Welkom Kita ! (asielhond)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Re: Welkom Kita ! (asielhond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 13:33

ja Astor, ik vind het echt jammer dat mensen een dier in huis nemen en dan beseffen dat het niet gaat, of er problemen komen (in dit geval was het een echtscheiding)
Je hebt toch meerdere keuzes ipv je dier direct naar het asiel te doen ? Maar ja, ik ben heel blij met Kita :)

Foulplay_
Berichten: 858
Geregistreerd: 09-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:43

Waauw, wat een prachtige hond! & Super leuk dat je gekozen hebt voor een asielhond :D! Dit hebben wij over 3 jaar ook gedaan en zijn nog steeds super blij met onze lieverd! Veel succes met je mooie hond :)

Ohja: Jammer dat zoveel mensen lastig doen zeg. Gewoon genieten :j .

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Welkom Kita ! (asielhond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:49

prachtige honden zijn het, heb zelf ook al mijn hele leven Akita's
ze kunnen wel erg lastig gaan doen als puber, onze huidige hond heeft ooit de hele auto van binnenuit opgegeten :=
maar ze zijn zo makkelijk als je ze een beetje Akita laat wezen, corrigeren waar nodig maar wel op sommige momenten laten.

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Welkom Kita ! (asielhond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:19

Heel veel plezier met jullie nieuwe hond TS!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:23

nameless schreef:
heel veel plezier met je prachtige hond, het komt vast goed met jullie. en akita's ja ze zijn moeilijk, maar met geduld veel liefde en vooral consequent zijn en blijven komt het goed.
Ik hoop dat alle mensen die nu gillen voor een akita ook gaan gillen voor iedereen die een jack russel in huis nemen. heb veel honden ook voor opvang in huis gehad mar zelden zo lastig als de eerste jack russel. en waar komen de meeste jacks terecht omdat ze zo mooi klein zijn... om nog maar niet te praten over valse dominante chihuaha's....

Succes meis, TOP dat zo'n leuke hond niet lang in het asiel hoeft te zitten, lees je goed in in het ras, kies een leuke hondenschool en geniet van elkaar!!!!

ja jack's zijn ook niet makkelijk,geen een terrier ras

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Welkom Kita ! (asielhond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:29

wat een leuke hond en wat fijn dat de 2 honden het goed kunnen vinden samen...is ook vaak even afwachten. Kan me voorstellen dat je andere hond een maatje miste als die was overleden! (16 is oud heee!). Veel plezier ermee....dat weekje proef zit wel goed denk:)

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:39

nameless schreef:
heel veel plezier met je prachtige hond, het komt vast goed met jullie. en akita's ja ze zijn moeilijk, maar met geduld veel liefde en vooral consequent zijn en blijven komt het goed.
Ik hoop dat alle mensen die nu gillen voor een akita ook gaan gillen voor iedereen die een jack russel in huis nemen. heb veel honden ook voor opvang in huis gehad mar zelden zo lastig als de eerste jack russel. en waar komen de meeste jacks terecht omdat ze zo mooi klein zijn... om nog maar niet te praten over valse dominante chihuaha's....

Succes meis, TOP dat zo'n leuke hond niet lang in het asiel hoeft te zitten, lees je goed in in het ras, kies een leuke hondenschool en geniet van elkaar!!!!


Als je een akita gaat vergelijken met een jack russel, hebje echt geen idee wat een akita voor hond is....
StonedRomy, denk dat dat mooi gezegd is. Als je een hond wilt die perfect luistert en precies doet wat jij wilt moet je geen akita nemen, dan gaat het geheid mis. Als je dhond de hond laat zijn die hij wil zijn en vooral die hij denkt te zijn en er geen moeite mee hebt dat hij af en toe eens eigenwijs is en niet direct doet wat jij verwacht heb je zon heerlijke hond aan een akita. Echt...
En als een akita jou als baas ziet, dat is zon geweldig gevoel...

Elma_
Berichten: 5131
Geregistreerd: 25-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:40

Hhilde schreef:
Wat Keona zegt. En ik ken mensen die al wel 30 jaar honden trainen en nog steeds geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn.

Zou jij niet 's naar een goeie psychiater gaan met je depressies ofzo? Het enige wat ik je op bokt zie doen is zuigen, zeiken en overal iets negatiefs van maken onder het mom van ''ik heb een orkaan in me bek??'' T is niet eens dat je gericht advies geeft maar het gaat puur om t afkraken. Wordt er echt een keer schijtziek van. Als je in je bitterheid niet meer blij kunt zijn voor anderen betekent t niet dat je iedereen dan maar voor hersenloos uit hoeft te maken, echt _-:(

@ TS prachtig hondje heb je, heel veel geluk met haar!! Mooie kleur heeft ze, en met de cursussen die je wilt gaan doen wordt het vast hartstikke leuk!

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Re: Welkom Kita ! (asielhond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 09:50

Bedankt allemaal ! _/-\o_
Ik probeer zoveel mogelijk te doen met kita en haar overal bij te betrekken :D

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:09

Hilde mag dan met de grond gelijk gemaakt worden, maar dit zal niet een eerste zijn van een 'moeilijk ras' doe na een paar maanden of jaar weer de deur uit gegooid wordt omdat ie toch niet zo lief bleek als ie leek.
2 uur wandelen met een 7mnd oude pup...als dit de kennis is die aanwezig is.
Buiten dat, vind ik het een prachtige hond en ik hoop het allerbeste en hoop.ook dat Kita een fijn blijvend huisje vind waarbij goede opvoeding is....dat verdiend zo'n beestje zeker..dus alle geluk ermee!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 10:17

_/-\o_ precies
_rosita_ schreef:
Hilde mag dan met de grond gelijk gemaakt worden, maar dit zal niet een eerste zijn van een 'moeilijk ras' doe na een paar maanden of jaar weer de deur uit gegooid wordt omdat ie toch niet zo lief bleek als ie leek.
2 uur wandelen met een 7mnd oude pup...als dit de kennis is die aanwezig is.
Buiten dat, vind ik het een prachtige hond en ik hoop het allerbeste en hoop.ook dat Kita een fijn blijvend huisje vind waarbij goede opvoeding is....dat verdiend zo'n beestje zeker..dus alle geluk ermee!

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Re: Welkom Kita ! (asielhond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 11:01

Niet 2uur aan 1 stuk door wandelen he !
Weet ik ook wel hoor ;)
Nu weet ik echt wel dat het geen gemakkelijk ras is en ik consequent moet zijn,..
Niet iedereen moet dat blijven herhalen :)

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:34

furioso schreef:
Niet 2uur aan 1 stuk door wandelen he !
Weet ik ook wel hoor ;)
Nu weet ik echt wel dat het geen gemakkelijk ras is en ik consequent moet zijn,..
Niet iedereen moet dat blijven herhalen :)

ht gaat zich ook niet om jou ts,het gaat zich er omdat iemand je alleen waarschuwt en tips geeft.en dat die gene dan de boeman is.deze persoon heeft alleen beste met jou en de hond voor,eenmaal voorberijd kun je,je beter voorberijden op de training en eventueel advies vragen bij akita eigenaren.we willen alleen dat het goed gaat en je weet wat je aan je riem/en in huis hebt.verder hoop ik dat je heel gelukkig word met deze hond en jullie een enorm sterke band krijgen

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Re: Welkom Kita ! (asielhond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 12:39

@ keona: Ik heb zowat heel google uitgepluist voor informatie over de akita :)
Ook ken ik mensen die zo'n hond(en) hebben, ook in de hondenschool :)
Binnen 2 weken starten we in de hondenschool (nu dinsdag gaat niet --> nieuwjaar ;) )

Dustyenmax18

Berichten: 885
Geregistreerd: 18-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:42

Hhilde schreef:
Wat weet je van een Akita? Ik vind het nogal wat om een hond van dit kaliber zo maar mee te nemen naar huis. Hou je rekening met hun eigenwijsheid? Vasthoudendheid? Hondagressie? Geslachtsagressie? En zo voort? Je hebt een pittig ras in huis genomen. Wel een mooie. Mooi tevenhoofd.

Hondagressie ? beetje dom om dit rast te gaan bestempelen als agressief naar andere honden.
Elke hond kan agressief worden zowel naar mensen als honden als ze slecht en niet sociaal opgevoed worden.
De akita is echt geen ras opzich wat agressief is naar andere honden, zolang je ze sociaal op voed met andere honden/dieren/mensen zijn het super sociale honden.
Geslachtsagressie klopt dus ook niet.
Vasthoudendheid is ook maar net hoe je ze opvoed, zolang je ze consequent opvoed heb je hier ook geen last van.

Conclusie dus, je post klopt niet, alles ligt gewoon aan de opvoeding van de hond.


TS: Leuke hond heb je, had niet verwacht dat je dit soort honden in het asiel tegen zou komen.
Igg veel succes er mee, je zult er je handen aan vol hebben maar dan heb je daarna ook wat :D

Senna012

Berichten: 671
Geregistreerd: 28-06-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:43

Super lieve hond zeg ;) Kita is ook echt een leuke naam voor een hond :j !!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:45

Dustyenmax18 schreef:
Hhilde schreef:
Wat weet je van een Akita? Ik vind het nogal wat om een hond van dit kaliber zo maar mee te nemen naar huis. Hou je rekening met hun eigenwijsheid? Vasthoudendheid? Hondagressie? Geslachtsagressie? En zo voort? Je hebt een pittig ras in huis genomen. Wel een mooie. Mooi tevenhoofd.

Hondagressie ? beetje dom om dit rast te gaan bestempelen als agressief naar andere honden.
Elke hond kan agressief worden zowel naar mensen als honden als ze slecht en niet sociaal opgevoed worden.
De akita is echt geen ras opzich wat agressief is naar andere honden, zolang je ze sociaal op voed met andere honden/dieren/mensen zijn het super sociale honden.
Geslachtsagressie klopt dus ook niet.
Vasthoudendheid is ook maar net hoe je ze opvoed, zolang je ze consequent opvoed heb je hier ook geen last van.

Conclusie dus, je post klopt niet, alles ligt gewoon aan de opvoeding van de hond.


TS: Leuke hond heb je, had niet verwacht dat je dit soort honden in het asiel tegen zou komen.
Igg veel succes er mee, je zult er je handen aan vol hebben maar dan heb je daarna ook wat :D

en ik ben het dus niet met jou eens,maar goed dat is ieder zijn mening en ervaring.want ken genoeg akita's en allemaal geen lieverdjes naar andere honden.en bij dit ras heb je daar gewoon meer kans op als bij een border collie.maar ts weet wat ze in huis heeft gehaald,dus we kunnen ophouden met deze discussies

soofje1996

Berichten: 258
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:47

Wat een leuke, mooie hond echt net een beertje!

furioso

Berichten: 1466
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Puurs

Re: Welkom Kita ! (asielhond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 12:49

sennag: ja deze naam had ze al dus we hebben het ook zo gehouden :)
Jaa idd soofje ! Ik kan niet stoppen met haar altijd te aaien :D ze is zo zacht en fluffy <3

soofje1996

Berichten: 258
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:51

Agh wat leuk ! Heel veel succes en ik hoop dat ze goed in jullie gezin past ! ;)

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 12:55

Haha geweldig, je kunt bijna geen topic op BB plaatsen zonder commentaar van Hilde te krijgen..
TS haar vader zit al langer in de honden, heeft zo te horen genoeg ervaring en wie zegt dat TS en haar vader niks weten
over Akita's? Het zijn lastige honden ja en je moet weten hoe je ermee om gaat, maar als zij ervaring hebben en naar
de hondenschool gaan zie ik geen probleem, eens moet de eerste keer zijn. Enne, Jacks, beagles en noem maar op zijn
ook niet de makkelijkste hoor, zijn alleen een stuk kleiner en tis tegenwoordig bijna 'geaccepteerd' dat die niet opgevoed worden.
Gelukkig kan Hilde het zelf allemaal veel beter..

Mooi dier TS! Succes met de opvoeding en sta open voor (positieve) feedback van Akita eigenaren en de hondenschool en
ik denk dat het een geweldig fijne hond word ;)

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Welkom Kita ! (asielhond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:13

Leuke hond. Het is prima dat mensen erop wijzen dat het een moeilijk ras is.. en daar uitleg bij geven aangezien de hond volgens mij nog in de proeftijd zit?

Over het naar het asiel doen, ik vind het juist goed dat mensen hun hond naar het asiel brengen als ze er niet meer voor kunnen zorgen. Sommige mensen proberen zelf een goed thuis te vinden, ... maar dat loopt niet altijd goed af. Als je op marktplaats kijkt staan er heel veel oproepen van mensen die hun hond perongeluk verkocht hebben aan een handelaar en nu willen weten waar die terecht gekomen is.
Handelaren komen niet in een asiel :).

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:56

keona schreef:
[
en ik ben het dus niet met jou eens,maar goed dat is ieder zijn mening en ervaring.want ken genoeg akita's en allemaal geen lieverdjes naar andere honden.en bij dit ras heb je daar gewoon meer kans op als bij een border collie.maar ts weet wat ze in huis heeft gehaald,dus we kunnen ophouden met deze discussies

Wel, van akita´s heb ik geen verstand maar van border collies wél, en laat dit juist een ras zijn dat váák problemen heeft met andere honden.

Jis_

Berichten: 11615
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:38

Wat een knappe hond, veel plezier met kita, een kleine tip die nog niet gegeven is volgend mij. ;) verwacht niet te veel met behendigheid, Akita's kunnen het maar zijn nou niet echt fanatiek. :)


Kuggur schreef:
keona schreef:

en ik ben het dus niet met jou eens,maar goed dat is ieder zijn mening en ervaring.want ken genoeg akita's en allemaal geen lieverdjes naar andere honden.en bij dit ras heb je daar gewoon meer kans op als bij een border collie.maar ts weet wat ze in huis heeft gehaald,dus we kunnen ophouden met deze discussies

Wel, van akita´s heb ik geen verstand maar van border collies wél, en laat dit juist een ras zijn dat váák problemen heeft met andere honden.


Maar wel op een heel andere manier. Bij een Collie komt dat uit onzekerheid of desinteresse naar soortgenoten, als de andere hond erg opdringerig is gaat het mis, dat is mijn ervaring met Collies teminste. Een Akita is van oorsprong een vechthond en ook nog eens met een erg sterke eigen wil.
Heb zelf een keer een aanvaring met een Akita gehad op mijn stage, was heftige en leerzame ervaring.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Welkom Kita ! (asielhond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:40

Een akita kan ontzettend goed zijn in sporten juist, maar dan moet je er wel een treffen die het le vind. De fokster van mijn akita heeft diverse hondensporten gedaan met succes.
Een akita is vaak agressief door de dominantie, maar ook omdat heel veel honden agressief op een akita reageren: de akita heeft een houding die andere honden verontrust ( rechtopstaande oren en vacht o.a.) waardoor ze vaak een valse start maken.