[mov] moos is niet alleen postbode maar nog veel meer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

isabellamoos

[mov] moos is niet alleen postbode maar nog veel meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 11:27

Moos is echt heel knap,

ze kan nog zoveel meer:

pas 1 jaar oud en nu al mijn steun en toeverlaat :)

Gwen

Re: [mov] moos is niet alleen postbode maar nog veel meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 05:52

Wat een super enthousiaste hond is Moos! Sinds wanneer heb jij haar en wat voor een ras is ze? Ik dacht altijd dat hulphonden een tuigje aan/om hadden wanneer ze 'in functie' waren, zodat ze weten wanneer ze wel of niet helemaal mogen ontspannen. Is dat afhankelijk van het soort hulp?

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:03

Wat een leuke filmpjes! En wat een leuke hond is Moos! Hoop dat ze je nog heel veel kan helpen!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:10

wat een super hond.. zo vrolijk, maar zo goed bezig

isabellamoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 18:36

Moos is inderdaad een leukerd en lieverd.

In hulphond in functie in het openbaar heeft inderdaad een hesje aan.
Moos kent het commando "vrij" en "toe maar" om aan te geven dat er niets van haar verwacht wordt.
Ze vindt het "werken" echt superleuk, het is dan ook een echt werkras, de australian cattle dog, een niet zo voor de hand liggend ras voor een hulphond. Ze zijn zeer energiek, maar ondanks mijn invaliditeit ben ik ook actief en wilde ik een actieve hond. Het liefste wat ze doet is werken, altijd met haar staart in de lucht en kwispelend.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:17

ik dacht al dat het dat ras was.. weet weinig van honden hah. maar stage gelopen en daar haddden ze ook zo´n hond.. was ook dat ras. alleen wat minder opgevoed haha. maar we hebben hem toen pootje geleerd :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:36

Met ontzettend veel plezier gekeken naar de filmpjes, wat is Moos een leuke hond! Daar heb je een ontzettend goede hulphond aan als ik dat zo zie. :j

Wat ik wel écht hilarisch vond "Poef" en daar ligt Moos. :=

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:54

Gwen schreef:
Wat een super enthousiaste hond is Moos! Sinds wanneer heb jij haar en wat voor een ras is ze? Ik dacht altijd dat hulphonden een tuigje aan/om hadden wanneer ze 'in functie' waren, zodat ze weten wanneer ze wel of niet helemaal mogen ontspannen. Is dat afhankelijk van het soort hulp?

ik denk dat het ligt aan het feit of ze door een organisatie opgeleid worden of zoals TS doet de hond zelf opleiden (als ik het goed begrijp?)

Echter zo'n tuigje van geleidehonden kan iedereen zelf aanschaffen. Tegenwoordig erg verwarrend merk ik al. K9 tuig met de tekst erop 'niet afleiden a.u.b.' is wat de meeste geleidehonden aan hebben. Gezien je zelf tekst emblemen kan laten maken en zelf k9 tuigen kan kopen kan je het zo na maken.

KNGF (dacht ik?) hebben nu hurtta tuigen aan met beugel als ze blindegeleide hond zijn. Mijn hond is nogal grof en groot en heeft ook zo'n tuig. Voor het gemak pak ik hem bij evenementen vaak mee aan het hurtta tuig en hou ik zelf het handvat vast. Krijg meerdere keren te horen dat ouders tegen hun kinderen zeggen 'niet storen hoor, die hond is aan het werken' nu vind ik dat wel handig dat ze hem met rust laten :D maar het is wel onduidelijk. Vooral als ik dan ook nog eens ga kijken wat er allemaal in de standjes staat :D

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 22:46

BB -> BB-ITP

isabellamoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 09:52

RianneH schreef:
BB -> BB-ITP

sorry maar wat betekend dit? heb ik iets verkeerd gedaan??

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:03

Je topic is verplaatst naar het In The Picture deel omdat het filmpjes zijn ;)

Wat leuk zeg! Maar begrijp ik het nou goed dat je je eigen hulphond ook zelf opleid? En heb je zelf mogen kiezen qua ras dan?

isabellamoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 20:59

ja in tegenstelling wat vaak wordt gedaan, is dat je een hond van een stichting in bruikleen krijgt. De hond is dan eigendom van een hulphondenstichting. Ik heb er voor gekozen om de hond zelf aan te schaffen en ook zelf op te leiden. Nou ja, ik kan beter zeggen, ik word getraind hoe ik moos moet trainen. Niet op alle hulphondenscholen bieden ze de mogelijkheid aan om je eigen hond op te leiden, maar Stichting Assistentiehond en nog een andere hulphondenschool de click doen dit wel.