Bij gebrek aan volwassen herplaatsers waren we al een beetje gaan kijken naar een kitten. Zij het niet dat die veel geld kosten en de ziektekosten van Fritz hebben ook een diep gat in ons budget geslagen... Totdat we donderdag ineens getipt werden dat er een sphynx in het asiel zat! Arm diertje. Hij is precies wat we in gedachte hadden, een grijze volwassen kater.
Hij zat in het asiel omdat hij bij de vorige eigenaren in huis plaste, wat hun zeiden vanwege katten buiten. Ze zeiden ook dat hij het snel koud heeft, maar daar twijfel ik aan omdat sphynxen af en toe rillen om hun lichaamstemperatuur te regelen, maar niet omdat ze het koud hebben. Ik vraag me af of de vorige eigenaren wel verstand hadden van Sphynxen. Maar goed, dat is een ander verhaal...De foto's van het asiel:

Dus helemaal van Almelo naar Hoorn gereden. Daar aangekomen was hij blij ons te zien, maar wij hem ook! Wat een leukerd
We hebben geen moment getwijfeld en hem meegenomen. Eenmaal in de auto was ie hartstikke rustig en zat hij al snel lekker bij me op schoot(doe ik normaal niet in de auto maar goed). Hij was helemaal blij, zo lief 
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 3746_n.jpg
Eenmaal thuis was hij helemaal blij. Hij bleef rondvliegen en kijken en zoeken en doen, was echt geweldig om te zien! Hij is een stuk actiever dan Fritz dus dat is even wennen! Het gaat heel goed, het enige is nog dat hij aan de bank krabt en in het tapijt in de hal ipv de krabpaal. Maar daar gaan we mee aan de slag. Vannacht ging ook goed, hij heeft 10 min lopen mauwen, in het begin een beetje in paniek, dat was heel zielig om te horen maar het werd al snel minder en na 10 min is ie lekker gaan slapen en hebben we hem vannacht niet meer gehoord. Helemaal top dus! Toen ik vanmorgen naar de wc ging was hij zo blij dat hij bij me op schoot sprong, heel handig

Hij heeft zijn favoriete plek al gevonden, de open vensterbank. Daar was Fritz ook helemaal weg van. Kan hij lekker de hele dag bakken

Hier wat foto's van onze nieuwe bloterikje
Hij is dus echt helemaal kaal, dat is even wennen(Fritz had nog wat haar op zn hoofd en pootjes). 

Gek zitten

, vind ze schattig in hun (voor mij) lelijkheid... Maar een vraagje... wat hij nu aan de binnenkant van zijn oren heeft zijn dat vlekjes of oorsmeer/huidsmeer?
Ook als ie bij je komt zitten begint ie te murmelen, echt zo schattig. En hard spinnen dat ie kan
Hij lijkt idd (zoals al eerder genoemd) beetje op ET ; erg apart