat ouder echtpaar, ging het heel lang goed totdat Calvin ook hen had gebeten. Daarna is hij weer bij ons gekomen, heeft hier weer nooit gebeten en heeft inmiddels een baas waar het wel mee klikt!
Afbeelding

6. Doortje, dwergpincher, 8 jaar oud, teefje
Super fijne hond :) In eerste instantie dachten we dat dit totaal geen hond voor ons zou zijn, omdat wij toch liever een wat grotere hond hebben. Echter bleek dit een super leuk dier! We hebben heel veel plezier van haar gehad en ze was ontzettend makkelijk, waardoor ze dan ook heel snel weer een nieuwe baas had!
Afbeelding

7. Joep, ras onbekend, 10 jaar oud, reu
Joep, haha :D Een redelijk kleine hond, niet heel bijzonder, maar toch hadden we een erg goede klik met deze hond. Vooral mijn moeder was erg verliefd op hem, maar we hebben hem toch niet gehouden. Ook Joep was ontzettend snel weg, want ook hij was erg makkelijk in de omgang!
Afbeelding

8. Bobby, ras onbekend, 11 jaar oud, reu
Een hele lieve hond die heel goed met kleine kinderen kon. Al wat ouder dus ook heel rustig en relaxt in huis, maar ook buiten huis. Vooral Bobby's vacht was erg leuk :P Eigenlijk was hij een omgekeerde dalmatiër, dus witte stippen op zwart in plaats van andersom. Bobby heeft een heel leuk baasje gekregen, vlak bij het strand, dus kan mooi wat langs de kust rennen en van z'n oude dag genieten! :D
Afbeelding

9. Eddie, jack russel, 3 jaar oud, reu
Dit was een geniale hond! :D Hij is samen met Koran bij ons gekomen en het was me toch een stel! Ontzettend druk natuurlijk, maar zo lief! :) In eerste instantie zijn wij niet van het de honden op de stoelen of op schoot, maar bij deze hondjes was het toch wel heel erg leuk om ze even op schoot te nemen :o Ze deden geen vlieg kwaad en zijn inmiddels naar een nieuw gezin :D
Afbeelding

10. Koran, jack russel, 5 jaar oud, reu
Zie Eddie, hierboven! ^
Afbeelding

Eddie en Koran samen in het zonnetje:
Afbeelding

11. Rebbel, heidewachtel, 5 jaar oud, reu
Hele fijne hond. Rustig, relaxt en super lief! Hij kon met alles en iedereen eigenlijk wel goed opschieten. Bovendien was dit een hele mooie hond om te zien, fijne bouw en een mooie vacht. Rebbel is echt maar heel kort bij ons geweest en zit nu ergens in het bos bij een nieuwe baas met nog meer honden! :D
Afbeelding

12. Lotte, schapendoes x ?, 2 jaar oud, teefje
Deze hond was ook bijna gebleven, wat een schatje <3 Ze liep geregeld weg en dan kon je roepen wat je wilde, maar ze kwam toch niet :') Verder was het wel een echte knuffel, vooral in huis. Ze liep je altijd overal achterna en kon heerlijk tegen je aan liggen als je naast haar op de grond zat. Lotte is naar een nieuw gezin gegaan en we ontvangen nog geregeld mail over haar! :D
Afbeelding

13. Chika, beagle, 9 jaar oud, teefje
Deze hond liep binnen, is op de bank gesprongen, ging liggen en aan haar hoofd kon je zien dat ze dacht: 'Zo, prima hier :)' De bank was dan ook haar favoriete plek, tot onze ergernis :') Met deze hond kon je alles doen, ze vond het allemaal wel best! Ze had dan ook heel snel een nieuwe baas en ook over haar krijgen we zo nu en dan nog wel eens mail!
Afbeelding

Als je meer zou willen weten over het werk dat wij als opvanggezin voor SOS dier doen, dan mag je mij gerust een berichtje sturen! :D

Sorry dat de foto's soms wat onduidelijk zijn, komt door het uploaden! :(

DOeei! :wave:

justkid

Re: Opvanghonden in de picture :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:27

Wat een leuk topic en wat hebben jullie al veel honden aan een nieuw baasje geholpen, petje af hoor _/-\o_

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 21:29

Dankjewel!
Soms is het lastig, vooral met afscheid nemen enzo, maar we doen het omdat het ontzettend dankbaar werk is! :)

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:37

Hoe lang blijft zo'n hond gemiddeld bij jullie? Super wat jullie doen, als mijn werktijden iets veranderen in de toekomst lijkt heel leuk om dit zo te kunnen doen :)

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 21:44

stoer schreef:
Hoe lang blijft zo'n hond gemiddeld bij jullie? Super wat jullie doen, als mijn werktijden iets veranderen in de toekomst lijkt heel leuk om dit zo te kunnen doen :)

Ik geloof dat het kortste iets van 2 weken was en het langste bijna een half jaar! Het is inderdaad erg leuk om te doen, zeker als je ziet hoe de hond in korte tijd kan veranderen!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 23:52

Wat een leuk topic :D Het zal je veel voldoening schenken om de honden te helpen een nieuw baasje te vinden, maar vind je het niet moeilijk om dan weer afscheid te nemen?? Ik kan me voorstellen dat je je aan de dieren hecht :j

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 00:13

Leuk zo al die honden op een rijtje.
Ik vang ook honden op voor een stichting die vervolgens geadopteerd worden (zie onderschrift).
Maar werkt sosdier niet met een contract voor nieuwe eigenaren? Wordt het niet verplicht eerst contact op te nemen als de hond weer herplaatst moet worden?
Dat is bij de stichting waarvoor ik opvang wel zo, zondoende kunnen we dus altijd weten hoe het met een hond gaat die we ooit opgevangen hebben.

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:32

Wat leuk zeg, ik wilde al zeggen bij je beginpost 'wat leuk, hier hebben wij in eerste instantie onze hond ook vandaan gehaald' en zie ik mijn Chica later terug op de foto's! Chica is inmiddels 8 jaar, ik denk dat ze 7 jaar was toen ze bij jullie was. Helaas heeft ze heel wat meer meegemaakt dan zou moeten. Wij hebben haar van 9 maanden (via SOS) tot 6 jaar gehad (wij waren toen al haar vijfde eigenaar), toen is ze wegens omstandigheden helaas weer teruggegaan naar de stichting (erge ziekte in het gezin, ze schoot erbij in en Chica heeft beweging hard nodig) en gelukkig na anderhalf jaar zorgen maken omdat we niet wisten waar ze was en hoe het met haar ging, wilden haar eigenaren van dat moment haar weer afstaan! Bij jullie viel haar overgewicht ook nog mee zo te zien, bij de mensen na jullie is ze flink vetgemest (we kregen haar terug met 26 kilo, ze ging weg met 18). Wanneer hadden jullie haar? En wie had haar bij jullie opgehaald?

Mevrouw is inmiddels weer wat grijzer geworden. Wat fijn om te zien dat ze er gelukkig uitziet bij jullie. :) De bank is nog steeds haar favoriete plekje, tot onze grote ergernis want 's nachts kruipt ze er altijd stiekem op. :+ Ik weet niet of je deze foto kan zien, dit is voor en na van hoe ze terugkwam en toen ze al een stuk afgevallen was.
Afbeelding

Jullie zijn goed bezig! :) En leuk om mijn hondje terug te zien. :)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:55

Ik zou zeggen dat hond 12 poolse/ tsjechische schapendoes is. Heeft het wel wat van weg. Maar het is lastig te zien met een geknipt lijfje ;)

noukie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:18

Bij hond 2 herken ik de Amerikaanse (vanwege zijn grote) Staffordshire bullterriër ! :)
Wel een kruising! :D geweldige honden!
:D top werk!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:55

Wat geweldig wat jullie doen zeg! En stuk voor stuk leuke dieren. Soms niet moeilijk om afstand van ze te doen? Ik zou dat vreselijk vinden. :')
Nogmaals top wat jullie zo doen zeg +:)+