Voor de mensen die hem nog niet kennen, dit is Loki, een Afrikaanse witbuikegel. Deze egeltjes worden als huisdier gefokt en zijn een hybride van twee Afrikaanse soorten en daarom ook exotische dieren met bijbehorende eisen aan temperatuur ed. (oftewel: nee, ik heb hem niet in het bos gevonden en je kunt hem ook niet in de tuin houden). Voor wie meer informatie wil, dit is zijn eerste topic dat ik heb bijgehouden vanaf dat ik hem kreeg, daar staan veel vragen & antwoorden in.De meeste mensen zullen ze waarschijnlijk zo kennen maar ze komen in allerlei kleurtjes en Loki is een white-bellied dark grey pinto waarbij z'n pinto voor zijn witte gezicht (met roze neus) en zijn verschillende gekleurde oortjes zorgt.
Meneer is wat aan de zware kant en is daarom op dieet (niet dat hij het daar helemaal mee eens is...
)Over de foto's, ik heb dus geen studio maar wel wat uitgeprobeerd
licht is direct zonlicht, verder niks. Achtergrond is wit papier en de ondergrond is op de eerste foto's ook papier, maar later bedacht ik me dat we nog ergens een klein wit tafeltje hebben en toen heb ik dat gebruikt. Kreukelde tenminste niet zo al zaten er wel veel krassen en vlekjes op. Was niet gemakkelijk om hem stil te laten zitten
maar er zijn wel wat leuke foto's uit gekomen. Fotografen, voel je vrij om tips te geven wbt zelf geknutselde studio'tjes want ik vind het wel erg leuk om te doen 
Genoeg gekletst... kijk en geniet van mijn knappe ventje

1.

2.

3.

4.

5. Loki is Loki niet als hij niet even zijn tongetje uit moet steken...

6.

7. Zo zit hij wel stil...
(zijn meelwormen)
8.

9. En als laatste, vampiertje

Edit: wie meer wilt weten over witbuikegels raad ik aan dit uitgebreide (gratis) e-book te lezen.