Welkom Klaaz, lief bloterikje!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welkom Klaaz, lief bloterikje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:37

Met tranen in mijn ogen typ ik dit bericht. Dolblij maar toch met verdriet kan ik melden dat wij sinds gisteren eigenaren zijn van een nieuw bloterikje :D
Bij gebrek aan volwassen herplaatsers waren we al een beetje gaan kijken naar een kitten. Zij het niet dat die veel geld kosten en de ziektekosten van Fritz hebben ook een diep gat in ons budget geslagen... Totdat we donderdag ineens getipt werden dat er een sphynx in het asiel zat! Arm diertje. Hij is precies wat we in gedachte hadden, een grijze volwassen kater. :D Hij zat in het asiel omdat hij bij de vorige eigenaren in huis plaste, wat hun zeiden vanwege katten buiten. Ze zeiden ook dat hij het snel koud heeft, maar daar twijfel ik aan omdat sphynxen af en toe rillen om hun lichaamstemperatuur te regelen, maar niet omdat ze het koud hebben. Ik vraag me af of de vorige eigenaren wel verstand hadden van Sphynxen. Maar goed, dat is een ander verhaal...
De foto's van het asiel:
Afbeelding

Dus helemaal van Almelo naar Hoorn gereden. Daar aangekomen was hij blij ons te zien, maar wij hem ook! Wat een leukerd :D We hebben geen moment getwijfeld en hem meegenomen. Eenmaal in de auto was ie hartstikke rustig en zat hij al snel lekker bij me op schoot(doe ik normaal niet in de auto maar goed). Hij was helemaal blij, zo lief :D
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 3746_n.jpg

Eenmaal thuis was hij helemaal blij. Hij bleef rondvliegen en kijken en zoeken en doen, was echt geweldig om te zien! Hij is een stuk actiever dan Fritz dus dat is even wennen! Het gaat heel goed, het enige is nog dat hij aan de bank krabt en in het tapijt in de hal ipv de krabpaal. Maar daar gaan we mee aan de slag. Vannacht ging ook goed, hij heeft 10 min lopen mauwen, in het begin een beetje in paniek, dat was heel zielig om te horen maar het werd al snel minder en na 10 min is ie lekker gaan slapen en hebben we hem vannacht niet meer gehoord. Helemaal top dus! Toen ik vanmorgen naar de wc ging was hij zo blij dat hij bij me op schoot sprong, heel handig _O-
Hij heeft zijn favoriete plek al gevonden, de open vensterbank. Daar was Fritz ook helemaal weg van. Kan hij lekker de hele dag bakken :D

Hier wat foto's van onze nieuwe bloterikje :D Hij is dus echt helemaal kaal, dat is even wennen(Fritz had nog wat haar op zn hoofd en pootjes). :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gek zitten :P
Afbeelding

Afbeelding

Loeky01

Re: Welkom Klaaz, lief bloterikje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:42

Eerste gedachte is toch wel : hè gatsie :=
Maar wel leuk dat ie het nu al zo naar zijn zin heeft en dat jullie gelukkig met m zijn! Veel plezier er nog mee :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:45

Van harte gefeliciteerd Joolien!

van een afstandje heb ik je topic van Fritz gevoerd en het afscheid vorige week, heel veel sterkte daar (nog) mee want het zal echt nog wel een tijdje duren voor je het een plaatsje kunt geven en met een glimlach aan hem terug kunt denken ipv met een traan en pijn in je hart.

Ik heb weinig verstand van bloterikken :'), vind ze schattig in hun (voor mij) lelijkheid... Maar een vraagje... wat hij nu aan de binnenkant van zijn oren heeft zijn dat vlekjes of oorsmeer/huidsmeer?
Dat rimpelvelletje bij zijn achterpoten/heupen op de laatste foto zou voor mij onweerstaanbaar zijn om aan te plukken >.< ik houd wel van een beetje plagen :)

Hoe oud is hij en hebben jullie al een naam gekozen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:45

Suuuper Jolien!! *\o/*

Voor dat krabben, even naar de dierenspeciaalzaak, daar hebben ze sprays met een geur waar katten helemaal gek op zijn. Ik weet niet hoe het heet. Maar spray dat op de krabpaal en je hebt dikke kans dat Klaaz dan niet meer aan de bank krabt.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:46

Wat een leukerd, vind ze zelf ook erg leuk....
Hopelijk went hij snel en geen krab ondeugden en andere fratsen, wens je heel veel plezier met Klaaz.....

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:47

Wat fijn dat hij zo goed terecht is gekomen! Hij zal nooit het verdriet om het verlies van je andere kat kunnen wegnemen, maar heerlijk voor hem dat hij een warm nest heeft gevonden en ook voor jullie dat je hebt gevonden wat je zocht. Misschien moest het zo zijn...

Veel geluk samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:48

Dank je wel Annemiek. Het is af en toe nog een beetje dubbel idd maar het is toch ook heel leuk :)
Hij heette dus Touch maar we noemen hem Klaaz :D
Hij heeft idd vlekken in zn oor. Ik dacht eerst ook oorsmeer aangezien ze daar veel last van hebben maar zn oren zijn mooi schoon. Zn hele huidje is gewoon zo lekker zacht en aaibaar :D Maar dat rimpelige voelt echt heel lekker :P

Janine, katnip heet dat ja, ga ik idd morgen even halen, bedankt voor de tip :D

Dank je wel Kally en Saskia :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:51

Wat leuk, van harte gefeliciteerd met Klaaz (weer zo'n lekkere Hollandse naam). Goed van je, dat je een poes uit het asiel hebt gehaald. Ik hoop dat jullie nog heel lang van elkaar kunnen genieten.
PS, ook hij lijkt op ET :D ;)

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:52

Ooo wat heerlijk Joolien! Zo fijn is het om dan weer een vriendje in huis te hebben en hem al je aandacht en liefde te kunnen geven! Heel veel geluk met hem. Het is een super mooi beestje!

Britt

Fijn dat jullie weer een nieuw vriendje gevonden hebben! Leuke naam ook, was vast niet zn originele naam? :P
Veel geluk met Klaaz :D

Liesje89

Aahh, die is echt helemaal gelukkig meezoeken nieuwe thuis!
Het lijkt me echt een lieverd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:54

Klaaz hebben we idd zelf bedacht om de oerhollandse naam met een Z voort te zetten haha :D
Het is zooo schattig, hij is zo blij, als hij het huis doorloopt al mauwend en murmelend. Echt te lief! <3 Ook als ie bij je komt zitten begint ie te murmelen, echt zo schattig. En hard spinnen dat ie kan :P

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 12:56

Wat leuk dat jullie een nieuw bloterikje gevonden hebben. Vind hem geweldig! Veel plezier met hem!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:01

Wat een leukerd, hoop dat je nog lang plezier van hem kunt beleven. :)
Hoe oud is hij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:01

Dank jullie wel :)
Miep hij is 5 jaar :)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:02

oh dat is nog lekker jong, kan ie er nog jaren tegenaan :D

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:03

ow wat leuk!!! wij hebben ook een bloterikje!sphynxfan. deze is wel mooi hoor veel plezier met hem!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:03

Wat een knapperd is Klaazje! Enig idee wie zijn fokker is en uit welke lijnen hij komt?

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:05

Zeer bijzondere kat! weet nou niet precies wat ik van zijn uiterlijk vind... :') maar je kan wel zien dat het echt een schatje is! :D veel plezier ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:11

KootMiraDrum schreef:
Wat een knapperd is Klaazje! Enig idee wie zijn fokker is en uit welke lijnen hij komt?

Dat weten we helaas niet, de papieren zaten er niet bij, 'kwijt' zeiden de eigenaren. Helaas, maar dat maakt hem niet minder leuk :P

Leuk Lovelucydan, zijn zijn bijzonder he :D

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:15

Wat een knappe kater, echt waar! :D heb echt een zwak voor dit ras, haha :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:15

super dat jullie Klaaz een goed tehuis geven !! _/-\o_ +:)+
(hoe kwamen jullie erachter dat er een bloterik in het asiel zat ? zo zou ik er ook nog 1 willen..heb je een linkje ? )

en rillen heeft met kou te maken, doen wij ook als we het echt koud hebben, dat is de natuurlijke manier om warmte te genereren!

maar veel plezier met jullie mooie bloterik!
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 02-12-12 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:16

Gefeliciteerd *\o/*

Wat heerlijk dat je dit dier een fijn thuis kan bieden, hij zal je dankbaar zijn !

Heel veel geluk met 'm, Joolien :+:

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:17

*\o/* Joolien is verliefd geworden op Klaaz *\o/*
Wat super dat jullie hem "gevonden" hebben.
Ik hoop dat jullie ook van hem veel plezier mogen hebben en dat de rust in huis weer lekker verstoord wordt :D

(en men, persoonlijk heb ik toch moeite met een bloterik :o Hij lijkt idd (zoals al eerder genoemd) beetje op ET ; erg apart :D )

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 13:22

Leuk hoor, joolien! Wat een leuke verrassing dat er ook 1 in het asiel zat. Veel plezier met je nieuwe aanwinst!