Kat Nero doet aan clickertraining

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

2a54z6e45r6r

Kat Nero doet aan clickertraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 18:46

Hallo,

Ik doe al een tijdje clickertraining met een van m'n katten, Nero.
Hier een filmpje van deze zomer (naar aanleiding van het topic van saskiakefie)

iemand tips voor nieuwe trucjes? :)

Edit: nu kan hij Doodvallen, rollen, high five, pootje, bedelen (niet op filmpje) en miauw (ook niet op filmpje)

saskiakefie

Re: Kat Nero doet aan clickertraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:26

Haha wat leuk zeg!! :D Vooral dat rollen en doodliggen, heeft ie je niet weleens hard gekrabt als je brokje wilde geven? Ik gooi t altijd op de grond :+

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:28

Super leuk! &voor het volgend trucje misschien 'steigeren' of kusje geven? ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:29

oh target volgen misschien ?

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 22:52

saskiakefie schreef:
Haha wat leuk zeg!! :D Vooral dat rollen en doodliggen, heeft ie je niet weleens hard gekrabt als je brokje wilde geven? Ik gooi t altijd op de grond :+

Als z'n broertje erbij staat wel, maar ondertussen weet hij als hij het trucje doet dat dat brokje zowiso voor hem is :)
Targetten kan ie ook met m'n hand. Niet met een stok ofzo. Ik wil hem graag leren apporteren of op 2 poten lopen maar weet niet hoe ik eraan kan beginnen :)

Edit: haha, wss is het jullie ook opgevallen dat bij het rollen hij zelf z'n kant kiest dus niet de kant neemt waar ik naar draai :p mss moet ik dat wat verbeteren :p

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:25

Citaat:
Edit: haha, wss is het jullie ook opgevallen dat bij het rollen hij zelf z'n kant kiest dus niet de kant neemt waar ik naar draai :p mss moet ik dat wat verbeteren :p

Haahaa.. Ja! ;) Een kat met een eigen willetje! :P

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 20:37

Erg leuk filmpje!
Mijn kater kan wel een target volgen (een pen, als ik het met mijn vinger doe is ie niet veili := )
Dit pakte hij vrij snel op. Dus wil wel met hem verder gaan. Hij is ook de enige kat die enigzins rustig blijft als hij een snoepje ziet..
Hoe leer je precies het pootje geven?

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 21:26

Het pootje geven is echt lastig. Ben begonnen met zelf z'n pootje te nemen en te clicken. En stilaan je eisen verhogen, dat hij sneller z'n poot geeft. Op den duur gaat ie zelf weten dat het de bedoeling is dat ie z'n poot tegen je hand doet. En zo stel je je eisen iedere keer hoger.
ben begonnen met en pootje en dan highfive.
Maar als je ze iets wil leren moet je echt in stappen denken een goed boek ik vreiheidsdressuur (voor paarden, daar staat het mooi uitgelegd :) )

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 00:33

Bedankt voor de uitleg!

Ja, in stappen lijkt me zowiezo een goed plan :j
Ben ook bezig met mijn konijn, kent nu ook een aantal trucjes. Ook in stapjes geleerd. Maar dat waren voornamelijk natuurlijke bewegingen en trucjes die je kon leren vanuit de target zet maar..
Ik denk dat leren zitten eerst een goed trucje is om mee te beginnen.. Die zou je in theorie ook vanuit de target kunnen aanleren.
Ik ga mij erin verdiepen :j Bedankt!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 09:57

ha wat leuk ! dat eigenwijs beest van mij lust geen snoepjes. := En clickeren met nat kattenvoer in mijn handen, dat zie ik niet zitten. :D

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:36

Echt uber cool!

En voor de mensen die altijd zeggen een kat kun je niks leren.....hier dus het bewijs dat het echt wel kan!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 13:16

Katten zijn wel moeilijk, als ze geen zin hebben hebben ze echt geen zin, dan maakt het niet uit of je daar klaar zit met je clicker en snoep :')

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 14:23

Ja het gaat niet hetzelfde als bij honden....de zogenaamde will to please hebben katten echt niet en ze zijn zeer op zichzelf en het hoofd met er indd echt naar staan....of honger hebben ha ha!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 14:36

Ik denk dat je voor de energie je steekt in clickertraining met een kat dubbel zoveel kan bereiken met een hond :D

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:13

Hihi ja als katten ergens geen zin in hebben doen ze het echt niet..

Maarrr, ik ben zo enthousiast geworden van je filmpje, dat ik zelf met onze kater bezig ben geweest.
En raad eens.. Gister begonnen en hij snapt gewoon het zitten. En hij volgt nog steeds braaf de target.
Het zitten heb ik geleerd net als hoe ik het een hond leer.. Een hond leer ik het door het brokje voor zijn neus te houden en dan omhoog te doen zodat hij wel moet zitten. Dit heb ik ook gedaan bij de kat, maar dan zonder brokje in mijn hand, maar met de target.

Ik geloof dat onze kat toch niet zo dom is als ik dacht..

Oja,ook wel grappig.. Toen ik een keer met de klicker klikte (zonder hem iets te laten doen) kwam hij meteen heel enthousiast aanrennen en begon hij kopjes te geven.. Terwijl het voor hem toch bijna een half jaar geleden was dat ik met hem bezig ben geweest :)