Ik heb een lange tijd meegelezen op Bokt en besloten zelf een account aan te maken.
Na de nodige berichten kan ik nu dus eindelijk zelf een topic plaatsen en ja.. dit gaat over het belangrijkste deel van mijn leven.
Zoals mijn accountnaam al verklapt heb ik samen met mijn vriend een ferretery aan huis.
Op het moment hebben we 7 fretjes, waarvan 5 dames en 2 heren. Het is een hele leuke (jonge) groep fretten, erg energiek en speels.
Hieronder even een stukje van de faciliteiten voor de fretten.
De verblijven staan allemaal in de schuur en elke fret heeft een flat van 3 verdiepingen zodat ze genoeg loopruimte hebben (1 flat is 180 hoog, 60 diep en 110 breed.)
Verder heb ik een (kleine) voliere van nu 1 bij 2 meter die we binnen een paar maanden willen uitbreiden naar 2 bij 2 of 3 bij 2.
Ook hebben we een playpen voor de fretten en mogen ze in huis en tuin ronlopen. De voliere staat er meer voor als er geen toezicht is, zodat ze nog wel lekker kunnen spelen.

Bij deze wil ik natuurlijk ook even mijn frettenkindjes voorstellen:

De oudste van het stel en de eerste in onze ferretery, Hummer.
Hummer is een ram van 3 jaar oud, een echte knuffelbeer en allemansvriend.
Hummer wil het liefste de hele dag onze teckelpup achterna rennen en zodra hij moe is op schoot liggen (of in je muts.. hihi).

Dit is Bridget, een prachtige wildkleur dame uit eigen fok.
Bridget is een echte aap, klimmen en klauteren, daar draait het om. Bridget is een echte druktemaker, zit vol leven en krijgt de hele groep gek.

Dit is Bright Eye, ook eigen fok en het zusje van Bridget.
Bright Eye is de pittigste fret van de hele groep. Ze laat duidelijk merken wat ze wil en hoe ze het wil. Als het niet gaat zoals ze het wil, laat ze dit ook erg goed merken. Bright Eye is een enorm energieke fret die je graag bespringt en graag wil spelen, op z'n tijd komt ze ook om een knuffel vragen.

Roosje.. tja wat kunnen we niet over ons roosje vertellen?
Roosje is als 'zorgenkindje' bij ons gekomen, enorm klein en nog erg kaal. Nadat we haar 2 weken flink op de waltham hadden gezet werd ze lekker vol, energiek en steeds groter en mooier. Roosjes blauwe ogen vallen nu ook steeds meer op en ow wat is ze levendig.
Roosje is echt de clown van de groep, nog steeds de kleinste maar speelt met iedereen en alles mee, ze is geweldig.

Dit is Pablo,
Pablo is een enorm knappe en stoere man en laat dat ook duidelijk merken.
Helaas zijn wij er na een paar dagen achter gekomen dat Pablo doof is en kan daarom ook moeilijk met de andere fretjes spelen zonder ze pijn te doen. Gelukkig weten wij Pablo in z'n eentje prima te vermaken, en hij is helemaal gek op WATER. Pablo is een echte waterrat en wil graag zwemmen, onze gieter is dan ook echt de sjaak wanneer pablo los loopt.
We hadden pablo aangeschaft als dekram, maar wegens zijn bemerking gaan we hem niet voor de fok gebruiken. hem wegdoen is geen optie, Pablo hoort bij ons gezin en zal hier zijn hele leven slijten.

Dit is Snowy,
Snowy is een hele lieve dames fret met een enorm gevoel voor humor. Toen snowy hier net kwam keek ze enorm de kat uit de boom. gelukkig is ze enorm haar plekje gaan vinden bij ons en komt nu echt lekker met je knuffelen en speelt leuk met de andere fretten. Snowy is over het algemeen heel rustig en heeft zo nu en dan haar dolle 5 minuten

Dan als laatste, de drukste van het hele stel,
Dit is Suus. Suus is een geweldig leuke, grappige en lieve fret.
Toen Suus hier kwam was ze enorm bijterig, gebrek aan socialiteit zullen we het maar noemen..
Een dikke week heeft Suus me helemaal open gebeten en nu... nu is er geen lievere fret meer te bedenken.
Suus heeft echt mijn hart gestolen, met haar leuke sprongetjes, het eeuwige gemok en die lieve kusjes die ze telkens weer geeft.
Suus heeft na een valse start echt haar plekje gevonden bij ons, dolgelukkig zijn wij met haar en zij met ons.
Dit was het dan, wie weet komen er nog een aantal leuke topic's over mijn fretten, maar nu laat ik het hier even bij.
We hebben ook een site, die kan je in BP ontvangen.
groet,
GF
Roosje heeft wel een speciaal kleurtje, mooi zeg!
.