Konijntje en haar nieuwe opamaatje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Konijntje en haar nieuwe opamaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 18:59

Tien jaar woonden Stitch en Blits bij mij in hun hok. Twee maanden geleden vond ik Stitch dood in het hok. Toen heb ik lange tijd nagedacht hoe ik Blits zou gaan houden. Mijn ouders vonden een nieuw konijn geen goed idee, dus ik plaatste een advertentie op mp om een nieuw huis te zoeken voor mijn konijntje. Ondertussen was ik ook bezig om een tijdelijk konijn op te vangen tot mijn eigen konijntje dood zou gaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier waren ze er allebei nog. Stitch is de zwarte en Blits de kleine bruine.

Ondertussen had ik contact met een vrouw een dorp verderop. Helaas klikte het niet en bleef haar konijn die van mij aanvallen. Dus toen ben ik vorige week naar Utrecht gereden met mijn nijn. Daar woont Foppe van 9. We hadden ze even binnen kennis laten maken, omdat dat de enige neutrale plek was voor Foppe. Blits vond het wel spannend, een nieuw huis, de autorit en een nieuw konijn dus ze bleef wegrennen. Uiteindelijk besloot ik haar even op schoot te nemen zodat ze even tot rust kon komen. Foppe vond dat wel interessant en sprong er zo maar bij (terwijl hij volgens zijn baasjes totaal geen schootkonijn is). Dus ik heb een mooi foto als aandenken. Al keek ze hier nog wel wat angstig :)
Afbeelding

We besloten om het een tijdje te proberen. Dan kon Blits rustig wennen aan de nieuwe geuren, omgeving en het andere konijn. De dagen erna bleef ze wel weghuppelen maar ze leek wel op haar gemak (rondscharrelen en zichzelf wassen). Nu kreeg ik een twee dagen geleden goed nieuws. Ze lagen dicht tegen elkaar aan om warm te blijven met de kou! Het was helaas niet gelukt om een foto te maken, maar die sturen ze zodra het kan. Heel dubbel, want nu is het toch wel meer definitief dat ze daar blijft wonen en ik mijn konijntje kwijt ben na 10 jaar. Maar voor haar en Foppe is het fijn.

Villanelle

Re: Konijntje en haar nieuwe opamaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 09:45

Goede en dappere beslissing, samen is fijner dan alleen :)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 11:51

Wat goed dat je een nieuw huis voor haar bent gaan zoeken, en dat ze nu zo'n fijne plek heeft +:)+

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 18:40

Wat knap dat je dit doet! Hopelijk gaan ze nog 'n fijne tijd tegemoet samen. :)

Lizzykizzx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 13:19

Goedzo! Samen is beter dan alleen ;)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 22:14

Wat ontzettend knap dat je dit voor je konijntje hebt gedaan! Hulde echt waar.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 14:42

Even een update, ze blijft nu definitief daar wonen! De nieuwe baasjes hadden nog een beetje de twijfels omdat ze sinds die kou niet meer samen lagen. Ze scharrelen wel in de buurt rond, maar echt elkaar opzoeken doen ze niet. En thuis zat ze nu alleen nog maar sneu in haar nachthok sinds haar vriendinnetje dood is. Maar toen ik zei dat Blits dat nooit echt heeft gedaan vonden ze het prima, want ze lijken elkaar wel te vertrouwen. Voorheen sliep Blits altijd onder het nachthok en Foppe erin, maar van de week gingen de nieuwe baasjes kijken en lagen ze samen in het nachthok. Dus het lijkt steeds beter te gaan met de oudjes. Ik ga volgende maand even op visite om mijn konijntje te zien en de spullen op te halen, dus ik ben benieuwd!

Nog even een foto'tje van het knusse moment :Y)
Afbeelding

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 14:43

Super dat ze mag blijven +:)+