Een geschoren labrador?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Debola_89

Een geschoren labrador?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 10:00

Hey Bokkers,
een tijdje geleden bracht ik mijn labrador naar een trimmer, kreeg ik haar zó terug:

Afbeelding

Nouja, volgens mij hoef je een labrador helemaal niet te scheren toch?
Ondertussen was het haar alweer netjes bijgetrokken toen ik op volgend idee kwam: "Ik doe het gewoon zelf! Kan toch niet erger?"
Met het patroon in de aanslag:

Afbeelding

Het resultaat: - de Hond heet Gipsy -

Afbeelding

Laat maar weten wat jullie ervan vinden; +:)+ of :n . Ik ga ooit wel eens de naam van mijn paarden in hun kont scheren denk ik zo!
Groetjes, Ines

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:03

Waarom breng je een labrador naar een trimmer? Labradors moeten toch gewoon geborsteld worden ev. met een furminator voor de ondervacht, maar dat kan je toch zelf. In ieder geval rare trimster dat ze een labrador scheert, bij mij had ze gelegen.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 10:04

De hond is samen met de Jacks geweest (die trouwens ook geschoren werden :P ) omdat mijn moeder vond dat ze teveel haar verloren, vandaar ;-). Ik was eerlijk gezegd ook niet zo opgezet met het feit dat ze er zo uit zagen, maar je kan het er moeilijk terug aankleven hé.

Anoniem

Re: Een geschoren labrador?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:06

Wow, het was ook nog eens heel lelijk geschoren (foto 1). :=

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:09

Waarom zou je een labrador naar de trimmer brengen? Elke hond haart wel uit en anders borstel je hem even wat vaker (wat ik met mijn labrador al nauwelijks doe). En dan ook nog scheren, wat heeft die trimster in haar hoofd gehaald?! Je moet een hond tot zijn goede brengen als trimster zijnde, niet vernaggelen.

Verder vind ik die G ook niet zo'n succes, maar dat is puur persoonlijk..

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:09

Wat was de reden dat ze haar had geschoren? Heb je daarna gevraagd? Ik zou tamelijk kwaad zijn als ze zo terug kwam. Aan de andere kant ben je zelf misschien ook wel niet duidelijk geweest en wist de trimster niet waar ze aan toe was (overigens ook niet echt een reden om de vacht zo toe te takelen := )

Dit zou ik niet accepteren, je hebt hier toch niet voor betaald of wel? Met een tondeuse een hond toetakelen kan ik ook wel gratis oor je doen :+

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 10:13

Geen flauw idee Bailey 4ever (1 van mijn Jacks heet trouwens ook Bailey!), bedoeling was alle dode haren uit te kammen, we hebben zeker geen zwart geschoren schaap gevraagd ;-).
Het was bij een klant van mijn moeder, dus ik moest mijn mond van haar houden, maar geloof mij, ik was er niet tevreden mee. Gelukkig is het snel bijgetrokken. Ik heb het trouwens achteraf zelf nog wat recht en gelijkgeschoren, want dit was niet om in het openbaar mee te verschijnen hihi.

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:34

Bij ons in de trimsalon komen ook wel eens labradors hoor. Die worden dan gewassen en daarna met een föhn en kam worden de losse haren verwijderd. Er zijn dus genoeg labradors die naar een trimmer gaan. Maar een labrador scheren heb ik nog nooit gezien!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 14:38

Bij die trimmer zou ik dus never nooit meer komen := het is niet eens netjes gedaan :=

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:04

Wij brengen onze border collie ook wel eens naar de trimmer hoor. Is ze weer heerlijk zacht en glad. Maar naar iemand die er zoiets van maakt zou ik de volgende keer ook niet meer gaan.

Wel leuk patroontje geschoren!!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 15:09

Ik zou zowel de terriërs als de labrador niet scheren.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:02

wat ontzettend lelijk zeg.... := zowel dat half geschoren als die letter die nu eruit geschoren is...

ik ken iemand die al jaren haar kortharige honden scheert,staffords en nu haar boerboels ,waarom? geen idee...maar ze doet ze helemaal scheren,dan valt het niet zo op...maar zo'n halve rug kaal :n

echt geen gezicht...

CelineZilko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 16:05

Ik vind het wel gaaf die letter op zijn kontje !

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 19:00

Da's natuurlijk persoonlijke keuze, ik vind de letter nog steeds super :P.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:02

ik vind het er niet uitzien zowel wat de trimster gedaan heeft als de letter.
voor een goeie wasbeurt en losse haren verwijderen naar de trimster brengen oke maar dit zou mij te ver gaan

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:47

Wat raar zeg, ik denk zelfs dat het scheren niet eens helpt tegen de haaruitval toch?

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:32

Huh aparte werkwijze heeft die trimmer dan... (zacht uitgedrukt)
zou ik in ieder geval nooooit naar terug gaan (tenzij om een klacht in te dienen)
lekker een trimsalon zoeken die de hond een goede wasbeurt ofzo geeft i.p.v een labrador te scheren...

Je ben zelf wel crea bezig geweest met die letter haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:35

Geschoren vind ik het idd niet mooi, maar de letter vind ik echt afschuwelijk :=

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 15:38

HAHAHAHA, jeetje die trimmer kan echt niet scheren! :')
Sorry maar het ziet er echt best grappig uit! :oo
Arme hond!!! :P :P

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:24

Ik heb 2 kortharige honden, de ene is 7 1/2 jaar en de andere is er 5, ik heb nog geen een van de twee gewassen, ik borstel ze af en toe of ga eens met een fijne kam door hun vacht. Voor de hond met ondervacht overweeg ik een furminator te kopen. Mijn labrador in de tijd heb ik in haar 12 levensjaren ook maar een keer of 3 gewassen en het klopt dat scheren niets verandert aan het verharen van de hond. Mijn boxer kon ik vroeger met de stofzuiger borstelen, dat is pas gemakkelijk als ze in de rui zijn.
Ik vind wel dat een professionele trimster zou moeten weten hoe ze de verschillende rassen moet behandelen, een labrador of een jackske scheren is no done. En zoals ik in mijn eerdere reactie heb gezegd, bij mij had ze er wel gelegen, ik zou ook iedereen in mijn kennissenkring voor haar waarschuwen, dus negatieve reklame kon ze van mij krijgen. En wat die geschoren letter betreft, ja, origineel, de hond zijn vacht is toch verkl*** dus waarom er geen schepje bovenop doen, de hond zelf weet toch niet hoe hij eruit ziet.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:30

Verschrikkelijk die labrador geschoren.
Ik scheer gereleld de hond van de buurvrouw (kruising friese stabij) puur voor zijn dikke haar. Gewoon met mijn paardenscheerapparaat :+ Maar een lab zou ik zelf niet scheren heb je in plaats van lange haren van die kleine irritante korte haartjes nog 10x erger

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:33

Ik vind die letter nog wel stoer :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:37

die letter is gaaf joh .... en inderdaad ik hoop niet dat je voor de trimster betaald hebt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:42

Cayenne schreef:
Geschoren vind ik het idd niet mooi, maar de letter vind ik echt afschuwelijk :=

:x

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:44

Die letter vind ik ook niet mooi.
Maar die 1e foto is een ramp, is dat een erkende bevoegde trimmer?
Wie gaat er nu een labrador scheren?? Vraag me ook af of je hiervoor hebt moeten betalen?