Woezel de Savannah Poezel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Woezel de Savannah Poezel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 00:50

Hee Bokkers,

Mijn vriendinnetje Mossel heeft een paar mooie foto's gemaakt eergisteren!
Woezel is onze nieuwe poes, ze is een F6 Savannah van nu 8 maanden.

<3
Afbeelding

Ze is sinds een maand bij ons en we zijn echt zo blij met haar!
Onze HTK poes PIP heeft nu tenminste rust en onze Ragdoll kater Zsa-Zsa heeft een speel/slaap/eet-vriendje nu.

Ze komt eigenlijk niet buiten, is een keer of 3 aan het tuigje mee geweest maar ze vind eigenlijk te koud. Dus even snel 5 minuten de kat buiten gehad en toen weer lekker op laten warmen binnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3 :+: <3

Liefs Chaos!!

Bambolina

Re: Woezel de Savannah Poezel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:52

oohh ik ben DOL op savannah katten <3 Prachtig exemplaar heb je!

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:54

Laatst bijgewerkt door Akhal_Teke op 20-01-13 00:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 00:55

Maak je die er gewoon zelf aan vast? :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 00:57

Ah, thanx voor je link!!

Het tuigje is nu nog te groot, dus het lijkt sowieso heel erg nu, hihi!
Maar zal er zelfs eens een leren veter langs vlechten. :j

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:59

Leuke fotos

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:00

Wauw die is prachtig, hoe groot gaat zij ongeveer worden?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:00

Woezel poezel, wil haar wel vaker voor de lens hoor :))

Mijn tuigje mag je ook nog steeds ;) die zit tussen de voorpootjes langs

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:01

Ik hou van Savannahs!
Ik hoop later ook ooit een in mijn bezit te krijgen.
Voornamelijk de eerdere generaties vind ik prachtig <3
Net even een beetje groter

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 01:03

Ja is maybe wel handig Mossel, zeker voor nu omdat ze nog wat klein is voor het tuigje! Maar hij stond haar zo mooi voor de foto. :oo :P <3

Makkelijk modelletje he!
Ben benieuwd hoe ze in de zomer eruit ziet, dus dan ben je verplicht te komen. :))

NWDynamite: geen idee. :P Heb wel haar moeder/oma/vader/tante gezien en ik vond ze allemaal vrij groot. Maar kan geen voorbeeld of vergelijking noemen.

Fleurtjeuh: Die zijn zeker prachtig. Maar iets minder huiselijk vaak. Ik woon op een flat, welliswaar benedenwoning met tuin, maar ik woon niet zo groot. En dan lijkt bijv. zo'n F2 generatie me niet zo geschikt. Nog een beetje te veel oer-kat voor mijn huisje!

Maar ik was eigenlijk niet op zoek naar een Savannah poes. Het is allemaal toevallig zo gelopen met Woezel. :D
____

Leuk dat jullie haar ook leuk vinden! :D

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:04

Als je van de eerdere generaties houdt, kan je net zo goed een echte Serval nemen of niet?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 01:06

Jaa! Daar zit ook een cattery van in NL, of meerdere, geen idee ben niet helemaal op de hoogte. :P
Maar jeetje wat zijn die gaaf! Maar alleen leuk voor een buitenwoning met huge kattenren denk ik?

Maar van mij hoeft dat allemaal niet.
Woezel is een heerlijke knuffel huis-kat maar dan met een stoer 'wild' uiterlijk. <3

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:12

Ik stop m wel weer in m,n tas, en als ik er aan denk geef ik m aan je :P :))

Enne ja ik kom graag, tis toch maar 5 min naar jou toe :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 01:13

Volgende keer dan gaan we met een kuiken naar buiten.
DAN IS ZE ECHT GAAF! :))

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:39

Tijgerrrrr! Knappe poes hoor!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:35

Oooooooooooooooooh... ik val in de herhaling, maar: *v'liefd* <3
Ze is PRACHTIG!
En die 3e foto: "WTF is dat op mijn kop? >;) " :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:45

Ik vind ze prachtig, maar ik vind het altijd jammer om te zien dat zo'n kat de vrijheid niet krijgt.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:54

Alleen "zo'n" kat of elke kat?

Je kan het ook anders zien: deze kat is altijd veilig, beschermd tegen verkeer, zichzelf en halve garen die dieren graag pijn doen of zelfs stelen. En geen enkele buurtgenoot van TS die last heeft van het feit dat zij huisdieren heeft.
Het huis van TS is groot genoeg voor 'zo'n' kat om lekker in rond te rausen en bovendien neemt ze hem dus regelmatig mee naar buiten.
Mijn katten (ras en niet ras) komen ook niet los buiten, om dezelfde redenen als die ik hier boven noem. Wij hebben een pracht van een kattenren in de tuin waar ze hele dagen zalig liggen te luieren en spelen bij mooi weer.
Ik vind dus niet dat alles maar overal los moet lopen over straat met alle gevaren en overlast van dien :)

Maar nu weer ON TOPIC

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 09:58

Elke kat, maar bij zo'n kat zie je het vaker omdat men bang is voor stelen idd. Ik kan het niet zo zien als jij. Ik zie namelijk hoeveel ruimte mijn katten gebruiken en hoe heerlijk ze het vinden om hun ding te doen buiten. Sorry, maar mijn mening is daarover hetzelfde als over paarden. Ook die horen niet op stal.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 15:20

Hangt ook van de kat af hoor Jessix!

Ik merk dat de raskatten veel minder waarde hechten aan het buiten zijn dan de HTK's.

Ik heb een HTK poes Pip, die is hele dagen lang buiten op pad. Jaagt naar haar eten. Soms heb ik iemand van de bejaardenwoningen in de wijk hiernaast die klaagt dat Pip altijd bij haar in de tuin schijt. :oo Maar er loopt hier ook een Pip look-a-like dus misschien is die het wel.

Onze Ragdoll kater Zsa-Zsa gaat ook naar buiten. Echter doet hij niks anders als slapen en kikkers vangen. Hij blijft eigenlijk altijd in de tuin. Heel af en toe gaat hij op pad naar de overbuurman, daar zitten veel kikkers bij de vijver en die neemt hij dan mee naar huis. Zou hij standaard buiten de tuin gaan lopen hield ik hem ook binnen of in de nog te bouwen ren.

Woezel vind het nog helemaal niks buiten. Die rent het liefst zo snel mogelijk naar binnen. Laat haar nu wennen aan het buiten lopen dmv een tuigje maar ik ga niet met haar de tuin uit. Ik wil haar idd niet los laten lopen zometeen omdat ik dan heel bang ben dat ik haar kwijt ben. Dus gaan we van het voorjaar een ren maken.

Pippetje komt van de boerderij en is ook geen huiskat. Komt ook maar een keer per dag een aai halen verder zie je haar niet behalve als ze honger heeft. Zsa-Zsa en Woezel zijn als wij thuis zijn bij ons. Op schoot of aan onze voetten of naast ons. Veel aanhankelijker. Ik heb dus ook absoluut niet het gevoel dat ik ze iets ontneem of dat ze niet tevreden zijn. Mijn katten zijn echte allemansvrienden ook. Kunnen goed met honden/andere katten/konijnen.

Maar goed. Ik voel me er ook fijn bij dat mijn paarden 's nachts op stal staan.

:))
Laatst bijgewerkt door Chaos op 20-01-13 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:32

Jessix schreef:
Elke kat, maar bij zo'n kat zie je het vaker omdat men bang is voor stelen idd. Ik kan het niet zo zien als jij. Ik zie namelijk hoeveel ruimte mijn katten gebruiken en hoe heerlijk ze het vinden om hun ding te doen buiten. Sorry, maar mijn mening is daarover hetzelfde als over paarden. Ook die horen niet op stal.

Maar ook niet los op straat toch?
Als je het vergelijkt met paarden dan worden "ras"katten juist wél op dezelfde manier gehouden. Of binnen of in een afgeschermde/veilige buitenruimte

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:07

Mijn raskatten hebben aan mijn 3 hectare eigen bos nog niet genoeg en lopen dus nog op het land van de buren. :D Ik denk dat een Savannah ook wel het nodige instinct heeft en het bij mij prachtig zou vinden om lekker los rond te struinen.

Maar jongens, ik wil het topic helemaal niet verpesten hiermee. Ik vind dat je een prachtige kat hebt en dat we van mening verschillen over het houden ervan doet hier eigenlijk niet ten zaken.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 17:26

Mijn raskat wil niet eens naar buiten.. dus al zou ze mogen ze doet het toch niet. Maar indd ieder z,n eigen mening erover.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 19:05

Geeft niks Jessix. Vind het wel interessant.

Had ik in het bos gewoond ipv in een drukke wijk op 100meter van een 80km weg en in een andere omgeving (hier worden raskatten van straat geplukt en dan nemen ze ze mee over de grens, is voor gewaarschuwd) dan hadden ze van mij een kattenluik in de deur gekregen zodat ze hele dagen zelf mochten beslissen over binnen en buiten.

Maar nu gaat dat gewoon niet. Over Pip maak ik me niet druk, die laat zich echt niet door vreemde mensen aaien/lokken. Zsa-Zsa en Woezel zijn echter super aandachts-geil dus die heb je zo in een kooitje zitten.

Mag ik vragen wat voor raskatten je hebt?
Zowel onze Noorse Boskatten en onze Ragdolls hebben nooit naar buiten gewild nl.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:51

Ik heb nu nog maar 1 Noorse Boskat. Hij moest even wennen hoor aan het buiten zijn, maar toen hij het eenmaal door had... Nu met de sneeuw ligt hij ook graag bij de kachel hoor en hij moet van mij ook elke avond binnen komen. Hij komt zich in de zomer ook regelmatig melden, dus hij blijft gelukkig niet hele dagen weg. Hebben mijn andere katten ook nooit gedaan, gelukkig. (daar zou ik echt de zenuwen van krijgen)

Ik vind het in elk geval belangrijk dat ze wel de buitenlucht hebben en dat is in jouw geval dan ook zo. Ik heb het idee dat het wel heel gezond is voor mens en dier.