Mijn nieuwe hond Gissy in de sneeuw!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Mijn nieuwe hond Gissy in de sneeuw!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 08:22

Hoi allemaal,
Eens een keer wat anders, geen paarden maar de hond op de foto, hihi!
Sinds ruim drie weken hebben wij onze nieuwe hond Gismo, een tweejarige kruising Bordercollie x Herder uit het asiel in Almelo. Stond bekend als probleemhond, Gismo is best onzeker over mensen en hun gedrag en dat is soms onhandig, zo heeft hij de neiging om blaffend op mensen af te rennen, tegen mensen te blaffen. Wel uit twijfel/ onzekerheid, maar mensen schrikken er natuurlijk wel van. Dat is een puntje van aandacht, maar voor de rest zijn we zó blij met hem, hij luistert goed en is enthousiast. Eigenlijk is het best een beetje zielig hier en daar, hij snapt mensen soms gewoon niet, maar ik heb al wel gemerkt dat wanneer je je wél 'begrijpbaar' maakt hij zich een stuk beter kan/ durft te uiten. Gis doet het bij ons hartstikke goed, en elke ochtend gaan we een stuk op pad, bijv. naar het bos (vaak met een hele groep mensen met honden). Nu met de sneeuw moesten er natuurlijk wel foto's gemaakt worden, hihi!

Goedemorgen!!!
Afbeelding

Drinken uit de plassen:
Afbeelding

En daarna snel aan komen sjezen!
Afbeelding

Even kort volgen, waren bouwvakkers aan het werk en dan moet de aandacht even verlegd worden:
Afbeelding

En weer vrij! Welke kan ga ik op, links of toch rechtdoor?
Afbeelding

Vrouwtje, waar moet ik heen?
Afbeelding

Kunstje! opzitten met een koekje, hihi!
Afbeelding

En hij kan ook al een rondje draaien:
Afbeelding

Maar vooral lekker rennen en spelen, want daarvoor komen we hier!
Afbeelding

Haha die oren!
Afbeelding

Afbeelding

Daag! dat was het weer!
Afbeelding

Groetjes Renée

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 08:25

Wat een leuke hond zeg! Die heeft het overduidelijk getroffen met jou als baasje!

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 08:28

Ik blijf het een geweldige hond vinden, om te zien
én (zo te lezen) ook qua karakter.
Die mag in z'n pootjes wrijven dat hij bij zo'n fijn baasje terecht is gekomen.
Hét voorbeeld van wat een beetje liefde, aandacht en begrip al kan doen............super !!!!!
O ja, en natuurlijk: Leuke foto's, heerlijk zo'n sneeuwwandelingen......

horsii

Re: Mijn nieuwe hond Gissy in de sneeuw!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:52

Wat een leuke hond, die heeft het goed getroffen bij jouw :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:45

leuke hond, komt vast goed met hem, succes ermee!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:50

Wat een leuke hond. Fijn dat hij nu uit het asiel is.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:56

Wat een vrolijke leuke hond en wat goed van jullie dat je een hond uit het asiel een nieuwe kans geeft.
2 hondenrassen bij elkaar welke graag willen werken voor de baas en graag willen luisteren dus dat komt allemaal wel goed met de juiste aandacht.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:54

Daar is ie! Mooie omgeving ook bij jullie MV. :j
Toch klinkt het me niet echt als een probleemhond in de oren. Gewoon een onzekere hond waarbij mensen niet het geduld lijken te hebben gehad om hem te begrijpen en duidelijk op te voeden. Lastig voor zo'n dier natuurlijk.

Maar niets dat niet verholpen kan worden met zo'n fijn huisje als bij jullie!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 17:51

Bedankt allemaal! Wij zijn ook echt superblij met hem!

Onze vorige hond kwam ook uit het asiel, was ook een bordercollie kruising. Die spoorde echt niet, hebben we ook echt wel werk aan gehad in het begin. Grootste verschil met deze is dat onze vorige écht dominant was, en deze is dat totaal niet. Ik vind het zelf erg leuk om die twee uitersten mee te maken zo.
Bij het asiel begrepen die meiden ook niet dat Gis was teruggekomen omdat hij agressief zou zijn, zij hadden dat nl ook niet gezien bij hem. Wel dat hij onzeker was en tijd, geduld en begrip nodig had. Ik begrijp zelf ook absoluut niet hoe men erbij gekomen is dat deze hond gericht agressief zou zijn, laat staan een 'probleemgeval'.
Ik merk dat hij vaak is afgewezen, ook in pogingen om het juiste te doen. Zodoende verwacht hij weleens dat mensen boos worden op momenten die ik niet snap, zoals wanneer hij gewoon lekker aan het spelen is met honden uit de wandelgroep.

Hij leert bliksemsnel en wil graag iets te doen hebben, dus 's morgens ga ik vaak met hem het bos in met een wandelgroep, we zijn dan met een hele troep allemaal vrij jonge honden, op een enkeling na, dus daarmee kan hij heerlijk zijn ei kwijt. Verder ben ik met de basiscommando's puntjes op de I aan het zetten, hij kent ze allemaal wel maar je kunt merken dat men er niet altijd consequent mee is omgegaan. Het zitten bijvoorbeeld deed hij niet graag, en probeerde er vaak ook onderuit te komen. Inmiddels al geen probleem meer.

@ nemurin ja precies! Hij wíl zó graag, maar durft soms niet. Ik denk dus dat dat komt omdat men hem verkeerd begrepen heeft en op de verkeerde momenten heeft gecorrigeerd. Ik heb echt nog niks raars gezien/ gemerkt bij hem. Het blaffen naar mensen vind ik soms wat lastig te peilen maar is nooit gericht agressief. Verder is hij wel netjes opgevoed in basis, hij weet hoe het hoort in huis, is goed zindelijk, en al die dingen meer. Wat ik wel merk is dat hij niet gewend is steun en bijval te krijgen van mensen, hij heeft geen echte leiding gehad zeg maar. Met wandelen kan hij daarom heel druk en afgeleid doen. Meestal doe ik dan een paar simpele oefeningen met hem om de onrust om te buigen naar focus op mij. Gaat wel steeds beter al.

vandaag zijn we voor het eerst ook even de winkelstraat ingelopen, het was nu mooi rustig daar met die sneeuw. Hij werd eerst heel onzeker maar ik ben gewoon de dingen gaan doen die we op de oefenweide ook zouden doen, en dat pakte hij heel goed op. Bleef ook een hele tijd nog in die ontspannen en op mij gefocuste mood. dus dat was ook wel mooi.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 17:52

Tja, veel mensen denken wel even een hond te nemen maar hebben al geen idee hoe ze consequent met hun eigen kinderen moeten zijn, laat staan met een hond.
Praatgeneratie-ouders... pfff. :=

Voor beide zou een soort cursusje moeten komen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 17:59

haha ja precies! Het sneue is dat zo'n diertje er de dupe van wordt, en dus stempels op z'n kop krijgt die gewoon stomweg niet kloppen. Gelukkig hadden ze 'm in het asiel wel goed door.
Nee echt ik snap NIET wat die mensen ervoeren toen ze deze hond hadden, want ik vind dit echt geen probleemhond. Ja OK hij heeft wel dingetjes, maar als ik hem naast mijn vorige hond zet is deze echt een heilig engeltje.
Maar goed bij onze vorige kwam het probleemgedrag ook pas na een paar weken bovendrijven, dus je weet maar nooit hihi!
En ik kan me wel voorstellen dat hij niet erg van kinderen houdt, want die toen toch vaak dingen die zo'n dier niet snapt en maar gewoon 'moet pikken'. Bij een onzekere hond als deze kan ik me voorstellen dat dat niet altijd werkt.

Maar eerlijk is eerlijk, als je deze hond na een paar dagen terugbrengt naar het asiel is er echt iets niet in de haak in je bovenkamertje, hihi!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 18:00

Kinderen zijn vaak te ruig met die dieren, snappen niet altijd dat ze dingen doen die het dier nietl euk vindt. Is natuurlijk aan de ouders om ze dat te leren, wederom. Zucht. :=

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 18:06

vooral dat laatste, ja. héle diepe...

Maar we gaan er gewoon voor dat ie die dingetjes vergeet, thuis gaat dat goed, met uitlaten ook steeds meer. Dan laat ie echt alle twijfels varen en gaat gewoon lekker los.

oh ja, enige dingetje wat me wel is opgevallen is dat ik soms het idee heb dat ie last heeft van z'n achterpoten/ heupen. misschien dat dus een keertje op de foto zetten om enge dingen zoals HD uit te sluiten.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 01:58

Ohhh je hebt een sneeuw topic!!! Oepsie die had ik even gemist.
Gissie is echt cool. Hoe gaat het nu?? ;)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 16:05

Jaa het gaat supergoed! Elke dag het bos in met zijn vrienden, wat altijd supergezellig en leuk voor ze is. Gis kan eigenlijk met bijna elke hond goed overweg. Ook hebben we er een paar nieuwe 'kunstjes' bij, wel allemaal nog met koekje maar toch... wel leuk.

vanavond gaat hij even naar de DA om toch even te laten onderzoeken, dat moeizame opstaan af en toe bevalt me gewoon niet. Dus de DA gaat 'm even onderzoeken en dan kijken we of er een foto gemaakt gaat worden of niet. en zo ja, dan worden ook gelijk zijn achterste wolfsklauwen geamputeerd. Die dingen gaan nl langs elkaar als hij draaft aan de fiets, en er heeft al een keer een stok in vastgehangen, en ik heb het idee dat ééntje al gebroken is geweest ofzo. de linker is nog aardig stevig en zit echt vast zeg maar, terwijl de rechter er een beetje bij bungelt, ik heb het idee dat die alleen met het vel nog vastzit, iig sowieso niet met een botje.
dus weg ermee dan maar, haha!

Maar goed voor de rest dus helemaal prima, ook het moeilijke naar vreemden gaat zoetjesaan steeds beter en beter en beter, we leren elkaar meer en meer kennen natuurlijk, dus je kunt ook accurater reageren als je met 'm bezig bent. Hij wil dolgraag goed luisteren en lekker veel bezig zijn, dus dat doen we dan maar, haha!

afgelopen zaterdag is hij meegeweest naar iemand van het uitlaatgroepje, en heeft daar naast haar hond staan ontbijten en haar drie katjes ontmoet, hij deed 't allemaal als een engeltje!
de katjes vond hij leuk, vooral fascinerend, maar ging er niet op jagen ofzo. wel eraan snuffelen en naar ze staren, hihi! heel schattig. En voor de rest heeft hij daar gewoon lekker gelegen en wat rondgekeken. Ik was dus weer superblij!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:17

Soms zit er ook niet echt een botje in de wolfsklauw he... ;) Maar ik ben voor weghalen als ie eraan blijft hangen! Het is toch geen beauceron dus dan is het ook geen heiligschennis het eraf te halen.

Succes vanavond!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 17:32

nee is dat zo? Komt het vaker voor ook dat de linkerpoot een klauw heeft met bot en de ander wel met botje maar wat niet vast lijkt te zitten? Het is echt heel raar, die ene klauw kan ik nl gewoon 180 graden omdraaien, en de andere niet, haha!
de voorste zijn wel 'normaal', voor zover ik gewend ben.

oh ja de beaucerons MOETEN ze achter hebben toch? waren dat dan ook dubbele? ik meen dat er ook iets bijzonders is met dubbele achterwolfsjes?

merci voor de succeswensen, ik hoop echt ZO dat er niet iets onoverkomelijks aan de hand is, maar gewoon weet ik veel, overbelast ofzo.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:40

Het heeft niks met links of rechts te maken, zo'n wolfsklauwtje is bij de meeste honden een soort "restje" geloof ik. Ik heb wel vaker gemerkt dat er wel een nageltje aan zat maar geen botje en dat dat gewoon normaal was.

Net als dat niet iedereen even veel verstandskiezen krijgt. Zoiets. :+

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 17:45

ja ik weet dat het rudimentair is, maar vond het vooral gek dat er zo'n groot verschil zit tussen het ene klauwtje of het andere op één hond, vandaar dat ik dacht dat het ene klauwtje misschien al beschadigd is geraakt. m.n. omdat hij ook met de klauwtjes tegen elkaar tikt bij het lopen.

ach ja, we gaan het vanavond vast en zeker horen. enne, hoe dan ook, als het even kan gaan die dingen toch naar de andere wereld, haha! weg ermee!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:46

Nou ja mensen krijgen soms ook een verstandskies aan de ene kant en geen aan de andere. Symmetrie is nou niet bepaald iets waar de natuur zich aan houdt. ;)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 17:47

ja precies da's ook weer waar...

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:54

Mooie hond en wat super dat je hem een huis hebt weten te bieden. Mocht hij HD hebben moet je granulaat (voor honden) erbij gaan geven krijgt mijn hond ook sinds HD is geconstateerd en nu 1 jaar verder heeft hij eigenlijk er nooit meer last van :)
Ja ok als hij in het kanaal heeft gezwommen en een bijna verticale heuvel op en af klautert :+

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 18:22

ja dat zou kunnen, verder heb ik als tips erbij glucosamine (waarvan honderdduizend soorten/ merken/ prijzen, hihi!), gelatine en diverse soorten voer. Wat voor granulaat is dat precies wat je geeft? want voor paarden heb je bijv. zeewiergranulaat, foenegriekgranulaat etc., voor zover ik weet zegt de term 'granulaat' vooral iets over de structuur van het supplement (het zijn dan korrels), en niet zozeer over de ingrediënten/ werkzame stoffen. Ik zou het waarderen als je voor ons zou kunnen kijken wat voor granulaat je voert, dan kan ik dat ook onthouden!

de DA's zelf beginnen meestal gelijk met ontstekingsremmers en pijnstillers maar tot dusver vind ik mijn hond daar véél te goed voor. Hij raust elke ochtend een uur door het bos met de groep, en de laatste drie dagen heeft hij nul tekenen van pijn laten zien. hij krijgt ook sinds een week ander voer, het oude is nu op. misschien scheelt dat ook nog.

ach ja, we zien het wel. hopelijk valt het mee, en als er idd wel iets van HD blijkt te zitten... pff nou ja dan maken we er het beste van denk ik maar.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:31

Glucosamine wordt bij paarden vaak wel aangeraden, bij honden weet ik niet maar lijkt me ook logisch.

Voor HD kan geopereerd worden, maar afhankelijk van de ernst zullen pijnstillers vaak ook aangeraden worden. Hangt er per hond van af hoe goed de hond is, en hoe graag de betreffende DA naar pijnstillers grijpt.
Levenslang pijnstillers is op zich niet zo'n probleem als de hond het daar prima op doet, maar je moet wel rekening houden met slijtage waar ie gewoon doorheen loopt omdat hij het niet voelt. De meeste DA's zullen dat dus ook wel meenemen in de beoordeling. Ontstekingsremmers zou ik zelf zo lang mogelijk mee wachten omdat deze ook een effect hebben op het immuunsysteem en op de zeer lange termijn zelfs Cushing kunnen veroorzaken.

Maar mensen met HD-honden gesproken hebbende komt het meestal niet zo ver. ;) Gelukkig is er veel over bekend.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:38

Ik geef primeval gelatinaat (komt ook uit de paardenwereld)
Kan je bijna in elke dierenwinkel krijgen. Paardendrogist verkoopt het ook. Je bent 30 euro voor 500gram kwijt. Ik doe er ca 1 maand mee (mijn hond weegt 30kg)

Het is poedervorm ik meng het met een klein beetje water door zijn gewone voer heen.

Mijn dierenarts wou mij toen ook de duurste hondenvoer aanbevelen wat mij a €80 per zak zou gaan kosten en ik maar 20 dagen mee zou doen.

EN idd ook pijnstillers en onsteking remmers..
Ik ben op aanraden van mijn dierenwinkel dit gaan geven en na 4 a 5 weken zag ik verschil. Ik bestel het nu via paardendrogist 2 kilo kost ca €98 per 2 kilo (doe ik dus ruim 4 maanden mee)

http://www.paardendrogist.nl/product/28 ... 2292/37505