Lieve, tikkeltje gestoord?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MadelonSunny

Lieve, tikkeltje gestoord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 15:00

Ik stel jullie voor aan onze Ruwhaar Dwerg Teckel Chocolate Lieve van 4 maandjes! :):)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MadelonSunny op 27-06-12 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Re: Lieve, tikkeltje gestoord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:04

aaaah, poepie!

Alleen dat ze haar knuffel zo vermoord zou ik niet toestaan... Is een teken van frustratie, kijk eens waar dat vandaan komt.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 15:06

Peelie schreef:
aaaah, poepie!

Alleen dat ze haar knuffel zo vermoord zou ik niet toestaan... Is een teken van frustratie, kijk eens waar dat vandaan komt.

Teken van frustratie? Dat heb ik nog nooit gehoord :P Ze vindt het gewoon leuk om mee te spelen, lijkt me niks mis mee? Dit doet ze in haar dolle kwartiertjes. Frustratie, ik zou niet weten waarvan.. Onze vorige hond was ook altijd dol op met knuffels spelen, hebben we altijd toegelaten. :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:17

er is een verschil tussen spelen, en 'vermoorden'. :')

Ik zou je toch iets beter inlezen in de psyche van de hond.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 15:26

Peelie schreef:
er is een verschil tussen spelen, en 'vermoorden'. :')

Ik zou je toch iets beter inlezen in de psyche van de hond.

Wat denk jij dan wat voor soort frustratie dit kan zijn?
Zo extreem zoals ze het op het filmpje doet, doet ze eens in de paar dagen als wij haar een beetje gek aan het maken zijn door met de knuffels te gooien. Ze oogt dan helemaal vrolijk en blij, niet anders dan anders..
Ze maakt de knuffels trouwens niet kapot. Nog geen gaatje ontdekt.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:38

Ik weet niet wat voor soort frustratie het is, omdat ik het hondje verder niet ken. Wat ik wel weet is dat ze op dat moment gefrustreerd is/raakt. Misschien juist wel door al het enthousiasme en drukte.

Ik zou zeggen, lees eens een paar boeken van ceasar millan. En dan voornamelijk over de psyche. wat je er mee doet met je zelf weten :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 15:43

Peelie schreef:
Ik weet niet wat voor soort frustratie het is, omdat ik het hondje verder niet ken. Wat ik wel weet is dat ze op dat moment gefrustreerd is/raakt. Misschien juist wel door al het enthousiasme en drukte.

Ik zou zeggen, lees eens een paar boeken van ceasar millan. En dan voornamelijk over de psyche. wat je er mee doet met je zelf weten :)

Boek van Ceasar Millan heeft mijn ma gekocht maar ze was er niet zo'n fan van. Ook ik ben er niet zo positief over. Wij zijn meer van Martin Gaus. Vorige hond met behulp van zijn boek opgevoed en dat is ons heel goed bevallen. :)
Zodra Lieve wat ouder is gaan de knuffels weg en krijgt ze alleen nog hondenspeeltjes. De knuffels zijn meer een soort vriendjes voor haar. Ze liggen in haar mandje en als ze daar niet liggen dan legt ze ze er zelf wel in en gaat er lekker tegenaan liggen. Wij ervaren knuffels bij honden als iets positiefs. En het kan best zijn dat ze door ons gefrustreerd raakt, ik zal er in het vervolg op letten :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:45

uhm... Martin Gaus is eigenlijk nets als Ceasar...

Maar ik zei al, je moet zelf weten wat je er mee doet. Het gaat mij dan ook meer op de psyche dan om de methode. ;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:05

Ach wat is ze ongelofelijk leuk <3 Ze gaat ook mee naar de Sandelingen volgende maand toch? Gaat Ollie leuk vinden, die is dól op puppies :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:06

Hahaha o wat ontzettend bokt weer!
Ik zie een spelende pup.. Waar zien jullie het gefrustreerde en moordende gedrag? Of is er nu een ander filmpje zichtbaar dan eerst?

Noctua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:12

Leuk hondje! Waar heb je 'm vandaan als ik vragen mag? :)

@Diaz Denk dat ze doelt op het schudden met het hoofd, terwijl de knuffel in de bek is.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 16:22

Dankjulliewel allemaal!
@Neej Ja ze gaat mee als het goed is! :D
@Diaz Nee is nog hetzelfde filmpje. Het gaat idd zoals Devily_Isa zegt over het schudden met de hoofd. Ik vind het ook spelend gedrag ;)
@Devily_Isa Helemaal uit Duitsland! We wilden heel graag een chocolade kleurtje en die zijn erg zeldzaam in Nederland. Toen kwamen we een fokker in Duitsland tegen die er 1 had zitten die het nest mocht verlaten. Die mensen kwamen zelf wel uit Nederland. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:30

leuk chocolade tekkeltje,mijn zus heeft er ook ééntje ,nu een jaar oud.
En knuffel schudden :? .Dan heb ik 4 gefrustreerde honden.Hier worden nogal eens knuffels dooreen geschud.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 21:35

@Bianca Leeuk! Je hebt altijd bekijks als je met zo'n hondje aan komt wandelen :j

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:34

tof! wij hebben er twee, wildkleur

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:26

die van ons doet dat ook heel erg hoor, ook alleen in haar gekke uurtje..
typisch weer bokt :?

echt een superleuke pup heb je! die van mij zit ook altijd in de spiegel en de prullenbak(zelfde als spiegel) te blaffen, is echt zo'n leuk gezicht :')

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:29

Ach, als mijn chihuahuapup z'n gekke 5 minuten heeft als we aan het spelen zijn dan gaat hij ook zo tekeer met zijn knuffelpaardje. Lekker laten doen ;)

Wat een dropje zeg, en wat een korte pootjes! :')

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:46

Heerlijk ding zeg!

Onze teckelkruising doet/deed dat schudden ook.
Bij hem is het grotendeels wel frustratie heb ik gemerkt.
Op een moment dat ie even niet weet wat ie met zichzelf moet, of met de situatie op dat moment, dan gaat/ging zijn knuffel eraan.
Vooral toen ie jonger was deed ie dit behoorlijk, hebben toen ook meer rust ingebracht.
Nu doet ie het alleen nog in een gekke bui soms, maar meestal slaapt ie heel lief nu met zijn knuffelvriendin en vrijt ie met haar op zijn manier (helemaal aflikken haha), en daarna valt ie lepeltje lepeltje met haar in slaap.

* We hebben de knuffel maar omgedoopt tot een zij, en dat is dus zijn vriendin *

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 22:08

Dankjulliewel! :D
Het is voor haar volgens mij echt spelen en maar eens per dag/eens in de paar dagen. :)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:32

goh wat knap dat alle honden kenners even vergeten dat honden jagers zijn,kortom in hun speeljaren schudden en vermoorden ze heel wat knuffels als voorbereiding op het jagen.
Frustratie is inderdaad (net als een klein kind met een driftbui) en hij snapt het niet zich ineens op zo een speeltje stort.
Ts,laat maar lekker schudden en vermoorden met die knuffel,is gewoon een vervanging voor de pups waar ze eingelijk mee in het wild mee opgroeien en naders mee stoeien.
En laten teckels nu superjagers zijn of ze nou uit gezelschaplijn of jachtlijn komen.
Kortom degene die het hardst roepen moeten denk ik even zelf terug met hun neus in de boeken ;)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 12:33

@liesjecryos Ja precies daar dacht ik ook aan en na wat zoeken kwam ik dat ook veel tegen. Teckels zijn zeker superjagers. Lieve is dan wel niet jachtgefokt maar dat wil niet zeggen dat ze het niet kan. Madam is erg graag buiten aan het graven, achter vogels en vliegen aanrennen etc. :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:37

wat een schatje, lief hoor

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:38

ach....wat een droppie zeg <3

ik ga niet met je hebben over frustratie......ik heb al genoeg gefrustreerde gelezen :')
Als je dan niet de duurste trainer in huurt ruim dan tenminste de was onder je bed op voor je gaat filmen :+

grapje hoor......leuke pup....lekker van genieten en lekker mee spelen :j

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 12:47

Dankjulliewel!
Haha dat is een kleed := En kon moeilijk die nog opruimen want ze blijft niet eeuwig blaffen :')

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:48

wat een scheetie <3 echt zo lief.
veel plezier er nog mee :)