Afgelopen week vond ik bij ons op stal een winterkoninkje die de kou niet overleefd heeft. Waarschijnlijk heeft hij in het ponyschuurtje een schuilplekje gezocht, maar is door kou en weinig eten toch overleden. helaas. Ik kon het niet laten om hem mee naar huis te nemen en wat foto's te maken van het vogeltje. Je krijgt zelden de kans om ze van zo dichtbij te zien. Ik wil deze foto's ook met jullie delen omdat ik het zo'n schattig vogeltje vind. Normaal hebben die beestjes hun staartje rechtop staan, maar dat had deze niet meer. Ook de details op de veertjes waren zo mooi. Bij deze dus.
klein kopje en het spitse snaveltje zo mooi mooie streepjes op de vleugeltjes de pootjes mooi vleugeltje buikje en pootjes vogeltje zo klein is hij maar.
Sneu van zo'n vogeltje, maar wel heel leuk dat je er zo detailfoto's van maakt. Ik ken maar weinig mensen die de schoonheid van kleine bruine vogeltjes kunnen waarderen.
(Bij mij op mijn voormalige werk werden ze wel liefkozend kbf'jes genoemd. Voor mensen die dus moeite hebben om de verschillende soorten kleine bruine vogels uit elkaar te houden. kort door de bocht: kleine bruine fiets... Maar allemaal echte natuurliefhebbers daar, dus een soort koosnaampje.)
Super dat je dit prachtige diertje zo op de foto hebt gezet Erg mooi om zo de details te zien!
Sjors
Geplaatst: 27-01-13 13:30
Wow mooi vogeltje
Anoniem
Geplaatst: 27-01-13 13:31
Hier zitten ze ook in de stal, en kun je mooi dichtbij komen Mooie foto's!
joda
Geplaatst: 27-01-13 13:32
wat goed om te zien dat er nog liefhebbers zijn van mooie vogels. Mooie gedetailleerde foto's
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-13 13:36
Dank voor jullie leuke reakties. We hebben ook wel winterkoninkjes in de tuin, maar ik vond het juist zo leuk om deze van zo HEEL dichtbij te bekijken. Dan kan je pas echt zien hoe mooi ze zijn.
Zie net dat er in mijn tekst bokt censuur toegepast is... Fiets mag je vervangen door iets anders met de zelfde beginletter, en dan een verkleinwoordje...
Blijft geweldig, ook een huismus, ringmus, heggemus, lijster, merel, etcetera zijn eigenlijk heel mooi. Spreeuwen in volle veren, dus echt met soort spikkels en iriserende veren vind ik geweldig.
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-13 19:38
pas geleden nog een ander vogeltje gevonden op stal,ook overleden door de kou. Was waarschijnlijk een Notekraker, maar die is helaas op de mesthoop belandt. Een mooi zwart vogeltje, spits naveltje, met van die aparte witte druppels op zijn veren. Was zeker geen spreeuw. Toen we er achter kwamen wat het voor vogeltje was, was tie al niet meer te vinden.
F_T
Geplaatst: 28-01-13 10:05
Een notenkraker heeft een behoorlijk fikse snavel. Zijn wel gave vogels! Ik heb ze in NL nog nooit gezien, in Oostenrijk wel, maar ik weet dat ze wel af en toe gezien worden. Qua formaat zitten ze ongeveer tussen een merel en een tortelduif in.
ff op google gezocht;
Knakker
Geplaatst: 02-02-13 18:27
sneu, maar ja, de natuur kan soms hard zijn. Mooie foto's, dat wel