Oogpotloodje, Snotter, Nijn en Kraker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

Oogpotloodje, Snotter, Nijn en Kraker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 13:31

Sinds kort hebben we vier konijntjes er bij! Geweldig leuk, aangezien ons konijnen hok al een lange tijd leeg stond na het overlijden van onze vorige konijnen. Deze kleintjes komen uit het asiel. Eén is overgenomen door het asiel en de rest is gedumpt door hun vorige eigenaar, waarna ze bij het asiel terecht kwamen en vervolgens bij ons. Er is nog één mannetje onderweg, welke door het asiel gecastreerd wordt.

In totaal dus vijf, hoewel ze nu nog met zijn vieren zijn en vandaag gingen ze voor het eerst naar buiten sinds ze bij ons zijn.
Het hek is extra beveiligd en kiertjes zijn afgesloten. Nu nog even wachten of het voldoende is.

Allereerst; Oogpotloodje. Met als officiële naam Black eyed Pea.
Afbeelding

Kraker is de nieuwsgierige, ondeugende en de aanvoerder van het konijnenteam. Staat ook wel bekend als Vlekkie.
Afbeelding

Nijn is mijn lieveling, met haar karakter en kleur. Haar eigenlijke naam is Tijgutje.
Afbeelding

Last but not least; Snotter (Oftewel Nonnetje). Snotter is zoals haar koosnaam al zegt een beetje snotterig, waarschijnlijk chronisch en ze geeft het gelukkig niet door aan de anderen. Ze is al behandeld met antibiotica, maar tot nu toe heeft dat nog geen effect gehad.
Afbeelding

Oogpotloodje is nog een beetje terughoudend en gaat wat minder om met de andere drie, maar ze genoot zichtbaar van het lekkere weer. :D
Afbeelding

Madame Kip was daarentegen absoluut niet blij met deze nieuwe buitenhupsers, stelletje inbrekers!
Afbeelding

Tijgutje vond de benedenruimte niet goed genoeg en ging dan ook snel het trappetje op naar het kippenhok. Waar ze doodsbenauwd weer uit sprong nadat ze een broedse kip in een donker hoekje zag liggen. :Y)
Afbeelding

Vlekkie vond ook dat de benedenruimte te klein was en besloot Tijgutje achter na te gaan. Hier heeft ze meteen haar bijnaam verdient; Kraker. Dit wordt volgens haar, haar nieuwe thuis, ondanks een zeer kwade Madame Kip Twee.
Afbeelding

Afbeelding

Kraker netjes poseren met haar blauwe oogje. <3
Afbeelding

Snotter vond het na verloop van tijd wel weer welletjes en deed een dutje in de schaduw.
Afbeelding

Tijgutje gaf de arme Snotter een wasbeurt...
Afbeelding

Maar Snotter zelf deed het nog eens fijntjes over. :')
Afbeelding

Uiteindelijk kwam kat Wimpie ook nog buurten. Triomfantelijk kwam hij aanlopen, zeer zeker dat hij nu eindelijk een fatsoenlijk avondmaal zou krijgen.
En toen?
Afbeelding

Kraker en Nijn kennen geen vrees! :D

MarlindeRooz

Re: Oogpotloodje, Snotter, Nijn en Kraker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:33

Wat een schatjes zeg! ook zo dapper!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:36

Wat een prachtige konijnen ! Echt heel mooi
En wat goed dat je ze allemaal uit de opvang hebt gehaald :D
Nu ben ik wel heel benieuwd naar een foto van het verblijf in het geheel :D

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 13:43

WinSel schreef:
Wat een prachtige konijnen ! Echt heel mooi
En wat goed dat je ze allemaal uit de opvang hebt gehaald :D
Nu ben ik wel heel benieuwd naar een foto van het verblijf in het geheel :D

Die heb ik toevallig ook. :D
We hebben hele goede banden met het asiel en aangezien ze bijna geen konijnen meer kunnen opvangen omdat er gewoon veel gedumpt wordt, vonden wij het wel zo eerlijk om ons plekje aan te bieden.

Bedankt allebei!

Het bovenste hok is voor de kippen, maar die lopen eigenlijk heel de dag buiten in de tuin. Dus wordt het hok alleen maar gevuld als ze in de avond op stok gaan of als er broedse kippen zijn.
Het gehele onderste hok is voor de konijntjes, ze kunnen er zowel links als rechts uit. In totaal liggen er drie stenen buizen, welke ze helemaal geweldig vinden. :D
Het eten krijgen ze gewoon binnen en af en toe strooien we buiten wat graan voor de kippen en leggen we takjes neer voor de konijntjes.
Links zit ook nog een strookje grond, maar dat zie je net niet door de hoek van de foto. :)
Afbeelding

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 16:22

Nog even een foto van daarnet:
Afbeelding

<3

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:28

Wat een ontzettend leuke konijnen heb je zeg! Ze zijn erg mooi! :j
Dat blauwe oog van Kraker is wel bijzonder zeg! Heb ik nog niet eerder gezien. En Nonnetje is inderdaad een toepasselijke naam :=

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:37

Oooh ik ben jaloers! Mijn hok staat inmiddels ook leeg, maar het is nog niet zeker of ik weer nieuwe konijnen kan nemen. -O-

Ik vind vooral Nijn en Oogpotloodje erg mooi!

Hoe weet je dat het Nonnetje dat snot niet doorgeeft aan de rest? Er is hier op Bokt nog een ander iemand die expres een konijn zocht dat ook chronisch snot had om bij haar andere konijn te kunnen. Was dat dan niet nodig geweest?

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 17:51

Nemurin schreef:
Oooh ik ben jaloers! Mijn hok staat inmiddels ook leeg, maar het is nog niet zeker of ik weer nieuwe konijnen kan nemen. -O-

Ik vind vooral Nijn en Oogpotloodje erg mooi!

Hoe weet je dat het Nonnetje dat snot niet doorgeeft aan de rest? Er is hier op Bokt nog een ander iemand die expres een konijn zocht dat ook chronisch snot had om bij haar andere konijn te kunnen. Was dat dan niet nodig geweest?

Waarom kun je geen nieuwe konijnen nemen? Zou wel erg jammer zijn, hupseltjes weten je altijd op te vrolijken. :D

Omdat ze al een poosje in het asiel zat en ze altijd meteen worden gekeurd door de dierenarts. De specifieke gegevens van de uitslag hebben we niet, maat dit is wel wat we er van mee hebben gekregen.

Dat bericht heb ik niet gelezen, was anders inderdaad een fijne oplossing voor de betreffende bokker geweest. In ieder geval zeker iets om in het achterhoofd te houden. Bedankt voor het melden! :)

Negerzoen schreef:
Dat blauwe oog van Kraker is wel bijzonder zeg! Heb ik nog niet eerder gezien. En Nonnetje is inderdaad een toepasselijke naam :=

We hebben ons best gedaan op de namen. :j
Het blauwe oog van Kraker geeft haar ook dat ondeugende uiterlijk, welke ze perfect naleeft.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:36

Snot is wel besmettelijk....
Ik heb ook 2 snotters, voor mn ram moest ik express een snotter dame omdat een gezond konijn aangestoken kan worden door mn ram...

Prachtig verblijf !!!!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:39

Ja WinSel had ik het dus over. Ook chronisch is het volgens mij besmettelijk. Zo niet, dan is het niet het snot maar wat anders. ;)

Ik kan geen nieuwe konijnen omdat ik voor mijn studie nu toch echt het huis uit moet. Mijn moeder moet dus bereid zijn er doordeweeks vanalles mee te doen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:42

Ook chronisch is het besmettelijk idd
Wij hebben in de opvang ook nog wat snotters maar die plaatsen we alleen bij een snotter.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 20:15

Ik heb het nog even na gevraagd. :)
Ze zitten nu al meerdere maanden bij elkaar, nadat de dierenarts twee maal is langskomen over een langere tijd en heeft vastgesteld dat deze vorm van een snotneusje niet besmettelijk is, hoewel hoogstwaarschijnlijk wel chronisch. Ze zijn daarnaast allemaal getest, voordat ze weggingen, of zij ook symptomen hadden en dat was, na al een behoorlijke tijd, niet zo.
We laten ze nu gewoon lekker bij elkaar hupsen, aangezien we nu al helemaal weg zijn van alle konijntjes. :)

@Nemurin: Jammer dat het niet meer mogelijk is, misschien in de toekomst nog?
WinSel: Bedankt!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:21

Lekker bij elkaar laten dan. :+ Daarvoor weet ik er ook niet genoeg van.
En ja in de toekomst zeker weer konijnen! Dus er zal misschien een pauze van een paar jaartjes (tot ik afgestudeerd ben en een eigen stekkie heb) tussen zitten en dan gaan we weer!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:28

Negerzoen schreef:

Nog nooit gezien nee? Mijn nijn heeft 2 blauwe ogen :j

TS: wat een mooi verblijf zeg! En super dat je konijnen uit de opvang hebt genomen *\o/*

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 20:31

Nemurin schreef:
Lekker bij elkaar laten dan. :+ Daarvoor weet ik er ook niet genoeg van.
En ja in de toekomst zeker weer konijnen! Dus er zal misschien een pauze van een paar jaartjes (tot ik afgestudeerd ben en een eigen stekkie heb) tussen zitten en dan gaan we weer!

Dan kan je in die paar jaartjes bedenken wat voor konijnen je wilt? :D

Anoli: Bedankt!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:35

Lieve konijntjes natuurlijk!