Kool en Mees

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kool en Mees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:18

Dit zijn Kool en Mees. Ze werden vanmiddag gebracht door iemand uit de buurt, ze werden belaagd door katten en dat kon ze niet aanzien. Ik heb nu dus de zorg op me genomen. Nu is het zo dat ik de dierenambulance kon bellen zodat ze naar het vogelasiel zouden gaan, maar momenteel wordt dit niet zo naar mijn zin beheerd. Ik zit zelf niet meer bij de dierenambulance en asiel omdat ik weer ben gaan studeren, maar heb ervaringen gehoord van iemand die daar nog wel bij zit. In mijn tijd was de opvang nog ergens anders en was het perfect in orde. Echter is diegene die het toen deed nu met pensioen. Ik heb verhalen gehoord over vogels die 'vergeten' waren etc. En deze twee hebben juist zo'n intensieve zorg nodig. Ik heb dus besloten de zorg zelf op me te nemen omdat ik meer op mezelf vertrouw dan op de vogelopvang van nu.

Kool en Mees eten nog niet zelfstandig. Ik voer ze met een pincet een papje van universeelvoer en een klein beetje nat kattenvoer. Kool is helaas iets zwakker dan Mees. Ik hoop dat ze het halen.

Edit: Het zijn wel pimpelmeesjes maar ze wilden hun naam liever behouden *identiteitscrisis*. :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-06-12 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Re: Kool en Mees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:20

Kool en Mees, veeg me op veeg me op! :')

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:22

KBTP schreef:
Kool en Mees, veeg me op veeg me op! :')

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:24

Wat een leukies! Leuke namen ook :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:59

Ze zijn wel wat lastig met eten. De eerste uren wilden ze helemaal niet eten. Later gelukkig wat beter (maar ik heb wel eens veel gretigere vogels gehad). Voeren met pimpelmeesgeluiden aan heb ik ook geprobeerd en hier reageerden ze wel wat op, maar niet extreem. Maargoed, het is nu ook al laat natuurlijk.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:18

Hihi wat een schatjes! Je had die koppen van mijn katten eens moeten zien toen ik het filmpje afspeelde :+

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:19

wat je kan proberen als ze moeilijk op het pincet happen om een tandenstokertje te gebruiken, die is net iets kleiner en wat makkelijker. Als je het papje dan iets dikker maakt (dat het er net niet af loopt) kan je het zo voeren, is net wat makkelijker.
Ze zien er verder echt super schattig uit. Kleine bolletjes :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:16

Ze slapen nu lekker tegen elkaar aan. :+: Hopelijk zijn ze er morgen nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:38

Ze zijn er nog, gelukkig! Kool blijft lastiger met eten dan Mees. Mees gaat zo nu en dan zelf al eten, Kool doet dat niet. En hij accepteert het voeren ook moeizaam. Maar ik blijf doorzetten. :)
Ze zitten lekker onder de warme lamp, dat doet ze duidelijk goed.

Afbeelding

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:54

Snap eigenlijk niet waarom ze de diertjes niet gewoon heeft laten zitten en de katten weggejaagd had of als ze van haar zelf waren binnen opgesloten had.
Ouders hebben ervoor gezorgd in het nest, vliegen ze eindelijk uit worden ze door iemand gepikt.

Hier waren ook koolmeesjes uitgevlogen, heb ze gewoon vanaf de grond in een struik gezet en na twee dagen vlogen ze weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 17:30

Een kat laat zich niet zomaar wegjagen. ;) Ze waren zeker gepakt. Het is niet anders, gebeurd is gebeurd. De ene was trouwens sowieso al erg zwak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:12

Ik ben blij mee te kunnen delen dat Kool, de zwakste, vanavond voor het eerst zelf gegeten heeft! *\o/* Nog niet eerder is hij zelf bij het voer in de buurt gekomen. Heb het direct vastgelegd. :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-06-12 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:20

<3 ik moet het volgen!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:22

Geweldig! Succes met opvoeden!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:54

wat leuk! Zelfs mijn bolle brits korthaar werd lang genoeg wakker om op te kijken bij het filmpje.

Vraagje: wat is precies universeelvoer?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:57

Ach wat een dotjes! <3 Heb zelf ooit een babyduifje moeten voeren, moest ik zo met mn hand rond dr snavel.. Maar dat zal bij pimpelmezen wel anders werken :+

Hoop dat ze t beide halen, maar dat zal vast wel als ze zo lekker warm zitten en goed eten. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:03

Kool en Mees zijn vannacht en vanmorgen overleden... Y;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:05

Allebei? :oo wat vreemd! Het ging toch zo goed?
Jammer zeg! Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:06

Ja, ik snap het ook niet. Het leek juist veel beter te gaan. Blijkbaar waren ze toch te zwak. ;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:08

Misschien waren ze al beide door katten gegrepen? Dan gaan ze achteraf meestal toch door de shock of infecties dood. Zo opeens in een vreemde omgeving zitten is ook een hele happening voor ze natuurlijk.
Je hebt je best gedaan in ieder geval!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:10

Ach jeetje, arme diertjes. Heb je enig idee waar het aan ligt. Ze waren toch al best groot. Jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 09:42

Waar het aan gelegen heeft zullen we nooit weten. Ik vermoed dat ze gewoon te zwak waren. Dat waren ze al toen ze opgepakt werden door de buurvrouw. Ik zal ze straks samen begraven aan de voet van mijn volière.

Hoe je je toch al zo kan hechten aan die twee kleine diertjes in die paar dagen..

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:03

Ach wat sneu. je hebt in ieder geval gedaan wat je kon doen. Jij hebt je best gedaan. jammer dat ze het niet gehaald hebben.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 16:45

Wat lief <3

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:41

RIP Kool Y;(
RIP Mees Y;(

Ze zijn iig samen in de kool/pimpelmezenhemel :(:)
Wel jammer, ik vond ze leuk!
Kan heel goed begrijpen wat jij bedoelt met er zo snel aan hechten. :(:)