überschattige hammie's,helaas 1 te vroeg heengegaan..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

überschattige hammie's,helaas 1 te vroeg heengegaan..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 23:45

Hallo bokkers,
beetje laat maar het is het waard (rijmt :') )
Ik had 3 lieve leuke hamsters,beste maatjes die je kan wensen.

Helaas 1 is onlangs overleden.
1 van de 2 reddertjes: Ik zag 2 hamsters op marktplaats die samen met de te koop staande ratten gratis meemochten.
Met kooi en al. Superklein kooitje (30x20 zoiets) met zijn 2e (2 grote syren ventjes)
dus ik gemailt of ik ze kon overnemen.
Dat kon! 50 km heen en 50 km terug
Beestjes hadden zo tralie lopen knagen dat de neusjes kapot waren en zenuwachtig!!
Eenmaal thuis heb ik ze allebei een tijdelijke kooi gegeven en mijn opa begon aan de hamsterkast!
80 X 50 X 40. Wat een verbetering!
Ze kregen de naam Crash en Eddie (Ice age)

Helaas is Crash overleden.. :(:)

Na een paar dagen ben ik hamstervoer gaan halen en ik kon het niet laten om even bij de hamsters in de dierenzaak te kijken.
Een nest syren ventjes.1 langhaar , of ik ze even mocht aaien.
Langhaar kwam als eerst brutaal op me af en wou zo wel de kooi uit klimmen!
Die moest ik hebben.. nu 1 dag later zit hij (genaamt Sid, ook ice age) in het oude hok van Crash.
Even slikken ,maar dit ventje neemt toch het verlies enigszins weg.

Ik stel je voor aan...

Kruimel , mijn eerste hamster <3
Afbeelding

Afbeelding

Eddie, 1 van de 2 reddertjes :+:
Afbeelding

Nieuweling Sid *\o/*
Afbeelding

En nog een plekje voor de kleine Crash _/-\o_ :(:)
Afbeelding

Mijn kast momenteel (ben al bezig met de thema's vn boven naar beneden : bos,strand,prinsessen-iets)
Afbeelding

Respect als je alles gelezen hebt _/-\o_ en een reactie zou erg leuk zijn!

Liefs,

AnnemiekvM

Re: überschattige hammie's,helaas 1 te vroeg heengegaan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 08:28

Wat een mooie kast. En de hamsters zijn natuurlijk ook leuk!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 09:22

Die 2e foto van Kruimel :+:

Wat rot dat Crash is overleden. Al heeft hij wel een mooie laatste tijd bij jou gehad!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 11:26

Harstikke bedankt voor de leuke reactie's :d

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:03

Dat is snel gegaan zeg, weet je hoe oud ze waren?

Sid is wel een knuffelig droppie zeg <3

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:07

Citaat:
Maar mijn Syrische hamsters hebben het zo gezellig samen!

Het is een veel voorkomende misvatting dat het zielig is om Syrische hamsters alleen te houden. Het omgekeerde is eigenlijk waar. Je doet ze er geen plezier mee om ze bij elkaar te houden, want ze zijn solitair. Syrische hamsters hebben het dus niet gezellig samen en samenwonen zal vaak leiden tot een (dodelijk) bloedbad

dit vond ik op internet, komt het niet door die andere dat crash dood is? Hele mooi kast hoor, petje af!!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 00:00

Begrijpelijke reactie,maar voor ik dieren neem lees ik me altijd heel goed in en vraag ik informatie bij bv fokkers.
Met hamsters heb ik me plus minus half jaar ingelezen en echt me afgevraagt of ik de diertjes leuk vind en bereid ben voor ze te zorgen.
Ik weet en wist dus dat hamsters niet samen mogen (enkel robo's soms) en de m
ensen waar ik crash en eddie van had ,hadden ze samen in 20 x 30 kooitje zonder radje niks :n
Direct bij mij heb ik ze uit elkaar gehaald en radjes (30 cm doorsnede) gegeven.
Bedankt voor de leuke reacties!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 00:18

Elin_ schreef:
Begrijpelijke reactie,maar voor ik dieren neem lees ik me altijd heel goed in en vraag ik informatie bij bv fokkers.
Met hamsters heb ik me plus minus half jaar ingelezen en echt me afgevraagt of ik de diertjes leuk vind en bereid ben voor ze te zorgen.
ensen waar ik crash en eddie van had ,hadden ze samen in 20 x 30 kooitje zonder radje niks :n
Direct bij mij heb ik ze uit elkaar gehaald en radjes (30 cm doorsnede) gegeven.

Nee, het is informatie van 'internet' he! ik ken je verder niet, en er zijn natuurlijk mensen die een impulsaankoop doen omdat ze denken ah wat schattig! maar ik zie dat jij echt wel wat meer weet, en ik dacht misschien dat ik je hier mee help, je weet het nooit... Ik vind de plek waar ze in leven echt wauw, wens je veel succes met je nieuwe hammie!

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 00:36

Zonde van Crash. :(:) Ik heb ook een langharige goudhamster gehad. Vind dat toch wel heel leuk. Mijne noemde ik Gabbertje. _O- (terwijl gabbers kaal zijn geloof ik? :') )

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:14

Ik ben gek op Syrtjes. Zo lief. Ik heb zelf ook een opvangertje genaamd Starbucks haha

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 11:25

Batlow schreef:
Elin_ schreef:

Nee, het is informatie van 'internet' he! ik ken je verder niet, en er zijn natuurlijk mensen die een impulsaankoop doen omdat ze denken ah wat schattig! maar ik zie dat jij echt wel wat meer weet, en ik dacht misschien dat ik je hier mee help, je weet het nooit... Ik vind de plek waar ze in leven echt wauw, wens je veel succes met je nieuwe hammie!

Ik snap je helemaal,maargoed ik heb dus absoluut geen impulsaankoop gedaan :=
Toch bedankt! :D

Nomanji schreef:
Zonde van Crash. :(:) Ik heb ook een langharige goudhamster gehad. Vind dat toch wel heel leuk. Mijne noemde ik Gabbertje. _O- (terwijl gabbers kaal zijn geloof ik? :') )

Hahaha ik heb nu ook eenlangharige syr ,geweldig :P

NesG schreef:
Ik ben gek op Syrtjes. Zo lief. Ik heb zelf ook een opvangertje genaamd Starbucks haha

Aaah starbucks geweldig :')

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:08

Ach wat super leuk! Kan je niet even in detail uitleggen hoe je die kooi maakt? ik wil ook :P
Heb overgens 1 goudhamster, genaamd appie ( AH- hamsteren :') ). Misschien wil mijn vriend ook wel zoiets knutselen :P