Mijn nijntjes in de sneeuw (en hondje)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Mijn nijntjes in de sneeuw (en hondje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 11:36

Hallo bokkers!

Aan de hand van mijn vorige topic, waarin mensen vroegen om foto's van het hok: [BB] Op deze manier konijnen houden...zielig?
Vond ik het toch wel tijd om deze foto's ook echt te gaan maken....
Nu ligt er sneeuw en vond ik het wel een leuk idee om er meteen maar een fotoshoot van te maken. Als eerste een paar foto's van het hok, en daarna ga ik over op de konijnen! :)

Honey: Is de grote gevlekte hangoor, is een mixje van konijnenrassen, geen idee welke, ik heb haar nu bijna 3 jaar. Ik heb haar uit een opvang gekocht toen ze 1 was en mijn andere voedster (Daantje, mijn eerste konijn) overleden was (was ook een grote hangoor).

Teddy: Is een ex-rammetje, en is de grijs/witte. Ook zijn ras is onbekend. Hem heb ik gevangen toen ik in Center Parks was, inmiddels 6 jaar geleden. Hij was toen nog erg klein en dus een paar weken oud, dat betekend dat deze nu alweer 6 jaar is.

Have fun!

Het hele hok:
Afbeelding

De konijnen voor het hok, kun je goed zien hoe groot het is:
Afbeelding

De konijnen willen eruit:
Afbeelding

Honey, zit natuurlijk weer te eten:
Afbeelding

Teddy, was lastig op de foto te zetten, want die was veel te veel in het rond aan het springen!
Afbeelding

Mjammjam
Afbeelding

Teddy weer
Afbeelding

En Teddy nog een keer
Afbeelding

En saampjes!
Afbeelding

En mijn hondje!
Afbeelding

Wat vinden jullie van mijn konijntjes? :)
Laatst bijgewerkt door iirrssjjee op 15-01-13 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Re: Mijn nijntjes in de sneeuw (en hondje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:37

Wat een knappe konijnen en wat een mooi ruim hok :D

Heerlijk die sneeuw, hier ligt helaas niks

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 11:37

Dankjewel!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:38

Lekker hoor! Mooi hok ook.
Kijk je uit dat ze geen klimop eten? Dat is giftig. :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 11:41

@ Captain, dat wist ik helemaal niet :o! Bedankt voor de tip! Gelukkig zit deze te hoog en kunnen ze daar dus niet bij :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:26

Leuk hoor, maar waarom heb je niet een berg stro in je hok nu met de koude :) Dat isoleerd veel beter als papier, en ze moeten non stop hooi hebben, zeker met deze kou :j Enkel wat tips je hok is prima!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 15:32

Stro hebben ze normaal ook in het hok, maar ze graven erg veel en mijn konijn is nogal eens schijnzwanger, dus ik denk dat ik al weet waar het stro heen is, ook eten ze dit vaak. Hooi geef ik om de dag ;).

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:43

Aaah wat zijn ze leuk!

Overigens als je ene konijn vaak schijnzwanger is: hoe oud is ze? Op ongeveer 3 jarige leeftijd wordt het eens tijd om aan een volledige castratie te denken ivm. verhoogde kans op baarmoederkanker of melkkliertumoren... En als ze 3 zijn vinden de meeste dierenartsen dat ze in optimale conditie zijn om zo'n operatie te ondergaan.

En ook: ze moeten inderdaad constant hooi beschikbaar hebben. De darmpjes moeten bezig blijven! :j

Is je hond nou konijnen aan het zoeken op die laatste foto? :P

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 15:51

@nemurin bedankt voor de tip!

Hahaha mijn hondje is blind dus grote kans dat ie naar ze aan het speuren was ja :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 15:59

Tja je moet het natuurlijk afwegen tegen de risico's van een operatie. Ik leerde (toen ze al 6 waren) dat de kans na hun 5e jaar zo'n 80% is en toen kreeg één van mijn voedsters op haar 8e inderdaad een aantal rare bobbels. Die waren toen ik ze weg liet halen helaas ook al uitgezaaid.
Ook mijn voedsters waren echt constant schijnzwanger wat wel een teken is dat de hormonen (waar dat soort dingen door veroorzaakt wordt op lange termijn) goed hun best aan het doen waren. :j Daarom bespaar ik je hiermee hopelijk onnodig lijden. Vraag je DA maar op welke leeftijd die het graag laat doen en wat het kost (want dat is dan ook nog wel een leuke... maar tumoren wegsnijden kost meer kan ik je vertellen).

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:28

Wat een heerlijk hok! Lekker ruim! Geef iedere dag voldoende hooi, konijnen zijn knaagdieren, ze moeten continue wat te knagen hebben.. Dan laten ze het stro ook links liggen.. Ik heb mijn caafs buiten, die krijgen zoveel hooi, dat je ze bijna niet meer ziet zitten... Verder eerst kranten op de bodem dan stro en dan zaagsel..
Laatst bijgewerkt door Mareng op 15-01-13 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:30

Mareng: Konijnen zijn lapidae, konijnachtigen, GEEN knaagdieren!

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:31

Met knaagdieren bedoelde ik: Ze moeten continue wat te knagen hebben!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 17:33

Oh ja dat sowieso, maar omdat heel veel mensen echt denken dat het knaagdieren zijn... ;)
In ieder geval de reden dat ze constant hooi moeten is hetzelfde als dat paarden dat moeten.

Maar goed ik ben klaar met gemeen betweterig doen. :o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:09

nou,ze zijn dik zat zo te zien op de foto's dus denk dat het mnet voeren wel goed zit!

leuk hoor,mooi hok,leuke konijnen! :D

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:21

ellepel schreef:
nou,ze zijn dik zat zo te zien op de foto's dus denk dat het mnet voeren wel goed zit!

leuk hoor,mooi hok,leuke konijnen! :D

Daar gaat het niet op, hooi is hoofdvoedsel en dat moet altijd aanwezig zijn. Teveel bix worden ze te dik van, ik voer om de dag een handje bix aan mijn konijnen en ze hebben non stop hooi en stro tot hun beschikking. Maar niet negatief bedoeld hoor ts je konijnen hebben het super, groot hok, ze zijn met z'n tweeën. Daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen!!