Op 22 Augustus van dit jaar kregen wij het verschrikkelijke nieuws dat ons hondje Max kanker had.
Deze kanker bevond zich reeds in een vergevorderd stadium, dus het zou slechts een kwestie van tijd zijn.
Met een paar maanden mochten we ons al heel gelukkig prijzen.
Begin September zijn we 2,5 week naar de Veluwe geweest en daar heeft Max zo enorm genoten dat wij de zorgen ook een beetje konden vergeten. Daarna nog een dagje naar Zeeland geweest waar hij ook weer enorm van genoot.
Maar gisteren ging het volledig uit het niets volledig de verkeerde kant op.
De glans verdween uit zijn oogjes, hij liep nauwelijks meer en hield niks meer binnen.
Het moment van afscheid nemen was gekomen...
We hadden van het begin af aan duidelijk gestelt dat we niet met hem zouden gaan sollen, als hij het aangaf dat het klaar was, dan zou het dat ook zijn.
Gisterenavond is de dierenarts bij ons thuis geweest en is mijn vriendje heel vredig bij mij op schoot ingeslapen.
Het was goed geweest en we hebben precies het goede moment gekozen.
Toen hij wegviel liet hij zijn ontlasting lopen en dit was puur bloed. Het zat dus helemaal fout van binnen.
Gelukkig heeft hij het aangegeven waardoor we hem het echte lijden hebben kunnen besparen.
Zoveel tranen dat er inmiddels gevloeid zijn hier...zo hard hebben we in ons achterhoofd gehouden dat we voor Max moesten kiezen.
Gisteravond hebben we hem naar het crematorium gebracht waar we heel mooi afscheid hebben kunnen nemen van hem.
Morgen wordt hij daar om 15.00 gecremeerd, het moment dat ons definitieve afscheid plaats zal gaan vinden....en dat gaat enorm zwaar zijn. Nog 1 knuffel en nog 1 kus en dan maakt hij plaats voor alle prachtige herinneringen die we aan hem hebben.
Maar daarna gaat Max weer lekker mee naar huis, waar we een prachtig plekje voor hem zullen maken.
Bij deze wil ik met jullie de laatste foto's van Max delen.
Deze foto's zijn van de afgelopen vakantie en het dagje zeeland.
Slaap zacht lieve Max...ik zal je nooit vergeten.
Als tranen een trap konden bouwen
en herinneringen een brug,
dan klom ik tot hoog in de hemel en haalde ik je gezond weer terug..
* 25-06-2001 + 02-10-2012