Yeey!! Onze rittens eindelijk "thuis"!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Yeey!! Onze rittens eindelijk "thuis"!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 17:53

Al jaaaaren wou ik ratjes.. maar het kwam er nooit van.. en een paar maandjes geleden de knoop doorgehakt.

Er kwamen baby's!!

Een paar weken geleden ben ik bij een vriendin wezen kijken die een nestje had gekregen. Daar aangekomen was ik al snel in love met een jappie en een husky. Toen ik er was waren de balletjes van de rittens nog niet ingedaald dus we konden nog niet met zekerheid zeggen wat ze zouden worden..

Ik had al een kooi en speelgoed enz. aangeschaft.. het was zooo leeg zonder ratjes!

Afbeelding

nog een foto van de kooi

En gisteren was het zo ver, ze mochten mee naar huis! We zouden er 2 meenemen.. maar hebben er 3 gekozen <3 De rittens die ik zo leuk vond bleken mannen te zijn.. dus de mannen werden het!! *\o/*

Even voorstellen:

Het zooitje bij elkaar :=
Afbeelding

Beetje cameraschuw?

Vanmorgen kwam ik bij ze en toen hadden ze wat washandjes uit een van hun bakjes de grond op gegooid en 1 het huisje in getrokken.. heb er inmiddels maar gewoon 2 ingelegd vinden ze blijkbaar toch wel lekker om in te dutten.

De hus was hem gepeerd naar de hangmat, de andere 2 moesten nog even bijkomen voor ze aan de wandel gingen nadat ik het dak van het huisje eraf had gehaald :=

Afbeelding

Na een knuffelbeurt en een stukje brood mochten ze even op onderzoek uit:

Afbeelding

jappie was even aan het onderzoeken of blaadjes eetbaar zijn

Afbeelding

Filmpje:

(het is net dat spel "whack-a-mole" hahahaha, iedere x die koppies er ff uit en weer naar binnen)

Hierna was het tijd voor een stevige ronk-beurt

Afbeelding

Na een paar uur was het bedel-tijd :=

Afbeelding

En etenstijd natuurlijk

Afbeelding

Filmpje:

Daarna hebben de heren druk gezocht of er nog meer voedsel te vinden is, nadat ze de conclusie hebben getrokken dat dit niet het geval is zijn ze maar weer in hun huisje gaan liggen ronken :=

Ze hebben alleen nog steeds geen naam.... hus & jap & zwartje vind ik niet zo persoonlijk :=

Jullie nog leuke suggesties?
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 30-07-12 17:59, in het totaal 2 keer bewerkt

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:55

Hoi!
Ondanks dat ik ratten vieze beesten vind, zien deze er wel lief uit :j
Wat hebben ze een mooi hok!, daar vermaken ze zich wel :)
Ik heb helaas geen ideeën voor namen.
Veel plezier met ze!

irmalouise

Re: Yeey!! Onze rittens eindelijk "thuis"!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:01

Wat een schatjes zeg, snap wel dat je verliefd op ze bent hoor.
Ennuh Eline ratjes zijn echt geen vieze beesten zijn juist heel schoon, en zo leuk.

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:24

Wat een schatjes! Ik zie dat je ook een husky hebt =) Huksy's zijn echt leuk, alleen jammer dat ze wit worden..
Kan niet geloven dat mijn ratten ooit ook zo klein waren =P
En inderdaad ratten zijn alles behalve vies, ze wassen zich heel vaak op een dag.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:35

irmalouise schreef:
Wat een schatjes zeg, snap wel dat je verliefd op ze bent hoor.
Ennuh Eline ratjes zijn echt geen vieze beesten zijn juist heel schoon, en zo leuk.

De ratten die ik heb ontmoet in mijn leven :+ roken juist vrij sterk. Muffig en zurig meen ik me te herinneren, maar dat kan ook vooral hun hok zijn geweest, als je snapt wat ik bedoel. Maar sterk ruiken 'hoort' dus niet?

Even ontopic:
Ze zien er superschattig uit! :D Ik vind vooral die eerste foto leuk. Die met het witte koppie/de husky vind ik het leukste. Heb je al namen bedacht? :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:41

De mijne heetten hercules, hades, pan, zeus en apollo :D
Rittens zijn zo cute!! <3

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:41

Gaby schreef:
De ratten die ik heb ontmoet in mijn leven :+ roken juist vrij sterk. Muffig en zurig meen ik me te herinneren, maar dat kan ook vooral hun hok zijn geweest, als je snapt wat ik bedoel. Maar sterk ruiken 'hoort' dus niet?

Even ontopic:
Ze zien er superschattig uit! :D Ik vind vooral die eerste foto leuk. Die met het witte koppie/de husky vind ik het leukste. Heb je al namen bedacht? :)

De kooi zal wel zo geroken hebben. Als je de kooi niet regelmatig verschoont ruiken ze inderdaad. Maar dat is niet alleen bij ratten. Als je het gewoon elke week schoonmaakt (of vaker) ruik je het bijna niet.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:42

Prachtig, mijn 2 mannen zijn vrij lui geworden dus mijn grote kooi heb ik gehalveerd ivm schoonmaakwerk. Ik hoop dat je lang plezier van ze hebt.

Als je de kooi schoon houd valt het stinken overigens reuze mee, met al die spullen in de kooi zal dat wel een langdurig karwei worden vrees ik.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 19:56

We hebben een wasmachine. ;) (en reservematjes) Moet zeggen dat ik enkel nog plasjes en poepjes op de ondergrond heb gevonden tot nu toe.

Het zijn twee hangmatjes en wat washandjes (en ook die heb ik genoeg extra aangeschaft)

We zaten idd aan goden-namen te denken :j (daarna las ik in het topic dat iemand dat ook had :=

Husky: de liefste maar ook de ondeugendste, knuffelaar, ontdekkingsreiziger, haantje de voorste.

Jappie: schouderrat, vriendelijk, ontdekkingsreiziger en kan plots heeeel vlot zijn. Lichtjes voorzichtig met spullen aanpakken.

Zwartje: lief, rustig maar wel een binnenvettertje(denk ik), kijkt de kat uit de boom en kan soms nog iets schuw zijn. Staat volgens mij in de groep ook het laagst.

Welke godennamen zouden qua karakter het best passen?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 20:02

galley schreef:
Prachtig, mijn 2 mannen zijn vrij lui geworden dus mijn grote kooi heb ik gehalveerd ivm schoonmaakwerk. Ik hoop dat je lang plezier van ze hebt.

Als je de kooi schoon houd valt het stinken overigens reuze mee, met al die spullen in de kooi zal dat wel een langdurig karwei worden vrees ik.

Ik heb bovenin nog een huisje staan en bij het bovenste hangmatje hebben we vogelvoederbakjes om iets "lekkers" in te verstoppen.

Daarmee hoop ik ze afentoe een beetje bezig te houden.

Ze krijgen ook meermaal daags kleine porties eten. Weet eigenlijk niet zo of ik daar goed aan doe maar denk dat ze gaan bunkeren als ik een bak in 1x vul.

Ik meen gelezen te hebben dat ze meer "ruiken" als ze veel vlees krijgen omdat ze dan sterkere ammonia afgeven?

De rittens kregen alles en ik ruik ze bijna niet hoor. Kooi gaat gewoon goed bijgehouden worden :)

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:43

Wat leuk om te zien die knappe kerels! Mooie kooi ook :) Mijn laatste 2 rattenmannen die ik had noemde Fidel en Tibo. Daarvoor had ik steeds vrouwtjes, die noemde: Pino, Pinkel, Crumble en Bo.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:06

Ahhh wat een lieverdjes :), ziet er uit of ze het helemaal naar hun zin hebben! Mooi voor elkaar hoor :)

Ik moet zeggen dat nu ik ook 2 mannen heb zitten ze wel echt meer vind 'ruiken' dan mijn vrouwtjes die ik vrijwel niet ruik (mits ik het hok regematig helemaal schoon boen :) ). Mannen moeten overal hun urine zo nodig achter laten hihi :P. Maar ze zijn wel erg leuk! Veel plezier ermee en ik zie vast nog wel weer een topic komen als ze wat gegroeid zijn :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 23:28

Ja er is nog wel een beetje gedonder onderling af en toe. Volgens mij zijn ze nog bezig met de hiërarchie bepalen. Soms ligt er 1 apart te slapen van de rest (wisselt).

Maar dat komt vast wel weer goed :D Meer topics komen er zeker.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:32

S_en_Z: Die mannen mij vechten ook wat af, al dagen.. maar ik weet ook niet of ze altijd al bij elkaar hebben gezeten of dat diegene waarbij ik ze meegenomen heb pas bij elkaar heeft gezet.. :| Maar ach zolang er geen gewonden vallen nog blijven ze bij elkaar tot de strijd gestreden is. Vaak duurt dat wel een aantal dagen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:40

Knappe rittens en een leuke kooi.
Heel veel plezier met ze. Wij hebben jaren ratten gehad, ik vind het de leukste knaagdieren die er zijn. Je kunt ze erg tam maken en veel leren!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 00:23

Net hebben ze om de beurt een stukje ham gehaald buiten de kooi tussen m'n vingers vandaan <3

En haantje de voorste (hus) was er niet. Die heeft een enorm dikke pens van het schrokken van t kattenvoer en n stukje koek. Hij leek een beetje buikpijn te hebben. Heb n extra washandje in t huisje gestopt.
Ze hebben alle drie de buikjes tjokvol dus tot morgenochtend voor ik wegga krijgen ze niets meer :=

Lopen nu nog een beetje te rotzooien en zich te wassen maar ti's al rustiger dan net hihi dus die zullen zo wel gaan maffen.

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:07

Wat n geweldige kooi heb je daar voor je ratjes!
En de ratjes zelf zijn natuurlijk ook super schattig.

Heb er zelf ook 3 gehad, n siameesje/dumbo, japanner/dumbo/rex en n japanner.
T zijn echt heerlijke beesjes. Die van mij heette Meegosh, Schoapke en Neelix, mss zit daar nog n naam bij die je leuk vind. Al zal Schoapke mss n beetje misplaatst zijn (Schaapje in t limburgs, zo heette t rexje ;) )

N gekookt ei was hier altijd n groot succes. Klein barstje in maken en ze hebben er n hele uitdaging aan :D
Veel plezier iig met ze!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 10:35

Ik ben zo bang dat ik ze overvoer :=

De hus heeft echt een megadikke buik op t moment. Die was gister continu voer aan het halen bij mijn vingers.

Missie geslaagd want de andere 2 kwamen later ook en nu net waren de andere 2 (en de "schuwste" was als eerst) er gelijk bij toen ik de kooi open deed.

(ze hebben net gewoon normaal voeder gehad, tot ze uit gingen zoeken en wat ze niet wouden gewoon in de kooi dumpten en iets anders kwamen halen.. laat ze maar eerst eten wat er ligt)

Nu zijn de andere 2 aan het uitbuiken en is de hus even het actiefst.

De jap word iig "Zeus" :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:32

Ik vind ze geweldig!
Als je de jap Zeus noemt moet je de anderen Poseidon en Hades noemen, volgens mij waren dat broers. :P

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 13:35

Dat ga ik eens napluizen, thanks :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 13:39

Ja zou ik doen want ik weet het alleen maar van die film, Wrath of the Titans ofzo. _O-

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 14:56

er staat bij:

Perseus braves the treacherous underworld to rescue his father, Zeus, captured by his son, Ares, and brother Hades who unleash the ancient Titans upon the world.

Maar op zich vind ik Poseidon en Hades wel leuk. De hus is namelijk de "jattert" en gedraagt zich al best als het baasje :P En de ander vind ik ook leuk (maar dan zal het roepnaam Possie worden ofzo _O- )

Nu moet vriendje het er nog mee eens zijn hahahahaha

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:59

Possie. _O-

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 15:07

Nemurin schreef:
Possie. _O-

"en zijn possie" :+

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 15:14

Wat een schatjes!! <3 Gister werd 1 van mijn ratjes ingeslapen :( zo zielig!

Heel veel plezier met je ratjes! En wat namen betreft, die mijne beginnen allemaal met de letter 'r'... ik heb dus Ruby, Roxy & Rosie the rats!