Sinds gisteren hebben we een tweede papegaai in huis: de Geelhoofd Amazone papegaai genaamd Lorreke!
Hij/zij komt bij de opa en oma van mijn vriend weg. Croky, onze Grijze Roodstaart papegaai hebben we 2 jaar geleden hier ook weg gehaald. Toendestijds waren 2 papegaaien voor opa en oma gewoon te veel werk, wij waren gek op Croky (mijn vriend kent hem al zijn hele leven zowat) dus voor ons was de keuze toen heel makkelijk. Nu 2 jaar later begint opa wat achteruit te gaan en oma heeft ook steeds last van de benen etc (de lieve mensen gaan ook richting de 80 nu). Zelf zagen ze ook wel in dat ze Lorreke nu niet meer konden geven wat hij/zij nodig is (bij elk hard geluidje meteen de doek erover zodat hij zou ophouden etc). Vandaar de keuze gemaakt dat ook Lorreke bij ons mag komen wonen. Lorreke zal nu zo'n 24 jaar zijn, heeft nooit speeltjes gehad ("Ohh is niet nodig, hij vermaakt zich wel hoor" aldus opa en oma) en is echt een kreng. Hij/zij vind niemand leuk in de buurt. Als je in de buurt komt dan hapt Lorreke naar je en gaat dan lachen
de gekke vogel houd dus heel erg van ouwehoeren.Het weerzien van beide vogels was erg leuk, ze herkenden elkaar meteen en Lorreke zit vandaag al druk te kijken hoe Croky met zijn speeltjes speelt. Denk dat we volgende week gaan beginnen met speeltjes wennen (dit moesten we 2 jaar terug bij Croky doen, dat was echt een schijterd haha) we willen Lorreke eerst laten wennen aan de verhuizing/nieuwe geluiden/andere hond en een kat (die had hij ook nog nooit gezien). Ik hoop dat ik snel Lorreke zijn/haar vertrouwen kan winnen, het is echt zo'n leukerd (ondanks zijn/haar moeilijke karakter ben ik altijd al gek geweest op deze vogel). Toen we Lorreke gister ook gingen verhuizen (wij wonen zo'n 500 meter bij opa en oma weg) deed Lorreke niks anders dan lachen!! Heel wat mensen hebben omgekeken of bleven even staan, want het was toch wel een beetje lachwekkend hoe we over straat liepen met zo'n grote kooi en een papegaai in de slappe lach
Nah.. genoeg gekletst! Hier de foto's

(mooie gele vlekken op zijn/haar rug, vind de kleuren echt geweldig van Lorreke hihi)

"Had je wat????
"

Nou en dan mag Croky natuurlijk ook nog even een plekje, de foto's hebben hier al eens gestaan.
Zal binnenkort nieuwe foto's van Croky maken!

Groetjes,
Miranda
prachtige vogel
Maar Croky lijkt hier dan ook erg gelukkig