Marley (shih-tzu x chihuahua pup)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xTesske

Marley (shih-tzu x chihuahua pup)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 21:51

Laatst kregen we een verassing van een van onze honden.
We hadden al zo'n vermoeden maar toen om de uitgetelde datum niks gebeurde dachten we toch niks.
Maar we waren vergeten dat ze 2 keer vast hadden gezeten en ja dus de 2de keer was wel raak.
Nou daar kwam een pik zwart reutje uit met witte sokjes en een wit buikje.

Afbeelding

Afbeelding

samen met tante Laika en mama
Afbeelding

na een week of 2 begon meneer opeens steeds lichter te worden.

Afbeelding

Afbeelding

en nu is meneer al uitgegroeid tot een echte rakker....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bedankt voor het kijken :wave:

briitje

Re: Marley (shih-tzu x chihuahua pup)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:37

Zien er zeker schattig uit. maar 2 keer vast gezeten? Neem aan dat dan een foutje was?

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:57

Leuke pup, echt schattig.. Jammer dat ze zo klein blijven :P

Maar idd, een foutje denk ik? Maar dan vraag ik me af, waarom laat je het dan een 2e keer toe?

Maar, veel plezier met je pupje, zo te zien heeft hij het prima bij jullie :D

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-12 23:07

ja indd 2 keer, de eerste keer was ik niet bij en de 2de keer kwamen we opeens de keuken in en toen zaten ze vast. We wouden wel heel graag nog een nestje (werd dus een nestje van 1)
maar zodra deze man oud genoeg is voor kastratie wordt hij en zijn papa onder het mes gedaan.
Dan ontstaan er tenminste niet meer zo'n ongeloofelijk schattige foutjes.

Moet er wel bij zeggen dat we al enige ervaring hadden met nestjes zit was de 4de.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:10

Ah oke, op die fiets.
Een ongeluk zit dus in een klein hoekje he ;)

Vind het trouwens wel verstandig idd dat je het reutje laat castreren.
Maar, had mama in spé dan helemaal geen symptomen van haar zwangerschap? Want, als je al enig ervaring hebt moet je dat toch opvallen?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:12

Het was dan gelukkig een foutje. Maar je wou toch wel een keer een nestje? Snap dat het allemaal heel schattig is, maar doe dit dan met 2 rashonden en niet een kruising hiervan. Het gevolg hiervan kan zijn dat de honden gezondheidsklachten kunnen krijgen.

Het zou overigens fijn zijn als je met interpunctie typt.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:14

briitje schreef:
Het was dan gelukkig een foutje. Maar je wou toch wel een keer een nestje? Snap dat het allemaal heel schattig is, maar doe dit dan met 2 rashonden en niet een kruising hiervan. Het gevolg hiervan kan zijn dat de honden gezondheidsklachten kunnen krijgen.

Ik denk dat ze er dan ook een shih-tzu op had gedaan... Aangezien dit een foutje was ;)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:16

Ik hoop het Mikkiej. Je ziet tegenwoordig heel vaak dat mensen 'maar' een nestje maken omdat het zo schattig is. Maar zijn er niet genoeg vuilnisbakken in de wereld? Meeste mensen snappen de risico's ook niet. Maargoed dit was (hopelijk dan) met andere bedoelingen.

Anyhow ts veel plezier met je puppies

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:19

Klopt helemaal briitje! Maar over sommige rashonden ben ik ook niet te spreken.. Maargoed, daar lopen al topics over in BB geloof ik.

Idd, leuk pupje en veel plezier met hem :D

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:35

Wat een schatje!
En wat een super mooi kleurtje <3
Echt heel gaaf, ga je hem zelf houden?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:50

briitje schreef:

Dit slaat nergens op! Als je twee ongeteste ouders op elkaar zet kunnen er gezondheidsklachten ontstaan. Dus ook als je twee van hetzelfde ras op elkaar zet. Vaak zijn kruisingen gezonder.

Verder is het een schatje! Gaan jullie hem houden?

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:53

Wat een prachtig hondje! <3

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 00:03

Citaat:
Dit slaat nergens op! Als je twee ongeteste ouders op elkaar zet kunnen er gezondheidsklachten ontstaan. Dus ook als je twee van hetzelfde ras op elkaar zet. Vaak zijn kruisingen gezonder.

Verder is het een schatje! Gaan jullie hem houden?

Gezonder?? :+ Tuurlijk kunnen er ook gezondheidklachten onstaan bij raszuivere honden. Maar de kans bij een kruising is toch vele malen groter dan bij een ras hond. Denk bijvoorbeeld aan de gezondheidsklachten in dit geval van een shiz en de chihuahua, nu is de kans er alleen maar dat het de afwijkingen van beide ouders bij zich dragen, groter is dan met raszuivere hond. Maar zo te horen ben jij een voorstander van kruisingen. Nog meer vuilnisbakken de wereld in helpen. -O-

Ben van mening dat fokken met dieren alleen maar is om het ras te verbeteren ed en niet om nieuwe combinaties te maken.

edit: je hebt vaak leuke en gezonde kruisingen hoor. Maar expres een kruising fokken zou strafbaar moeten worden. Wat is de meerwaarde ervan. Nu zijn het nog kleine, schattige honden. Doe dit eens met 2 bullen/doggen.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 00:08

Net of de rassen die we in Nederland fokken zo gezond zijn. Je moet honden laten testen voor je gaat fokken en dan maakt niet uit waar je de hond opzet. Ik ben niet voor kruisingen ik bn voor geteste ouderdieren.

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 12:41

de moeder kreeg alleen de laatste week dikke tepels en we hadden alleen om onze andere hond gelet die wel symptomen van zwangeschap had, heel vreemd toen de moeder was bevallen was dat bij de andere hond ook grotendeels weg.

briitje@ wat is interpunctie?

ja we houden hem. verder wou ik hier gewoon onze lieve leuke hond laten zien ;)

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 12:46

Leuke pup hoor!!

Laat ze maar praten over rastypisch gezeur!! kruisingen zijn vaak veel leuker dan rashonden en ze leven langer. ze zijn over het algemeen een stuk sterker!!

Veel plezier met hem :)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 13:02

xTesske schreef:
de moeder kreeg alleen de laatste week dikke tepels en we hadden alleen om onze andere hond gelet die wel symptomen van zwangeschap had, heel vreemd toen de moeder was bevallen was dat bij de andere hond ook grotendeels weg.

briitje@ wat is interpunctie?

ja we houden hem. verder wou ik hier gewoon onze lieve leuke hond laten zien ;)

Dat is opzich niet zo vreemd....
In het wild leven ze in roedels, daar is het normaal dat de alfateef een nestje krijgt en de andere teven ook een deel van de verzorging op hun nemen, dus ook het zogen van de pup(s). Vandaar dat ze waarschijnlijk al die zwangerschassymptomen had.

Edit; ik wil nog even inhaken op de opmerking boven mij...
Het is niet helemaal waar dat kruisingen altijd sterker zijn. Je hebt natuurlijk rashonden die helemaal doorgefokt zijn en niet oud worden. Maar bij de kennel waar ik stage hem gelopen worden de honden, ondanks ze 3, soms 4, nesten krijgen best oud. Gemiddeld 12 jaar. Dat is oud voor een groot hondenras (tatrahond)
Mijn opa en oma hebben nu hun 2e labrador met stamboom. Hun vorige is 14 geworden en die ze nu hebben word in maart alweer 12..

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:00

briitje schreef:
Ik hoop het Mikkiej. Je ziet tegenwoordig heel vaak dat mensen 'maar' een nestje maken omdat het zo schattig is. Maar zijn er niet genoeg vuilnisbakken in de wereld? Meeste mensen snappen de risico's ook niet. Maargoed dit was (hopelijk dan) met andere bedoelingen.

Anyhow ts veel plezier met je puppies

En moeten we dan alleen maar rashonden op de wereld hebben? Genoeg mensen die juist een kruising willen en geen erkende rashond. In je zin "Maar zijn er niet genoeg vuilnisbakken in de wereld?" zou je vuilnisbakken misschien even moeten veranderen in honden?
Ja er zijn genoeg honden op de wereld, maar daar zijn dit soort pretnestjes niet de enige oorzaak van. Ook fokkers van rashonden zijn hiervan de oorzaak en de boordfokhondjes die over het algemeen uit de oostbloklanden komen en de honden die uit het buitenland worden gered.
Allemaal zaken waarom er zoveel honden zijn.

TS veel plezier met jullie zelf gefokte hondje. Het is een dropje :)

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:01

Wil niet vervelend doen.. maar hoeveel teefjes heb je samenlopen met reuen?
Want je had pas een topic geopend dat je boerenfox een miskraam had gehad maar die liep ook samen met je chihuahua reu.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1665825&&hilit=hond

Vind wel dat je eens wat beter op je honden mag gaan letten...
Al is je pup nog zo schattig,... de moeder had ook kunnen overlijden.. en dan?

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:28

Mijn hemel, wat hebben jullie gegeten....muggeziftjes in plaats van hageltjes op je brood?

TS wil haar ontzettend leuke pup met ons delen. Het is een droppie geworden, voor mij een hoog hebben gehalte.

Hoop dat je nog veel plezier van hem gaat hebben, met al je honden trouwens!

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 09:13

Laptopmuis schreef:
Wil niet vervelend doen.. maar hoeveel teefjes heb je samenlopen met reuen?
Want je had pas een topic geopend dat je boerenfox een miskraam had gehad maar die liep ook samen met je chihuahua reu.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1665825&&hilit=hond

Vind wel dat je eens wat beter op je honden mag gaan letten...
Al is je pup nog zo schattig,... de moeder had ook kunnen overlijden.. en dan?

dit had je me uit beleefdheid ook gewoon via een pb kunnen vragen..

en die hond had geen miskraam maar lees hierboven ze had de symptomen
van de zwangere hond overgenomen.

wij letten super goed op onze honden en ik durf te wedden dat voor de helfd in nederland
geen een hond het zo goed heeft als bij ons ;)