Schapenstage

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Team_Sublime

Schapenstage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 19:35

ik ben een weekje naar een schapen boerderij geweest voor schapenstage. dit moet ik doen voor mijn opleiding paraveterinair.

ik heb een ontzettend leuke week gehad en veel geleerd. ik ben niet zon prater... ds hier maar snel de fotos !

de fotos van de bevallingen zelf maar even in link gedaan voor de zwakke magen

eenmaal aangekomen op de boerderij en wij gesetteld waren in ons kamertje hadden wij een heerlijk uitzicht over de wei :)
Afbeelding

gelijk kregen we te horen dat een van de lammetjes de moeder geen melk gaf, en wij die dus moesten geven. echt super leuk. op naar het lammetje
Afbeelding

de eerste dag was er niet zo veel te beleven. maar de dag daarna werd dan ons eerste lammetje geboren

Afbeelding

en gelijkertijd werd er nog een geboren. helaas duurde dit te lang en moesten wij dus helpen.
http://i46.tinypic.com/2po5cbb.jpg
http://i49.tinypic.com/33cowzn.jpg
Afbeelding

na deze bevalling kreeg het leplammetje het behoorlijk koud. dus van de boer .. jaja mochten wij hem wel op ons kamertje !
Afbeelding
Afbeelding

eenmaal in ons bedje werden we plots om 2 uur snachts geroepen.. jaja lammetjes dragen geen horloges helaas

Afbeelding

en dit was een gezonde tweeling geworden !
Afbeelding

op de laatste dag werden we om 6 uur sochtends geroepen.. wij gingen ons bed uit en dan wachten .
en wachten
en wachten .. om 9 uur. nog steeds niks. niet goed dus . we hadden gevoeld en we voelden 1 kop en 3 poten !
ja dat hoort natuurlijk niet. ook zelf kregen we ze er niet uit. dierenarts gebeld en die gevoeld. ja hoor een tweeling. maar inplaats van achterelkaar
naast elkaar. ja dat komt er dus niet uit. keizersnede

voor degene die het intressant vinden staat alles op film

Afbeelding 2 gezonde lammen zijn er uit gekomen. en moeders maakt het goed

Maar niet alleen de lammetjes waren leuk en grappig.. de schapen zelf vonden het ook leuk en ging met veel gekke bekken

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en de AAAAAAAWWWHH van de dag
Afbeelding

bedankt voor het kijken :)

Apacheshadow

Re: Schapenstage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 20:27

Leuk he lammetjes hihihi.
Heb zelf twee maanden bij een schapenhouder stage
gelopen. Echt de geweldigste stage tot nu toe

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:05

Ik ben dol op lammetjes. Heb ze zelf ook een nachtje verlost, dat ging echt aan de lopende band. Stond je eventjes op te warmen of je was bezig iets te drinken voor een net gelammerd schaap te halen, kom je terug, ligt er weer ergens een lam naast. :')

Maar dat waren voornamelijk Swifters, geen Texelaars, en die bevallen duidelijk een stuk simpeler...

Maar leuk is dat he? :D
Vind het ook leuk dat je de keizersnee gefilmd hebt, wat doet die man dat mooi vloeiend.

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:00

Leuk hè! :) ik heb vorig jaar 6 weken schapenstage gedaan, echt super toffe ervaring! :) Zelfs een 2x een vijfling te wereld geholpen, dat was toch wel even vreemd haha! na de 3e hadden we zoiets van, nee zal vast niks meer in zitten, wel dus. Nou 4 is toch wel de max, toch maar even voor de zeker heid voelen, jahoor nog één haha :)!