[vid] Here comes Trouble, 11 maanden na het ongeluk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

[vid] Here comes Trouble, 11 maanden na het ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 19:23

Fervente BB-gangers hebben Trouble eerder in het vizier gehad: de kleine lapjescyperpoes die wat pech had. Maar ook geluk, want ze is er nog :j

In een notedopje: Trouble heeft in de motorkap van een auto gezeten, en de pech gehad dat die auto gestart werd. Een paar dagen later werd bij de dierenarts de schade pas goed duidelijk: haar staart was ze bij de eerste operatie al kwijt, er bleek neurologische schade te zijn, en de huidwond die ze had deed het ook al niet goed, waardoor er een groot stuk huid is afgestorven en ze een maand of 4 bezig is geweest met genezen.

Voor een goede vergelijking hier het filmpje van hoe het was: dat is het eerste filmpje waarop ze loopt. Let op: het is niet voor heel gevoelige magen: je ziet de wond in volle glorie en je ziet Trouble die het duidelijk moeilijk heeft met lopen en zich eigenlijk geen weg weet met hoe zich te verplaatsen. Voel je vrij het over te slaan, het is geen fijn zicht. http://www.youtube.com/watch?v=fgEdOD-Yp98

Het lopen is niet meer goed gekomen :n
We zijn nu 11 maanden verder en ze heeft een klapvoet ontwikkeld. Het staat haar denk ik absoluut niet in de weg: ze kan er heel veel mee.
Excuses voor het beroerde beeld: youtube heeft geprobeerd het schokkerige minder erg te maken, maar meer is er niet te redden denk ik.

Meteen de klapper: salto mortale

en een sprintje (in de regen ~~}> )

Haar loopje op z'n slechtst. Het pootje doet echt maar beroerd mee, maar het is wél functioneel, ze leunt er gewoon op :j
Op het eind dacht ik nog even haar achterwerk te filmen. Stupid me :')

Hier loopt ze echt SUPER! Het was alleen niet mijn doel om Trouble te filmen, het doel was eigenlijk om Java (hond) en Loes (lapjespoes) samen in beeld te hebben. Kon het ook niet helpen dat T. ineens zo geweldig ging lopen := Maar het middelste deel zie je Trouble dus niet in. Oh, en vergeet niet om je geluid even fors te temperen.

En nog een, gewoon omdat de uitkomst ZO veel beter is dan ik ooit had durven hopen.

Binnenkort komt er een dierenosteopaat voor Trouble langs, ik geloof erg hard dat er nog verbetering haalbaar is namelijk. Zeker als je die laatste 2 filmpjes met de eerdere vergelijkt.

Verder maakt madame het super. Pijn heeft ze er niet aan, het enige moment dat het echt sneu is is als ze achter haar oor wil krabbelen met het lamme pootje. Dan ziet het er wel een beetje jammertjes uit :=
Het kussentje gaat redelijk, soms is het (bijna) dicht, en dan gaat het weer open. Zo steeds weer. Ik heb haar een tijdje binnengehouden om het goed dicht te laten gaan, maar daar werd ze erg ongelukkig van. En levenskwaliteit was het streven, dat ga ik haar nu ook niet meer afpakken. Het is een ontzettend blije kat en het leven dat ze heeft is ronduit goed.

En stoor je je aan het onkruid: er staat een grasmaaier voor je klaar, krijg je er nog thee/koffie bij ook :D

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:29

Wat leuk om weer nieuwe filmpjes te zien! En een levensgenieter is ze wel *\%/*

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:39

Het eerste filmpje is denk niet het filmpje wat je bedoelde. Maar ondanks haar handicap heeft de kat lol in haar leven, dat is duidelijk. De andere kat lijkt precies op 1 van mijn, helaas overleden, katten.
Dat was, van al de katten die ik gehad heb, de liefste en de zachtaardigste, die mis ik nog bijna dagelijks, was even schrikken om haar op jouw filmpje te zien. :=

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:40

Wat heeft deze kat een superbaas aan jou, en wat góed om te zien dat het zo goed gaat. Ben heel benieuwd wat de osteopaat er van zegt!

chocobroodje

Re: [vid] Here comes Trouble, 11 maanden na het ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:46

Ze ziet er super uit delerium! Ik zou eens accupuntuur overwegen bij haar. Zoals ik het zie is het gevoel ver weg maar er is wel iets van leven in het pootje, wellicht dat je op die manier het gevoel weer meer kunt stimuleren :j Het is iig heerlijk om te zien dat ze zich zo goed heeft aangepast!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 19:57

Nynke: je hebt gelijk wbt het filmpje. Nu klopt het wel.
En :(:) voor de schrik bij het zien van Loes. Er zijn geloof ik niet heel veel katten met die tekening en zulke pastelkleurtjes, ik kan me de schok goed indenken...

riagr en YamaDeva: een levensgenieter is het zéker!
the-stuff-that-shall-not-be-named-broodje: Als ze recht zou zijn zou acupunctuur een van de eerste keuzes zijn. Ze is echter zo krom als een banaan dus ik hoop dat met "rechtrichten voor katten" haar zenuwen wat meer vrij baan krijgen.

Heb trouwens nog een foto van hoe ze geheeld is:
Afbeelding

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 19:58

Ahh, daar hebben we Trouble weer *\o/*

Schitterend, jeetje zeg, laatste filmpjes zat ik echt ff te kijken van, Ohhh, ze loopt gewoon "normaal" goed, ze zwabbert wat, maar verder zou je niet zeggen dat ze er 11 maanden geleden bijna niet meer was.

Trouble is een wonder beestje, en jij TOP-Personeel _/-\o_
Beter personeel kan een kat zich niet wensen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:04

_/-\o_ Wat een verbetering al :D

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:56

wauw! heb het topic van trouble helemaal gevolgd toen! wat super dat het weer zo goed gaat zeg!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 22:57

Trouble vindt dat ze zich wel dégelijk beter personeel kan wensen. Hele dagen liquidsnack lijkt haar wel wat denk ik, en ik heb weleens zin om héél hard te knuffelen als zij dat niet heeft. Raad maar wie er wint ~~}>
Daarnaast moet ik nogal eens werken, is niet tof vindt ze. En een electrische deken lijkt haar ook wel wat. En als het aan haar zou liggen zou ik vloerbedekking hebben, geen plavuizen. Maar la truttigheid heeft geen klagen hoor :D

Liejn: dapper, het wás me nogal een topic op een zeker moment _O- Maar erg, heel erg lief. Heb ontzéttend veel aan alle reacties gehad en er veel steun uit gehaald, het was een heerlijke uitlaatklep. Dus dank je wel :j En dat geldt eigenlijk voor iedereen :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:01

Wat gaat het goed met haar +:)+ :-) Fijn zo die laatste 2 filmpjes te zien.

Nog nooit nagedacht over een naamswijziging? Trouble is wel een beetje vragen om problemen :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:30

Wauw, wat gaaf deze filmpjes te zien, het gaat echt goed met haar, wat super!! Het pootje hangt er nog wat raar bij, maar ze kan hem nog wel gebruiken en geniet nog heerlijk van het leven zo te zien, wat een vechtertje (en jij ook) is het toch ook! Super hoor :)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:06

Wat super, op de laatste filmpjes loopt ze inderdaad echt heel erg goed :j
En ze rent hard joh! :oo Ze redt zich duidelijk hartstikke goed, die kleine bikkel! <3

Wel vervelend dat het kussentje steeds een beetje open gaat, dat is ook zo gevoelig. Zou een stoffen beschermingssokje misschien een idee zijn? :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:18

wow, die is van ver gekomen.
ik heb toendertijd het topic wel gelezen, maar denk niet echt gevolgd. Leuk om te weten dat ze het dan effectief overleefd heeft!

Mag ik vragen waarom die achterpoot toen (of nu) niet geamputeerd geweest is?
Spreek uit ervaring dat katten zich perfect kunnen redden op drie pootjes (en meestal zelfs beter op drie gezonde dan op drie gezonde en een die niet meewil => nu gebruikt trouble die poot wel min of meer, maar vrees dat je toch altijd problemen zal hebben met open kussentjes etc => wat dan weer problemen kan geven met ontstekingen en dergelijke)

Maar ze ziet eruit alsof ze weer plezier in het leven heeft! leuk om te zien!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 21:41

Appol: Ik gebruik al haar namen door elkaar :D Meestal noem ik haar iets als "narigheid, kreupele kever, halfje, kleine oorwurm, frutsel, maar sinds laatste topic, waarin " El Turbo" werd geopperd noemt ze ook weleens Turbo(trutsel) :+
En haar Trouble noemen was nooit mijn keus :n

Tancreda4: thanks :D

RoWi: voor de gelegenheid heb ik het weer eens geprobeerd. Ze is woest :D Ze wordt er echt heel boos van, krijs- en gilpartijen als je er iets om wilt doen. Terwijl je verder gewoon aan het pootje mag zitten, en ze is ook erg makkelijk. Dus ik denk dat ze dat op een of andere manier echt naar vindt.

Duhelo: het pootje zal er vroeger of later echt wel af moeten... Het heeft nu echt wel functie, ze steunt er volop op. Maar het gewricht zal slijten, het kussentje sluit misschien wel nooit. Maar ieder jaar dat ze met het pootje kan doen is weer meegenomen, omdat ze nu haar goede poot niet extra belast. Als de manke poot er af gaat dan krijgt de goede poot het zwaarder te verduren. En is ze pas 2... Maar het is uitstel van executie.
Daarnaast, en niet minder belangrijk: er zijn toen foto's gemaakt en toen bleek er geen breukje te zitten, waardoor de DA dacht dat het wellicht door zwelling zou komen. Dat bleek niet zo, maar zenuwen herstellen ontzettend beroerd en er was (en is) veel tijd nodig om te kijken hoe het ontwikkelt. Het pootje al afschrijven was de DA nog niet van plan. Maar als het moeilijkheden gaat geven gaan we geen moeite doen het pootje te redden maar zal de keus snel op amputatie komen.
Genieten: inderdaad volop!

Ze kan overigens ook op haar achterpoten staan (met de voorpootjes los) zonder haar evenwicht te verliezen *trots*

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:59

dus de poot is eigenlijk wel volledig intact (ik dacht dat ze het zo naar neerzette omdat er een of meerdere breuken inzaten) en het is dus "maar" een zenuwkwestie?
dan zou ik idd nog niet direct opteren voor amputatie, maar idd eens kijken wat er kan gered worden met alternatieve manieren. amputeren kan altijd nog ...

enneuh, chapeau trouwens wat je allemaal gedaan hebt voor deze kat! menigeen (incl ikzelf eigenlijk :\) zou wss gekozen hebben voor inslapen...

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 22:08

:)
Het is idd een zenuw (of pezen?) kwestie. De botten zijn compleet intact. Haar "bovenbeen" kan ze uitstekend bewegen (alleen staat haar kont scheef dus ziet er wat funny uit), het onderpootje is krachtloos. Ik kijk of ik iets kan filmen :j

En inslapen; had dat verwacht hoor, toen we naar de DA reden. Maar dat hoefde niet, en het is verder 1x ter sprake gekomen, dat was toen de huidflap begon af te sterven. Ik moest toen thuis maar gaan overleggen, heb eerst een potje zitten janken toen bij Trouble en ben er stiekem tussenuit geglipt (want wilde eigenlijk niet gezien worden in die toestand). Toen ik thuis verder zat te brullen belden ze van de kliniek wanneer de wondverzorgingsinstructie kon. Maar toen was ik al erg overtuigd dat ik er iig voor wilde gaan als het een eerlijke kans had. Dat ze zelf belden was imo een teken dat ze Trouble die kans wel wilden geven :j

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:15

delerium schreef:
RoWi: voor de gelegenheid heb ik het weer eens geprobeerd. Ze is woest :D Ze wordt er echt heel boos van, krijs- en gilpartijen als je er iets om wilt doen. Terwijl je verder gewoon aan het pootje mag zitten, en ze is ook erg makkelijk. Dus ik denk dat ze dat op een of andere manier echt naar vindt.

Haha :D dat is dan inderdaad geen goed plan, het zal wel vreemd aanvoelen voor haar!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 11:36

Moet wel zeggen dat ze nooit onduidelijk is, als het haar niet zint maakt ze er een grandioos drama van:=

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:44

Wow, wat doet ze het ontzettend goed, wat is ze ongelooflijk levendig *\o/* . Deze *\%/* is trouwens meer op zijn plaats als je ziet hoe ze rond scheurt :)) . Zenuwen hebben ontzettend veel tijd nodig om te herstellen. Voor mensen met bijv. een hernia of zenuwbeknelling anderszins kan dat heel fijn zijn, dan hoeven ze maar 2 keer per jaar voor een bepaalde behandeling te komen, maar bij Trubo zou het best een beetje heel veel sneller mogen herstellen, die zenuwbaan. Maar jee, wat een enorm verschil tussen de filmpjes!

Heeft ze nog een ander straatvriendje? Op één van de filmpjes was nog een derde poezel te zien. Leuk, onze Abel heeft ook een vriendinnetje in de straat.

Wat betreft sokje aantrekken, ik kan me helemaal voorstellen hoe dat ging :D . Als Abel een nieuw magneetbandje om moet is het al Leiden in last. Je moet er zowat bovenop gaan zitten en hem platspuiten, of anders jezelf preventief in verband wikkelen :') .

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:09

Haha, heel herkenbaar! :D Die van ons doet dat ook, je kunt heel veel bij hem doen, maar genoeg is genoeg :') :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:41

Hihi Trouble is wel heel leuk <3

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:04

Trouble!! Wat is ze toch een boel opgeknapt! :D

Senna heeft ook een klapvoetje, maar dat is langzaamaan ook veel beter geworden.
Echt een feelgood topic.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 09:15

Wat is het toch een lieverd en wat fijn dat ze weer zo'n lol in het leven heeft. Loes en Java zijn ook erg leuk. hopelijk krijgt ze snel wat meer contole over t pootje.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:59

Daar is trouble! Wat goed om haar zo te zien zeg! Dat resultaat hebben jullie echt samen bereikt, je hebt zo voor haar gevochten toen. Dikke chapeau!