Pimpelmeesje heeft zijn vrijheid terug

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Pimpelmeesje heeft zijn vrijheid terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 09:54

Onze buren hebben een nestje pimpelmeesjes, allemaal erg leuk en aardig (schattig!), maar ik hoef ze niet allemaal hier in huis! >;)
Deze kleine is al de 2e die een bezoekje heeft gebracht aan ons huis deze week. De derde als je de minder gelukkige meetelt, die was helaas binnengebracht door onze kat straks wordt het nog eens een echte, na 13 jaar :') . De eerste had al snel zijn weg naar buiten teruggevonden, maar deze was iets minder snel, dus ik heb hem een handje geholpen. Wel eerst nog even in alle paniek de kat van de grond gegrisd en in mijn slaapkamer gedumpt := En toen vond ik meneer, of mevrouw in deze houding.

Afbeelding

Meneer, of mevrouw, opgepakt en nog even op de foto gezet.
http://i299.photobucket.com/albums/mm31 ... luetit.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm31 ... uetit2.jpg

En ik kon het niet laten :Y) dus ik heb in alle haast met één hand de lenzen van mijn camera verwisseld en hem op de balkontafel gezet om zijn vrijlating te filmen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moge hij voortaan vandaan blijven bij katten en de binnenkanten van huizen :(:)

paxine

Re: Pimpelmeesje heeft zijn vrijheid terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:01

<3 Super lief zeg!
Ik vind die laatste foto gaaf!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 13:10

Ja he, haha <3
Ik vond het ook zo enorm schattig dat hij eerst even bleef zitten om te kijken waar hij was voor hij besloot weg te vliegen. Hij is daarna trouwens veilig beland in de boom waar ik nog een aantal pimpelmeesjes dacht te zien, dus ik gok dat hij weer veilig terug is bij familie :D

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:37

Eind goed al goed :D

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 21:00

Laten we daarop hopen, dat hij niet alsnog crashed op de schuur van de buren, want dan ligt hij hier straks alsnog op de vloer als speelgoed te dienen := :')

_Clocloken_

Re: Pimpelmeesje heeft zijn vrijheid terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:04

wat lief :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:08

Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 25-05-12 21:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:08

Wat sgattig <3

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 21:12

Bedankt!

Zo, dat is nog eens een flinke hond, zeker vergeleken bij zo'n klein vogeltje, ik snap dat hij toen opeens kon vliegen! Haha :)) Hij heeft ook echt nog zo'n babysnaveltje, schattig! Maar hij is dus uiteindelijk wel weggevlogen?
Die was ook niet bang trouwens zeg, dat hij zo rustig op je arm bleef zitten, dit kleintje was wel flink aan het protesteren, al hield hij gelukkig zijn snaveltje dicht.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:25

Nee deze was niet zo onder de indruk, hij hupte onder een struik vandaan toen ik in de tuin bezig was. Hij was ook onwijs klein, denk maar de helft van die van jou, hij oogde alsof hij nog helemaal het nest niet uit hoorde te komen.
Mijn zoontje van 4 was erbij en ik zeg tegen hem, pak hem maar voorzichtig op en dat kon prima alleen toen zijn handjes zich er omheen sloten zei vogeltje 'piep' en daar schrok hij zo van dat hij hem weer losliet :=
Maar aangezien wij 2 katten hebben die ook graag achter ons aan door de tuin huppen was hij ten dode opgeschreven als hij bleef zitten.
Dus ik heb hem opgepakt, toen fladderde hij uit mijn hand en op mijn arm, daar zat hij even toen gilde onze jongste van 2 iets te enthousiast en vloog hij weg = 2 meter verderop in de heg.
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 3603_n.jpg
check die handjes :+: het is ook zóó spannend als je voor het eerst in je leven een vogeltje ziet :P

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 21:35

Aah, wat enorm lief! Die blik ook <3
En nouja, het vogeltje is voor haar natuurlijk een flink stuk groter dan voor ons haha. En dat gefladder vond ik zó eng vroeger :') dus ik snap het wel dat ze het spannend vond haha. We hebben sinds een aantal jaar valkparkieten, dus aan het fladderen ben ik ondertussen wel aan gewend, maar daarvoor zag je me echt geen fladderende baby pauw redden uit een hek. ja, echt, meegemaakt, sta je dan, dan voel je je stom! :')
En als hij zo klein was lijkt me inderdaad niet dat hij al uit zijn nest hoorde te komen := Ach, misschien was zijn mama nog in de buurt om hem te voeren :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:48

Dat hoop ik maar.
Ze was te schattig, ze stond al 10 minuten te shaken en te trappelen met die vuistjes omhoog maar ze durfde niet te aaien. Vogeltje was op de foto net buiten beeld gevlogen :P
Mijn zoontje van 4 vind het juist lief, die wil best vasthouden en was heel voorzichtig maar als ie dan piep zegt is het natuurlijk reflex om los te laten, daarna heeft hij nog wel geaaid.