Europese dwergmuizen komen ook in ons land in het wild voor, maar deze zijn gefokt in gevangenschap. Ze zijn erg klein, zo rond de 5 cm (als ze dat al halen) en het zijn twee mannetjes en ze zijn nu ong. 12 weken oud.
Het leuke aan deze muisjes is ook dat ze hun staart gebruiken bij het klimmen en er ook echt dingen mee vast kunnen pakken en eraan kunnen hangen, ze zijn ontzettend beweeglijk en als ze wakker zijn constant bezig. Ze zijn meer om naar te kijken dan om op te pakken maar ik wil wel graag dat ze een beetje aan me wennen zodat ze niet van schrik het hok uit springen als ik ze eten geef of verschoon bijvoorbeeld. Het valt me reuze mee hoe bang ze zijn, ze zijn ontzettend nieuwsgierig en komen ook naar je toe als je voor het hok zit en als je ze op je hand hebt zijn ze best rustig. Heb vandaag wat foto'tjes gemaakt, moest ze even ergens op zetten dus daarvoor maar een van m'n reeënschedels gebruikt:

Wassen

Op mijn pols

Dit kan de andere zijn, of dezelfde, ze lijken veel te veel op elkaar

En toen er een op mijn arm klom sprong hij zo mijn haar in en bleef daar lekker zitten

Zijn ze niet lief?

Hier ook nog een filmpje. Ze zitten nu trouwens even in een tijdelijke bak voor iemand begint over de grootte, dit was wat ik nog thuis had staan en ik heb al een nieuw hok voor ze aangeschaft wat ik vrijdag op kan halen, dan hebben ze meer ruimte ook de hoogte in zodat ze lekker kunnen klimmen.