Ons kleine muizenhuis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NesG

Ons kleine muizenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 17:21

Ik fok kleinschalig met kleurmuisjes en zo bont mogelijk. Leek me wel leuk om even een paar van mijn muisjes hier te laten zien, plus enkele kleintjes die hier nu rond springen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paris_

Re: Ons kleine muizenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:22

Ahh moest je die foto's nu écht laten zien.. Ik smelt. <3
Wat een schatjes! En een babymuizen-pyramide. :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:23

Wat schattig zeg! :+: Vooral de 2e foto, had zo me oude muis kunnen zijn. :+:
Mag ik vragen wat je met de muizen doet? Neem aan dat je ze niet allemaal houd?
Op de foto van de babypyramide zie je heel veel leeftijdsverschil, komt het allemaal uit 1 mams of heb je meerdere moeders bij elkaar?

Puur intresse hoor. :)

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 17:30

Klopt, ik heb meerdere moeders bij 1 man. Ik fok grotendeels voor mezelf. Ik ga er niet omheen draaien en ja er gaan ook muisjes weg als voer.
Ook komen er wel eens mensen voor een huisdiermuisje (meestal meer dan 1, groepsdiertjes ;) )
Zo zal ik binnenkort een nieuwe groep vormen met het mannetje bovenop de piramide met het witte kopje.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:37

Bedankt voor het reageren. :)
Ik heb ook bonte muisjes gefokt, het lukte mij niet om ze weg te doen als voer. :n
Heel krom eigenlijk want in de dierenwinkel verkocht ik wel gerust voermuizen en ook mijn baardagaamen kregen wel eens pas geboren (diepvries) muisjes.

Leuk dat het bij jou wel goed gaat! Meerder moeders met 1 mannetje.
Ik kreeg dat zwangere tante jaloers werd op de net bevallen moeder en alle baby's steelde. :=

Super leuk hoor! Veel plezier nog met ze. :)

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 17:50

Ik heb er niks geen problemen mee. Ik ben nu in gesprek met een fokker die ook satijn fokt. Ik wil zelf nog wat uitbreiden met apartere soorten. Hier in het noorden heb je weinig. Misschien wat langhaar of krulmuisjes. MIsschien Engelse muisjes. Daarom wil ik graag begin december naar de Exoknaag.

Zetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:04

Dat is allemaal wel leuk zo muizen fokken en kleintjes hebben maar hou je ook rekening met de gezondheid van de muizen zelf?
Er zit grote kans in dat de jongste jongen uit dat hoopje bijna niet aan melk kan geraken omdat de grotere en sterkere jongen voorkruipen. Daarnaast ben ik niet zo voor het "gewoon vermeerderen" van muizen voor de lol. Je moet een doel hebben en dat ik niet gewoon "zo bontst mogelijk". Ik hoop dat je ook let op de gezondheid en de bouw van deze dieren en niet zomaar vermeerderd.

Verder zitten er wel leuke tussen. Heb het ook altijd meer voor de bonte. :)

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:12

Normaal vind ik bontjes niet zo leuk om te zien, maar die van jou zijn wel heel leuk! :)

Ik heb op dit moment 3 nestjes liggen, alleen dan in de tekeningen schildpad, splashed, siamees en tan.
En nog wat effen kleuren champagne en zwart, er zitten ook satijntjes tussen.
Ik vind het altijd erg leuk om te zien hoe ze uiteindelijk uitgroeien, en hoe de tekeningen tevoorschijn komen, haha :P

Dat al wat oudere jong met dat hele witte kopje op de een na laatste foto is echt leuk! :D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:15

Ahww kei schattig <3

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:18

Wow dat zijn er veel! Echt schattig

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 18:20

Ik heb gezonde, forse muizen die voornamelijk voor mezelf worden gefokt. Jongen die niet genoeg melk krijgen heb ik weinig tot geen last van.
Gezondheid gaat bij mij nog voor bouw, ook al ben ik erg trots op mijn nette forse muizen, met redelijke oren en lange staarten.
Het zijn geen showmuizen, maar dat kan ook niet in de periode dat ik nu fok. Showmuizen zit tijd in, selectie, verder gaan met de juiste muizen.
Misschien heb ik wel een doel, plus gewoon vermeerderen is dit niet. Slangen moeten ook eten en ik ben trots te zeggen dat ze gezonde muizen krijgen die lekker de ruimte gehad hebben om muis te zijn.
In plaats van een muizen labbak.
Ze hebben goede voeding gehad met alles erin wat ze nodig hebben.
Plus de complimenten die ik tot nu toe al heb gehad zeggen mij dat ik toch wel op de juiste weg zit ;)

Indilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:23

wat een mooie muisjes,
leuk heb zelf ook muisjes gehad, de eerste lijkt heel erg op een muisje die ik heb gehad

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:43

Je bent goed bezig hoor me je muizen fok! En slangen moeten ook eten hebben. Liever dan dat er muizen zijn die de ruimte hebben gehad en goed leven hebben gehad, dan de witte voeder muizen van tegenwoordig. Dat zijn echte fok muizen, die bij elkaar gezet worden en alleen maar mogen fokken. Nee, denk dat dit soort muizen veel gezonder is.

Mensen schrijven hier dat ze niet zijn voor hoe ze doet vermeerderen. Maar dan moet je helemaal niks met deze dieren te maken hebben. Want als je al ergens nieuwe muisjes aan wil schaffen is er een vermeerdering mee bezig geweest.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:28

Ik vind het een groot compliment waard dat jij muizen voor jezelf fokt en niet zomaar ergens vandaan haalt. ;) Dan weet je dat de muizen toch een muiswaardig leven hebben gehad voordat ze als goed voer dienen voor je andere dieren. Daarmee houd je ook je slangen (en andere dieren?) gezond, want je weet dat ze van goede afkomst zijn! :j

Complimenten :)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:29

"Enkele" kleintjes zegt ze dan.
Pyramide is een goed woord ervoor. _O-

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:36

wat een schatjes <3

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 21:55

Dank jullie wel voor de complimenten. Ik doe mijn best een mooie gezonde lijn te krijgen en zal ook nooit zomaar muizen van buiten af in kruizen. Tenzij ik zeker weet dat ze van goede gezonde afkomst komen.
Zieke zielige muizen heb ik niks aan en de dieren die de muizen eten al helemaal niet.

witchking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:08

Nes , je bent goed bezig :-D
muisjes zien er echt goed uit , leuke kleurcombinaties ook.

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 23:16

Dank je, Janine :D Ben ook erg trots op mijn groepje