Heilige birmaan (belle fae) en witte britse korthaar itp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Heilige birmaan (belle fae) en witte britse korthaar itp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 20:26

Lotje is de heilige birmaan (Belle Fae's Lotte ghana, [HK] Belle Fae Fluffy Terrors #1 ) en Fientje is onze brit.
Fien zou ergens een jaartje of 4-5 moeten zijn, mijn vader heeft haar bij een cattery vandaan nadat ze gesteriliseerd was (naar aanleiding van baarmoederontsteking). Helaas krabte ze daar aan hun nieuwe dure salon, en moest ze weg, vandaar dat ze nu bij ons woont :+
En door Fien konden we Lotje kopen, zij komt van memberlist.php?mode=viewprofile&u=51152, en is nu iets meer dan een jaartje oud)

Dit is het avondritueel, ik die probeer iets van de televisie te zien, en Fien die kopjes in mijn gezicht gooit
Afbeelding

Afbeelding

Lotje, die ge*l ligt te wezen op de sofa (ze is krols -O- )
Afbeelding

Afbeelding (voor de oplettende kijkers, ja ik ben naar arthur's christmas sale geweest :D )

zo probeer ik te lezen:
Afbeelding

Lot gecamoufleerd:
Afbeelding

:')
Afbeelding

need i say more?
Afbeelding

Afbeelding

zo leg ik mijn pet op de tafel, kijk ik 5 minuten later:
Afbeelding

samen op de kaaaaahaaaast =:) :)ddd
Afbeelding

Lotte's favoriete bezigheid: MIAUW!
-O-
Afbeelding

eventjes heel lief samen liggen (heel eventjes maar, daarna had lot fien in een houdgreep)
Afbeelding

en hier was lot in mijn broodzak (voor de paarden) gekropen. Vond al dat die zak zwaar was ...
(ze heeft niets liever dan ermee rondgezwaaid te worden :+ )
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:27

Zo zeg, mooi behaard is die zeg! :D (de heilige birmaan :Y) )
Hij lijkt erg op die van mij :j
Laatst bijgewerkt door Nayomie op 27-03-13 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:30

Aaaah geweldig!
Kunnen ze het wel goed met elkaar vinden?
Onze katten nog steeds niet :\ (na een jaar)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:31

Oohhhh Lotteeeeee <3 <3 <3 Súper leuk om weer zoveel foto's van haar te zien!! Ze wordt zo mooi!! Ze begint ook écht goed te kleuren nu he? :D

En Fien <3 Wat een schatje is ze toch, hoe ze je ook knuffelt op de bank <3 Heerlijk!

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:32

Zaaaaaaalige foto's!!! :D
En zo herkenbaar :+ Die staart in beeld als je tv wilt kijken (Choco gaat zelfs compleet voor de tv zitten :+ ) En die houdgreep!!! :j Identiek!!! _O-

Limoen

Re: Heilige birmaan (belle fae) en witte britse korthaar itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:33

Tessa zit ook altijd voor de tv, wat een droogkloot -O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 20:35

het is nog altijd een haat liefde relatie. Fien is een nogal eigenzinnig brit, zal zelden spelen (behalve met een spanbandje), en ligt het liefst te kroelen. Lot is een eigenwijze terror die overal op,tussen, over en om hangt. Zij is eigenlijk wat minder naar mensen toe (in de zin van uren op je schoot zitten bv) maar komt wel graag pesten en spelen.
Over het algemeen gaan ze goed, ze vliegen elkaar niet in de haren, behalve als lot niet afhoud om te spelen, fien het plots beu is en lot op haar doos geeft :D

edit: haar koppie begint idd heel mooi donker te worden, staart en pootjes blijven wat grijzig, maar denk dat het ook wat te maken heeft met die krolsheid. Staafje wil niet aanslaan, dierenarts neemt nu contact op met de vertegenwoordigers om te kijken wat we kunnen doen. ik zie het nog ten langste twee weken aan, als er dan nog niks verandert is laat ik het er terug uithalen (zitten al aan ruim 7 weken krols zijn ..., gelukkig heeft ze goede momenten ook. Maar nu bv is ze constant heen en weer aan het lopen al krollend en miauwend ...)
Voor de tv zitten ze trouwens niet meer, heb er enkele keren achter gezeten met het waterspuitje, dus die kast mijden ze nu :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:37

Lenthe en Tessa hebben ook nog altijd een haat/liefde relatie. De ene keer wassen ze elkaar en liggen ze samen te slapen, de andere keer is Tessa weer lekker bitchie en mept ze d'r in elkaar :D :')

Krols zijn is indd funest voor pointkleuren en vacht :P Ik hoop dat er snel een oplossing komt, arme Lot en ÁRME jullie :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 20:39

Lot vind het precies niet zo erg hoor, die amuseert zichzelf wel, rijdt overal op, komt nu wel héérlijk kroelen (deed ze voordien zelden). Over het algemeen valt het mee, maar een paar keer per dag heeft ze een moment dat ze niet meer wegraakt en enkel nog kan rollen,trillen en miauwen ... :D

Arme wij vooral ... iedere morgen om 5 uur gaat dat alarm af

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:39

Abby van ons is ook een "halve brit" en ze vindt Cooper STOM
Cooper is een terrorkat, hij vindt Abby GE-WEL-DIG.
Ik had het anders gehoopt -O-

Maar jouw katten zijn echt zo leuk, wat een karakterkoppies <3

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:44

Choco probeert altijd te graven in de tv.... -O- Dan sta ik op en rent hij snel naar het plekje waar ik zat, heel schuldig zit hij daar dan, zit erbij alsof hij flink op zijn donder gaat krijgen -O- Maar dan is het kroeltijd, feest!!! *\o/*

Nadeel is wel dat ik geen enkele serie of film volg want zie vaak maar de helft :+ :D

Oei Duhelo, had eigenlijk geschreven dat het best wel goed ging tussen die 2, maar voordat ik kon plaatsen waren er al nieuwe berichten dus pas die van mij maar even aan. Ik moet zeggen dat ik ze hier regelmatig zie spelen, maar zojuist was er hier ook een kattengejank omdat Choco bij Sproet in haar nek hing. Ach het houdt de boel in beweging he :D :) Zelfs de meiden, die zussen zijn, liggen wel eens met elkaar overhoop :)

Edit: ik ben te traag, nog eens 2 nieuwe berichten, ik druk op versturen!!! :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 20:48

haha, had ik net ook.
ohja, lot heeft een tijd geleden een gat in fien haar nek gebeten (zie je nog die kale plek als ze op mijn pet ligt)
Heeft toch een aantal weken open gegaan, wilde niet genezen, was toen genezen, bijt ze weer, opnieuw open ... :+
nu is het gelukkig genezen :)

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:50

Zover gaat het hier gelukkig niet, af en toe gaat het er wild aan toe maar ze weten uiteindelijk hun grenzen :) Momenteel is alles in diepe rust (totdat ik op de bank ga zitten om "rustig" tv te kijken.... :+

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:48

Wat is lot een leukerd!

Dat aandacht vragen zal wel aan de naam Fientje liggen, mijn Fientje doet dat ook heel erg!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:39

Knappe Lotte en wat is Fien ook leuk!
Lekker stel :D