Het was halverwege september 2012...we wisten dat de boerderijkat had gejonkt maar waar...?
Halverweg oktober troffen we 4 minikittens aan in de hooizolder. De moederpoes was gevlogen en als laatste redmiddel gingen de kittens op zoek naar mams/voedel etc. Mama poes keek ineens niet meer om naar haar kittens.
Ons oog viel op een rood met wit dametje..
Daar zit je dan...de vreemde eend in de bijt en maar 4 weken oud..verstoten door je moeder.
Na wat wikken en wegen toch besloten het poesje mee naar huis te nemen (inmiddels 5 weken oud).
Eerste uurtje bij ons:

Een zielig hoopje ellende. Onder de vlooien, vol met wormen en aan de diarree. Rauwe ogen, neus en kont.
We hebben je schoon gemaakt, ontvlooit, ontwormt. Een lekkere maaltijd in je buik en je knapte al snel wat op:

De volgende dag liep je al door het huis alsof je er jaren woonden. Nieuwsgierig maar nog wel terughoudend. Want o wat was je jong...

Schattige Funky voelt zich al thuis
Wat was je klein... en wat werd je verwend:

Je werd al wat groter en je sliep heel veel.. het liefst tegen iemand aan of in een trui
Je werd groter, speelser en nieuwsgieriger. We moesten je eten en drinken bakje vast tapen aan de vloer omdat je deze omgooide. Je vond het geluid dat ze maakte als ze omvielen leuk. Eigelijk vind je dat nogsteeds leuk...maar we hebben inmiddels een drinkfontein dus dat gaat niet..

Als je slaapt kijk je als een chinees:
klik
klik
Hahahaha Klik...

Je krijgt al een gezond buikje:

Inmiddels ben je 4 maanden...en je terroriseert alle katten bij mij moeder thuis als wij je meenemen. Ze zijn allemaal bang voor je! Help me!
Je gaat op schoot zitten als ik op de plee zit
Vies meisje!! Je zit in dingen waar je niet in hoort Maf beest!
Of je gaat OP dingen zitten waar je niet OP hoort: Kijk mij stoer zijn!
Je houdt enorm van water (video van vandaag!):
je bent gewoon een rare maffe kat....een echte Funky!

Jij en je papabeer zijn echt onafscheidelijk

Mijn kat is ook min of meer verstoten door de moeder, hij werd steeds onder de bank gesleept en de rest van de kittens mochten wel lekker warm bij mams 
Die van mij was enorm gericht op voedsel, vrat alles wat los en vast zat en gaf mijn andere kat geen kans om wat te eten... Hij haalde uit als je 'm op z'n kopje blies als ie weer eens iets deed wat niet mocht en klom in onze benen omhoog.