Daar is hij dan, Pip! (Cavia)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Daar is hij dan, Pip! (Cavia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 00:27

Gisteren hebben wij de castraat 'Pip' uit de opvang van Stichting Cavia te Bakkeveen gehaald. Pip krijgt vanaf volgende week een 'harem' dames bij zich en ik hoop dat hij zorgt voor een stabiele hiërachie in de huidige groep. Ik heb namelijk en dominante dame die de rest nog wel eens aanvliegt, dus Pip mag madame Snowy gaan heropvoeden :D

Pip is nu ruim twee jaar oud en echt een grote, stevige kerel. Hij mag vanaf volgende week samen met de dames ivm. zijn castratie even geleden. Pip woont al in onze nieuwe caviaflat, dus hij kan het alvast mooi tot zijn eigen plekje maken.

Afbeelding
Even een quote van mijn website:
Citaat:
Daar is hij dan! Onze nieuwe aanwinst 'Pip'. Pip komt uit de caviaopvang in Bakkeveen. Ik heb ontzettend veel respect voor de mensen die daar de dieren opvangen, verzorgen en er een nieuw plekje voor zoeken. Zij moeten het doen van donaties en vrijwillig werk, en hebben dagelijks 200 à 300 dieren om te verzorgen. Afgelopen jaar hebben zij 2800 cavia's opgevangen en er een nieuw plekje voor gezocht. Er wachten uiteraard nog heel veel cavia's op een liefhebbend baasje. Dus zoek jij leuke cavia's, of wil je een donatie doen aan een goed doel? Denk dan zeker even aan Stichting Cavia! www.stichtingcavia.nl

En nog een vluchtig fotootje van vandaag, betere foto's volgen nog. Meneer mag eerst rustig de boel verkennen.

Afbeelding

Nummus

Re: Daar is hij dan, Pip! (Cavia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:00

Wauw het is wel een knapperd! Hopelijk lukt dat Snowy heropvoedingsgedeelte. :j

Hebben ze echt 2800 cavia's zitten die een plekje nodig hebben?
Het is dat ik er op het moment niet meer huisdieren bij kan maar anders was ik gezwicht, wat een ellende!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:24

Hopelijk gaat het klikken tussen Pip en Snowy :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 15:46

Nee, ze hebben er op het moment zo'n 300 zitten, maar dit jaar in totaal 2800 opgevangen (En er een nieuw plekje voor gezocht, misschien wat overleden etc.) Ze hebben nu ook nog iets van 40 drachtige zeugjes, ook allemaal binnengebracht.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:29

Jeetje, wat een boel cavia's zitten er daar! Ik heb ook een castraat en 2 dametjes opgevangen :) Leuk mannetje heb je erbij! Hopelijk lukt het goed met Snowy :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 21:10

Ze hadden ongelooflijk veel zitten inderdaad! En dit weekend nog zo'n enorme groep :oo