Nadat onze vorige hond is overleden (in laten slapen omdat hij kanker had, hij is 14 geworden) . Hebben we 20 juni een Labrador pup gekocht.
Namelijk Elerrina Carnil roepnaam Kieran.
Hij is nu 7 maanden oud, rond 51 cm en weeg ongeveer 30 kilo , hij glimt je tegemoet en hij voelt zich geweldig

We hebben de puppycursus gehad en moeten nog 2 lessen en dan hebben we examen voor gehoorzame huishond.
Hij luistert gewoon echt goed, is erg mens en dier gericht. Kortom een enorme schat
.Hier was die nog bij de fokker, deze foto's kreeg ik in de mail met de tekst, dit wordt jullie nieuwe hondje .
De fokker zocht namelijk op karakter en wat wij graag met de hond wilden doen, de pups uit voor de nieuwe eigenaar. Er kwam iemand (onbekend) van de Labrador vereniging die de pups op karakter bekeek en beoordeelde. Het hele nest was wel ongeveer hetzelfde. Hij heeft dan ook een stamboom en de ouders zijn vrij van alle erfelijke ziekten die Labradors hebben en waar ze op gecontroleerd worden. Hoeft niet te zeggen dat Kieran er geen last van kan krijgen natuurlijk
In de toekomst willen we nog graag, gehoorzame huishond voor gevorderden doen, speurtraining of jachttraining en naar de show.
Foto's van de fokker, hier was hij 7 weken:

We zijn ook met Kieran naar de Ijsselshow in Zwolle geweest, wat een bagger was dat. Al mijn kleren vies en alles op de grond gevallen. Het begon rampzalig, maar hij heeft nog nooit zo voorbeeldig gelopen. Ik was trots en het rapport was ook nog eens goed

Het rapport luidde als volt (vrij vertaald uit het Engels
) :* hij is zwart en 5 maanden oud
* presenteert een goed uitgebalanceerd silhouet
* hoofd van goeie proporties
* goed gebit en bijt
* Goeie neklijn
* goed gebalanceerde hoeken
* goeie botten en voeten
* super proporties van hoofd en lichaam
* goed gespierde achterhand
* beweegt geluidloos en gestaag voor een pup zo jong.
Hij kreeg dan ook de beoordeling : VEELBELOVEND
Wij helemaal blij en toen werd hij ook nog eens beste reu bij de pups. Hierna werden we tweede achter een teefje. Wel hebben we nog een mooie beker gekregen

Hier nog wat jonger:

Gek op stokken mee sleuren als baasje even niet kijkt
:
Op de kale duinen in Appelscha:

In Bakkeveen:

Ik hoop dat jullie net zo van hem hebben genoten als dat wij doen.
Nog geen sneeuwfoto's , maarja dat ligt hier ook nog niet zoveel .
Bedankt voor het kijken.
Groetjes Miranda en een poot van Kieran.
leuk dat je ook shows met hem doet.