Typisch... Moeder & Dochter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Typisch... Moeder & Dochter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 16:26

En ik ben blij dat het nog moeder en dochter is, blij dat Iepje er nog is. We hebben een spannende en zorgwekkende week achter de rug. Iepie is vrijdag geopereerd aan een fíkse baarmoederontsteking. Donderdagavond zag ik aan d'r hoofdje dat het niet goed was, ze keek me hulpeloos aan. Ik dacht meteen aan een baarmoederontsteking en ja hoor.. Foute boel. Ze was net één keer krols geweest en kreeg die dinsdag ervoor voor de tweede keer de pil. Ze heeft waarschijnlijk zeer heftig op de pil gereageerd.
Omdat het een open baarmoederontsteking was konden we gewoon 's ochtends naar de dierenarts, ik ben wel de hele nacht opgebleven om d'r in de gaten te houden en om 8 uur stond ik bij de dierenarts op de stoep. Ze toonde toen niet echt ziek meer en had ook geen koorts. De dierenarts wilde de operatie maandag doen, ik heb erop aangedrongen dat ik wilde dat ze diezelfde dag nog gesteriliseerd zou worden en dit is maar goed ook. Tijdens de operatie schrok de dierenarts van de baarmoeder en viel het haar behoorlijk tegen. Ze hebben het vanaf de baarmoederhals weg moeten halen en als ik niet aangedrongen had, had het er heel anders uit gezien. Ik denk niet dat ze het maandag dan gehaald had.. Nu is ze net klaar met haar AB kuurtje en is ze alweer bijna helemaal de oude gelukkig!! Wat een zorgen..

Iepie is nu 10 maand oud, een lilactortiepoint Heilige Birmaan.

Lenthe is zwanger *\o/* We verwachten rond 18 maart haar nestje!
Hier kun je haar zwangerschap volgen en straks het nestje: [BB] Birmanenbabies van Lenthe & Davino!
Afbeelding

Ze lijken toch wel op elkaar hoor die twee. Lenthe is Iepies mama en ze ploffen beide op dezelfde, lompe, manier neer en liggen altijd precies hetzelfde. Dat moest natuurlijk ff vastgelegd worden met m'n telefoon.

Afbeelding

Lenthe is forser, die is natuurlijk al 3 jaar. Iepie is wel ietsje langer dan Lenthe, dus dat belooft nog wel wat :D

En nog een paar van Iep, gewoon omdat het gewoon nog kan!! :D <3 <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een enórme lebber van tante Tessa
Afbeelding

Tante Tessa zelf
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

High five!!
Afbeelding

zwenneke

Re: Typisch... Moeder & Dochter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 18:54

Geweldig Sanne! Ik ben zo blij dat het weer goed gaat met die gekke Iepie! Wat een spanning zeg.

En wat een heerlijke foto's. Die lebber van tante Tessa is zeker verdiend :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:03

Fijn als je gevoel goed is, er zouden meer diereneigenaren zo assertief moeten zijn en jij hebt prachtige katten.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 19:43

Dankjewel :D <3

@ Bigone: Ja ik ben er ook heel blij mee. Maar ik heb zo'n enorme band met die kleine, ik zag het meteen. Arm diertje. Terwijl ze verder echt niet heel ziek toonde.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 20:41

Die lebber foto met Tessa is wel geweldig!
Iep is een knapperd, maar dat kan ook niet anders met zo'n mams

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:32

*zucht* *zwijmel*

Wat zijn ze toch mooooooi <3

Hihi en die lebber foto is geniaal :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 17:45

Dat mag ik, een fokker die gewoon goed nadenkt (en er verstand van heeft)! Maar dat wist ik al van je. :j Beter zo dan dat de DA tijdens de operatie nog had moeten zitten van "oliebol en ik weet dat deze persoon graag fokt... argh!" en je moeten laten bellen ofzoiets uit angst dat je hem/haar naderhand afmaakt. _O-
(Die fokkers/eigenaren bestaan namelijk ook. _O- )

En die lebber, zo lief! Even lekker verwennen. :j

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 17:54

:D :o Uiteraard weet ik het van mezelf, maar het is wel erg leuk om het van en buitenstaander te horen dat het ook te zien/merken is. Dankjewel!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:03

Nou ja wij krijgen op de opleiding allemaal horrorverhalen van fokkers die koste wat het kost een nestje willen, en dus ook verhalen van dat je de baarmoeder er niet uit zou mogen halen van zo iemand... maar als jij een baarmoeder vol pus en rotzooi tegenkomt met een knalrode wand tijdens de operatie kun je moeilijk als dierenarts zeggen van "Goh... ik laat het zitten want de fokker wil dat"... dus je haalt het eruit en dan kan zo'n gek nog zeggen dat ie je aanklaagt ook.

Wint ie nooit, maar kost vreselijk veel tijd en energie en hij kan tegen andere fokkers aan gaan zeuren, etc. Het is nooit leuk. :')

Maar goed dat zijn de minder leuke anekdotes dan weer. Er zijn er gelukkig ook voldoende zoals jij! (En steeds meer.)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 18:04

Klopt hoor, ik ken ook genoeg fokkers die het perse willen behandelen. Ook veel fokkers die het eerst proberen met behandelen. Ik wilde niet behandelen, geen risico. Hup eruit dat ding.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:05

Ja voor hetzelfde geld is je kat foetsie... Tot op een bepaald punt is het ook zeker met AB te behandelen en dat is wel misleidend natuurlijk. :')

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-13 18:06

Ja indd. Ik ben ook écht heel blij dat ik erop aangedrongen heb dat ze diezelfde dag nog gingen opereren. Want de dierenarts dacht dat het nog niet écht een ontsteking was omdat ze niet ziek toonde bij de dierenarts en geen koorts had. Nou het was dus héél erg, ze schrok er zelf van.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 18:11

Wat een mooie katten, en heel fijn dat jij je poezel nog wel hebt... veel plezier met je mooie dames :)