Vroeger was ik bang...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Vroeger was ik bang...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 12:31

Toen ik 10 maanden oud was werd ik in Spanje gevonden op straat. Ik was erg angstig.
Acht lange maanden heb ik vervolgens in het asiel gewoond. Hoewel er erg goed voor mij werd gezorgd hadden de mensen te weinig tijd om mij echte aandacht te geven. Ergens vond ik dat ook wel fijn, ik vertrouwde mensen niet meer zo goed. In het asiel was het een drukte van jewelste en ik wist me daar te redden door gewoon helemaal achterin het hok te kruipen, dan hadden de andere honden niet zo veel last van mij.

Na acht maanden werd ik uit de groep gehaald. Ik mocht naar Nederland, hoorde ik de mensen zeggen. Terwijl zij mij klaarmaakten voor het transport en me in de vervoersbox deden, hoorde ik ze nóg iets zeggen.... Iets over dat als ze hadden geweten dat het zó erg met me was, dat ik nooit voor adoptie was opgegaan. Ik weet niet wat ze daarmee precies bedoelden, maar het klonk verdrietig.

In Nederland werd ik opgehaald door een erg lieve mevrouw, al snapte ik toen nog niet dat ze erg lief was. Ik vond alles vreselijk eng, alles was zo nieuw!
Bij deze mevrouw kreeg ik dan toch wat meer aandacht. Hoewel ik in het begin alles heel erg eng vond, leek ze me uiteindelijk toch wel ok. Ik mocht gewoon mezelf zijn en sloot ook vriendjes met de twee andere honden daar in huis. Na een paar maanden werd ik steeds meer en meer op mijn gemak, hoewel ik wel erg bang bleef voor alle kleine en grote geluidjes. In huis heb ik het nooit zo eng gevonden, stofzuigers en ramenlappers, helemaal niet erg toch? Auto's en fietsers en zakjes en ritsels, dát is eng!

Ik was daar al helemaal op mijn gemak toen er in de herfst ineens een nieuwe mens langskwam. Om de een of andere reden keek ze steeds maar naar mij en ik hoorde ze steeds mijn naam noemen. De nieuwe mens vond ik wel interessant, maar tjee, je weet maar nooit wat zo'n mens doet natuurlijk, ik heb nare herinneringen genoeg!
De andere mens heb ik nog een keer gezien. En toen ineens kwam ze nog een keer, kreeg ik een nieuwe halsband om en moest ik mee met de vreemde mensen.

Afbeelding

Je kunt rustig stellen dat ik in paniek was. Was ik soms niet lief genoeg, mocht ik daarom niet blijven? Ik begreep in elk geval al gauw dat de nieuwe mens mijn baasje was, dus ik deed mijn best maar gewoon om me aan te passen. Dat gaat niet gemakkelijk kan ik je zeggen, ik was al mijn vertrouwen helemaal verloren. Overal raakte ik van in paniek.

Ik woon nu ruim een half jaar bij mijn nieuwe baas en ik geloof dat het wel goed zit. Er is erg veel geduld voor mij, ik doe altijd heel erg mijn best maar ik vind het nog steeds lastig om mijn angsten te overwinnen. Gelukkig ben ik al hartstikke stoer geworden!

Vroeger was ik bang, wil je dat wel geloven? Ik was bang van alles, werkelijk alles. Maar nu ben ik al twee keer mee geweest naar een Arabische paardenshow.. Mijn baasje zegt dat ik erg braaf was, dat je me makkelijk mee kunt hebben. Ik vind het daar helemaal niet eng, ook al zijn er paarden en muziek en drukte. Ik voel me daar zó op mijn gemak, dat ik rustig languit ga liggen temidden van alle herrie.
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CNB8KERT.jpg

En gisteren ben ik voor de tweede keer op het strand geweest, heb ik met schelpjes en een bal gespeeld, een bootje van dichtbij bekeken, kaasjes uit het plastic zakje gevist. Water uit een bekertje gedronken en in het zeewier gerold. Ik ben niet zo bang meer...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wil je geloven dat ik vroeger in paniek raakte van een plastic zakje?
Afbeelding
Afbeelding
Dat ik mijn baas niet vertrouwde en zéker niet kwam als ik geroepen werd?
Afbeelding
Dat ik een en al spanning was?
Afbeelding

Nu niet meer. Volgens mijn baas ben ik wel een beetje eigenwijs, maar tjee, mág ik? Ik ben eindelijk weer een blije hond!
Afbeelding
Afbeelding

Macs

Re: Vroeger was ik bang...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 12:34

Wat een mooi geschreven verhaal.. en wat een fijn plekje moet ze nu hebben zeg!! Geniet van dit mooie beestje.. <3

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 12:36

Wat fijn dat hij een plaatsje bij jou heeft gekregen!
Dat het maar een stoere, dappere hond mag worden en jullie nog jaren van elkaar kunnen genieten!

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 12:37

heel mooi verhaal, heel veel plezier met de super doggie *\o/*

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 12:40

wauw. mooi geschreven! FIjn dat hij het nu zo goed heeft <3

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 12:42

Mooi verhaal, wat is die opgeknapt zeg. Mooie hond is het geworden. Veel plezier en geluk gewenst. :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 12:45

Bedankt voor de leuke reacties! We zijn er nog niet, maar ze is al veel verder gekomen dan ik ook maar had durven hopen :D

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 12:46

Wat een verhaal en wat een kans heeft ze toch gekregen om dan nu eindelijk na alle ellende een heerlijk leventje als hond tegen moed te gaan, zonder angst te moeten hebben voor alles.
:+:

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 12:47

Wauw mooi verhaal zeg! :j Erg mooie hond is het :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:03

Geweldig topic is het geworden Amyz, ik vind vooral de strandfotos erg mooi! Havannah is er flink op vooruit gegaan en alhoewel je Nouz natuurlijk nog steeds erg mist is Havannah een heerlijke hond <3
Veel geluk met haar :j

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:49

geweldig :) heel veel plezier met haar!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:51

Mooi geschreven zeg! die heeft duidelijk zijn plekje gevonden :j

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 16:54

Leuk om te lezen.. Heel fijn dat deze hond zo een goed huis heeft gekregen..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 21:43

Wederom bedankt voor de leuke reacties! Havanna is verschrikkelijk lief en dat maakte steeds een hoop goed als ik er doorheen zat :(:)
Kan echt woest worden als ik ga bedenken hoe ze zó gebroken kan zijn gekomen als dat ze was. Ik weet niet wat ze heeft meegemaakt maar het moet immens zijn geweest.

En dan kijk ik naar dat blije koppie gisteren op het strand en schiet ik gewoon vol... Ze is zo bijzonder.. Ze heeft zelf zo ontzettend hard gewerkt om te komen waar ze nu is. Ze doet steeds oprecht haar best om haar angsten zelf te kunnen overwinnen. Daar kun je alleen maar verschrikkelijk trots op zijn als baasje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:50

het is ook al een totaal andere hond als je vergelijkt met de eerste foto's en de andere foto's, ze kijkt zó anders uit haar ogen, niet meer zo bezorgd maar vol vertrouwen.. geen woorden voor.. prachtig!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 21:55

Wat geweldig!!!! Zat vanochtend nog een oud topic van haar te bekijken en vroeg me nog af hoe het nu zou gaan. Maar echt TOP!!!