Na een paar weken rammelde ik 's-avonds het bakje voer en daar kwam de kat ineens aanrennen. Ik aaide hem even en liet hem vervolgens rustig de brokjes opeten. Ik keek naar hem door het keukenraam, en toen de brokjes op waren, gebeurde er dit

Hij wilde naar binnen!
Deur naar de kamer dichtgedaan, en kat naar binnen gelaten! 's-Ochtends was hij weer weg, door het kattenluik naar buiten gegaan. Maar al snel at hij niet meer buiten, maar uit het voerbakje van de keukentafel. Uiteraard contact opgenomen met Amivedi, speciaal daarvoor deze foto gemaakt

Ook langs het asiel met hem gegaan, om te controleren of hij gechipt was, maar dat bleek niet zo te zijn. Toen ik na een paar weken nog niks van Amivedi had gehoord, begreep ik dat ik er een kat bij had, en wat voor een! Als ik naar bed ging, kwam hij bovenop me liggen (liefst tussen mijn gezicht en het boek wat ik aan het lezen ben), ging mee als we de paarden gingen verzorgen, rende bij het longeren achter de slag van de zweep aan en is gek op onze honden. Ook kreeg hij een naam, Hobi (afgeleid van Hobo, wat zwerver betekent).
Na een paar maanden was Hobi weg
Eerst dacht ik dat hij weer op zoek was gegaan naar een nieuw huisje. Maar na een paar dagen lag hij doodziek vlak achter de voordeur. Hij had nog net door het kattenluik kunnen gaan. We zijn met spoed naar de dierenarts gegaan. Het bleek dat zijn blaas heel erg was verstopt en dat zijn bloedwaarde kreatinine? extreem hoog was, rond 1400. De dierenarts gaf hem weinig kans en de kosten voor behandeling zouden hoog zijn. We zijn er toch voor gegaan, en na een paar dagen was Hobi uit de gevarenzone. Hij had gelukkig nog een leven over! We kregen een rekening van 600 euro, maar gelukkig was Hobi nog bij ons.En zo kunnen we nog steeds van Hobi genieten. Het is een heerlijke knuffelkat die niet eens weet dat hij kan krabbelen. En er gaat bijna geen dag voorbij of hij doet wel wat leuks. Er kan bijvoorbeeld geen auto open staan, of hij springt erin

Bijna ging hij mee naar de Olympische Spelen

En als laatste een foto van Hobi op het dak van het tuinhuisje

Ik ben nog steeds benieuwd waar Hobi vandaan komt. Hij is zo leuk, ik kan me niet voorstellen dat iemand hem niet meer zou willen hebben. Maar daar zal ik wel nooit achter komen. Ik ben echt heel erg blij dat hij bij ons terecht is gekomen, want Hobi is echt een top kat!
stomme beesten zijn het ook, hihi. Maar wel leuk!
Toen we op vakantie gingen met onze caravan, en we zeker wisten dat we alles ingepakt hadden, hopla caravan op slot en rijden maar. Eenmaal op de camping (drenthe) aangekomen, caravan weer open, en wat komt daar spinnend uitgestapt... Jawel, onze kat
Gelukkig zijn jullie niet helemaal naar Spanje gereden.