Yipppieeee.. onze kleine verrassing!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Yipppieeee.. onze kleine verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 12:06

Een verrassing kunnen we het wel noemen. Donderdag 21 juni, ik kom aan op mijn stage en zie een briefje hangen:"Gratis af te halen poesje, 9 weken oud, zindelijk, inentingen gehad, incl. alle toebehoren, helemaal gratis". Ik kom er achter van welke bewoner het is en mijn alarmbellen gingen rinkelen. Ze moest echt snel weg, desnoods naar het asiel! Ik had het hele poesje nog nooit gezien, maar vond het zó sneu, zo'n jong poesje hoort helemaal niet in het asiel. Ik heb mijn moeder een bericht gestuurd:"Poesje, 9 weken, zindelijk, ingeënt, gratis, MOET snel weg, kunnen wij haar ophalen en zelf voor haar opzoek naar een nieuw huisje?" Overleg maar met je vader zegt ze, ik gedaan, hij ging zomaar akkoord :wow: , maar niet om een nieuw huisje voor haar te zoeken, ze mag bij ons blijven :wow: , had ik helemaal niet verwacht. Bewoner op gebeld en het kleine monster bekeken. Ze had wat traanoogjes, en haar schattigheidsgehalte was eigenlijk niet zo heel groot, maar daar ging het ook niet om. Dezelfde avond hebben we haar nog opgehaald.

Zijn met haar naar de DA geweest, daar bleek dat ze niesziekte had en oormijtjes, ook moest ze haar 2e inentingen nog hebben. We hebben eerst de niesziekte en haar snotterige oogjes behandeld, ook hebben we 2x haar oren gereinigd. Vanavond gaan onze 3 andere katten naar de DA voor de inentingen en ze gaat gelijk even kijken of zij ook oormijt hebben, dan kunnen we dat allemaal tegelijk behandelen.

Ze is héel dominant naar de andere katten, als er eten is gaat zij eerst, zij móet liggen waar zij liggen, etc. dit gaat nog lang niet altijd goed, maar een stuk beter. Onze jongste accepteert haar echt nog niet, en we doen nu elke avond een speeluurtje, hij wil eigenlijk heel graag meespelen maar durft nog niet, en zij gaat moe mee naar bed. ;)

Ze luistert echt totaal niet naar ons, maar toen ze laatst naar de DA moest zei mijn moeder:"Ga maar in de tas, kom maar yippie, ga er maar in!" sprong ze er 1 keer in, zonder te twijfelen. :wow:

Nu waar jullie allemaal voor komen, de foto's
Afbeelding
Dit was op de eerste avond bij ons, hier is al goed te zien dat ze echt schijt heeft aan de andere kat. :D

Afbeelding
Afbeelding
Eerste nacht gelijk bij mij in bed..

Een hele reeks met onze oude brombeer, 17 jaar, we denken dat hij aan het dementeren is, vind kleine katjes écht helemaal niet leuk, maar ze komt heel ver...
Afbeelding
Afbeelding

Met mijn eigen kat, hij vind het allemaal maar wat leuk, tot ze wil spelen _O-
Afbeelding
Afbeelding

De tv is machtig mooi..
Afbeelding
Afbeelding

We hebben haar kattenbak mee gekregen van de oude eigenaren, en ondanks dat zij ook onze oude kattenbakken gebruikt, is ze not amused als een ander haar bak gebruikt.. :D
Afbeelding
(even goed zoeken, links naast de kast)

Zijn jullie net zo verliefd als ik? :+:

BertinaBvd

Re: Yipppieeee.. onze kleine verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:16

Wat een leuk beestje zeg !

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:17

Wat lief he die kleintjes, wij hebben ook 2 nestjes op stal, als je roept; baaaaaby's komen ze allemaal aanrennen :')

Je 2 volwassen katten zien er iig gezond uit :D

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 12:21

Die 2 volwassen zijn wel een beetje te dik, maar nu ze ouder worden vallen ze langzaam wat af, die gaan er steeds beter uit zien :D vooral nu ze speciaal voor krijgen.

Onze yippie komt pas als ze iets ziet bewegen, je kan roepen wat je wilt, maar ze heeft echt schijt aan je. :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:36

Hm eerst twijfelde ik of je haar niet naar een huis zonder katten moet doen, dat ze lekker in haar eentje de koningin kan spelen, maar ik zie dat ze wel naast de anderen mag slapen en dat die het prima vinden. ;) Dat is toch wel een teken van accepteren.

Ik denk dat de rest haar gewoon even moet opvoeden. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:40

Jeetje, je hebt echt 2 obesikatten :D 1 voordeel, zo lijkt je kitten nog kleiner, hahaha.

Het is wel een brutaal ding he, zoals ze bij de anderen ligt? Stoer hoor, geniet nog maar van haar.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 13:52

Nemurin, daar hebben wij ook echt over getwijfeld :j maar de grote oudjes zijn niet zo heel erg moeilijk, ze blazen een keer en verder vinden ze het allemaal wel best. Die accepteren het wel inderdaad :j alleen onze andere jongen heeft het er moeilijk mee, maar komt steeds meer thuis, en durft ook al te eten als zij er zit, we verwachten dat het wel los loopt.

Haha Ffortuna, zijn inderdaad 2 dikkerds, er is gelukkig al wat vanaf, en dat gaat langzaam zo door. Ja ze is inderdaad héel erg brutaal, alles moet ook kapot :') . Mijn moeder heeft alle plantenbakken al uit de vensterbanken moeten halen :')

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:45

Oh dat komt dan vanzelf wel goed! Katten hebben soms echt WEKEN nodig... :') Maar dit gaat al sneller!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 16:05

Jaa voor onze oudjes is dit de 3e die er nieuw bij komt, die taaien er ook niet om als er een buur kat hun eten op vreet. Wij hebben volgens mij gewoon hele 'easy-going' katten, op de jongste na dan, maar dat loopt wel los. :D

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:38

<3

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 10:22

Ik vind het toch wel leuk om even te delen dat het steeds beter gaat tussen Yippie en onze andere jonge kat (mellow). Yippie mag nu 2x daags een halfuur naar buiten aan het tuigje, en mellow wijkt dan niet van haar zijde, hij begeleid haar echt door de tuin heen :D . Als Yippie bang is buiten (buurkindjes, fietsen, auto's) rent ze heel hard terug naar onze achtertuin *\o/* . Mellow ligt nu ook rustig binnen te slapen terwijl zij hier aan het stuiteren is.

Yippie begint ook steeds beter te luisteren naar ons. *\o/*

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:37

*\o/*