Ik woon nog niet zo lang op de boerderij, mn stiefvader woont er al z'n hele leven en ook zijn er dus al jaren nestjes. Hij vertelde dat hij de katjes nooit laat leven, dat vond ik héél erg om te horen en toen ik zag dat Nugget (zo heb ik de kat genoemd) gedekt werd door de andere stalkat die een kater is lette ik héél goed op! En ja hoor, precies op de dag dat ik het eerste examen had, 15 mei, kwam ik in de stal om hooi voor de pony's te halen en zag ik Nugget zitten, haar staart en achterwerk waren helemaal nat! Ook was haar enorme buik weg! Ik heb haar geobserveerd en zag dat ze naar het stro ging, maar ik kon niks vinden. Toen ik thuis kwam 's middags had mn moeder het al aan mn stiefvader verteld en hij had ze gevonden máár ze leefden nog! Ik heb meteen gekeken en het zijn er 4, ze zijn héél erg lief!

En mamsie:

Alleen Nugget was nooit een tamme kat en doordat ik haar een paar maanden elke dag eten gaf vertrouwde ze me meer. Ik kan haar nog steeds niet aaien. Ze gromde toen we keken, maar de dag erna gromde ze nog maar een seconde en vandaag gromde ze helemaal niet meer! Alleen als er vreemde mensen komen kijken gromt ze en dit laat ik dus ook niet toe omdat ik bang ben dat ze de kittens gaat verslepen en de hond ze te pakken krijgt. Gisteren heb ik ze voor het eerst even vastgehouden, terwijl Nugget zat te eten aan de andere kant van de stal en ze heeft ze niet versleept! Dus heb ik ze vandaag weer even vastgehouden terwijl Nugget aan het eten was en heb van ze allemaal apart een foto gemaakt.
De eerste rode:

De tweede rode:

De grijsgestreepte:

De grijsgevlekte (ik weet niet zo goed hoe je die kleur nou noemt):

Foto's van 15 mei:

Foto's van 16 mei:

Foto van 17 mei:

We moeten dus erg voorzichtig aan doen omdat Nugget anders de katjes gaat verslepen. Het nestje mag blijven en Nugget gaat aan de pil. We houden misschien 1 of 2 katjes en de rest gaan naar een goed ander huisje. Ze liggen nu tussen 2 strobalen haaks op elkaar zodat ze lekker beschut liggen, zodra de oogjes open gaan, ze gaan lopen en dus ook gaan klimmen maak ik een gedeelte voor ze van caviarenhekjes met handdoeken, verstopplekjes, speeltjes, water en voer.
Een reactie zou leuk zijn!
Ik ga proberen elke dag foto's maken en ze hier plaatsen

Ik ken wel genoeg boeren die goed voor hun katten zorgen. En deze gaan ook allemaal netjes naar de DA om geholpen te worden. En als er ook maar iets is met de katten staan ze ook gelijk bij de DA.