voor de eeste keer echt op de foto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chelleeee

voor de eeste keer echt op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 22:19

ik zag al die mooie foto's hier voor bij komen
en dacht dat kan ik natuurlijk ook maar dat viel tegen
mag toch zijn er een paar gelukt die ik graag met jullie wil delen

ik denk wel dat een donker achtergrond voor de volgende keer mooier is
somige cavia's hebben rode oogjes maar dat is van de foto ze hebben allemaal zwarte oogjes

Afbeelding
dit is samsam

Afbeelding
samsam

Afbeelding
dit is beertje ook al is het een zeugje omdat ze echt een knuffel cavia is
hebben we haar zo genoemd

Afbeelding

Afbeelding
dit is teddy

Afbeelding

Afbeelding
de dames samen

Afbeelding

Afbeelding
dit is kees deze dame is super lief maar kan niet stil zitten
als ze alle vrijheid heeft om te lopen dus vandaar dat ik haar maar zo op de foto heb gezet

Afbeelding
en sins vandaag mijn nieuwe aanwist
een beertje ik heb er alleen nog geen naam voor dus als je een leuke weet
zet hem er maar neer
ik ging naar de fokker toe om een beertje voor tijdelijk te lenen om kees te dekken
(de jongen blijven bij mij) er was maar 1 cavia die goed was voor mijn cavia want de andere
waren borstels ik vond die cavia wel leuk maar had niet echt zo iets van dit is het maar ja ik was al blij zat dat ik
een cavia mog lenen uit eindelijk stonden wij buiten en ik zeg he hier zitten ook nog allemaal cavia's dus ik
loop er heen en zie dit beertje zitten en zeg wat is die mooi die vrouw zei die krijg je niet zo te pakken
en toen zei mijn vriend van je hebt nou wel veel konijnen zitten ze zij ja toen heb ik gezegt ow daar zitten 2 cavia's bij
ze zij ja die zijn te oud en allemaal terug gekomen van de dierenwinkels en die worden slangen voer dat snap ik natuurlijk ook wel want als je super veel dieren fokt en de grootste fokker van nederland bent kom je dit tegen maar ze zij tegen mij van die mag je gratis hebben ik zij dat zou mijn moeder niet leuk vinden ik en die vrouw liepen een stukje weg en waren nog aan het praten en in een keer stond mijn vriend achter ons en zij wat wou je met de cavia en hij houd hem om en we zagen gelijk dit is een mannetje dus zei zij dat word kiezen want je mag hem meenemen wat hij word anders toch voor slangen voer hij heeft alleen schurft op het oortje maar verder een super lieve cavia ik denk zelf dat die een week of 12 is en nou heb ik er dus een cavia gratis bij maar zo jong en al zo veel mee gemaakt

_Tara_

Re: voor de eeste keer echt op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 08:58

Leuke cavia's heb je! Maar ga je nu Kees laten dekken door die cavia van 12 weken die je nieuw hebt? Ik zou zelf namelijk niet zomaar met cavias fokken waarvan je de achtergrond niet weet.

En nog een tip voor de volgende keer, hier en daar hoofdletters en punten gebruiken, maakt het geheel wat makkelijker om te lezen. En zij is als je een vrouwelijk iemand bedoelt maar als je de verleden tijd van zeggen bedoelt, is 't zei.

Daarnaast ben ik ook van mening dat je als goede fokker ervoor zorgt dat je niet zoveel fokt dat er dieren weg moeten als slangenvoer. Maar goed, dat ben ik.

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:05

ik zou je nieuwe cavia popeye noemen :p
dat vindt ik wel een leuke naam :p

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 14:11

Zou een vriendje zoeken voor je nieuwe aanwinst in een opvang. Wij hebben op dit moment heel veel jonge mannetjes.

Hoe oud is de dame die je wil laten dekken? En heeft ze al eens jongen gehad?

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 00:59

Oh wat een leuke kleurtjes allemaal! En goed dat je je cavia's bij een fokker weghaalt :). Veel plezier met je nieuwe mannetje, dat hij maar lekker groot en oud bij je mag worden :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 01:26

Wat zijn ze leuk :j
De choco's kunnen robijn ogen hebben die zijn dan heel donker rood daarom lichten ze rood op met flits :D

Kwa fokken zou ik dr niet aan beginnen, tenzei je weet wat je doet de lijnen goed hebt bekeken en een verbetering herkend en erin kan fokken.
Gewoon dieren bij elkaar doen is veel te risicovol, een bevalling is niet zomaar iets voor zeugje.

Robbedoesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 01:29

Hahaha! zulke leuke beesten.
Als ik een cavia zie moet ik altijd lachen. Het is gewoon 1 ding, geen onderscheid tussen verschillende lichaamsdelen, gewoon een hoopje cavia.
Geweldige dieren! Vooral dat geluidje dat ze maken :)