Alexis 'Lexi' voor het eerst los in de tuin met 'omheining'.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Alexis 'Lexi' voor het eerst los in de tuin met 'omheining'.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 18:34

Ik heb 3 poezen die normaal niet buiten komen en na bijna 3 jaar op dit adres met tuin vond ik het wel tijd om iets te verzinnen zodat ze wel naar buiten kunnen. Maar dan alleen in de tuin en niet helemaal de hort op. :+ Via een site heb ik tuinnetten gekocht (en tot mijn verrassing zag ik ze vandaag ook bij de Karwei. :+ ) met de bedoeling mijn tuin van die netten te voor zien en eigenlijk ook overkappen. Maar ik had besloten om alleen het grote gat en de schutting waar ze tussendoor kunnen van die netten te voorzien en dan even aan te kijken hoe het gaat. Dus ik heb een hamer en spijkers gepakt en heb het net tegen de schutting en het gat gespijkerd. :') Erg creatief al zeg ik het zelf. Na een uur zwoegen vond ik het veilig genoeg om de oudste buiten te laten. Zij wil ook het liefste naar buiten. Dus telefoon op filmfunctie gezet en Lexi gevolgd. :D Je ziet haar gelijk naar achteren lopen naar het gat maar ze ziet snel dat ze er niet doorkan. :P Ze zou wel via de poort omhoog kunnen klimmen maar ik stond er steeds voor en ik kreeg niet het idee dat ze dat wilde gaan doen maar ik ken haar wel langer dan vandaag dus als ze dat wel wil proberen zal ik daar ook nog iets op moeten verzinnen. (suggesties zijn welkom :j ) Het is best een lang filmpje, mijn excuses. :=

Airborn

Re: Alexis 'Lexi' voor het eerst los in de tuin met 'omheining'.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:38

leuk om te zien hoe lekker katten het toch vinden om buiten te zijn en lekker te kunnen snuffelen. Kan ze echter niet over de schutting heen? Want zulke schuttingen klimmen de meeste katten echt zonder enige moeite bij op...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 18:39

Ja, daarom wilde ik er ook nog netten overheen spannen...maar er komen ook wel eens katten van buiten de tuin in en ik ben bang dat die gaan proberen over het net te lopen en dan vast komen te zitten ofzo...

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:41

Kwam je katten nooit buiten dan? dieren hebben ook zonlicht nodig lijkt me...
In elk geval erg leuk dat je ze nu wel gaat buiten laten, ze lijkt het erg leuk te vinden :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 18:46

Nee, ik wil ze niet los in de buurt hebben. :n De jongste vind het eng en de halflanghaar is te aanhankelijk dus wordt zo meegenomen en ik moet gewoon ten alle tijden weten waar ze zijn anders word ik gek. :') Op deze manier kunnen ze toch van het mooie weer genieten maar niet de tuin uit. Al denk ik wel dat ik voor de poortdeur nog iets moet verzinnen.

En ze zitten vaak op de vensterbank in de volle zon. :j
Of zo:
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 18:47

Nee, ik wil ze niet los in de buurt hebben. :n De jongste vind het eng en de halflanghaar is te aanhankelijk dus wordt zo meegenomen en ik moet gewoon ten alle tijden weten waar ze zijn anders word ik gek. :') Op deze manier kunnen ze toch van het mooie weer genieten maar niet de tuin uit. Al denk ik wel dat ik voor de poortdeur nog iets moet verzinnen.

En ze zitten vaak op de vensterbank in de volle zon. :j
Of zo:
Afbeelding

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:50

Het lijkt net of de poezen ana de oplader zitten! :D

Verder denk ik dat ze zo over de schutting zijn, da's echt een eitje voor een kat!
Een net bovenlangs lijkt mij toch wel een prima oplossing.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 18:53

Ja, maar denk je niet dat de buurtkatten die nu via de schuur de tuin in komen daar niet op gaan proberen te lopen? En de schutting aan de andere kant is verticaal. Dus ze kunnen hem niet als trap gebruiken maar jij denkt dat ze daar ook gewoon overheen gaat springen?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:00

Een net bovenlangs lijkt ook mij een fijne oplossing, anders zitten ze binnen notime bij de buren :+

Leuke poezels trouwens!! <3

Offtopic: mag ik vragen waarom jij je katten 3 jaar lang binnen hebt gehouden? Ben daar toch altijd wel erg nieuwsgierig naar, aangezien ik het zelf persoonlijk een no-go vind om katten enkel binnen te houden. :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:04

Volgens mij legt ze dat hierboven al uit (2x zelfs :D ) : veiligheid van de katten en haar eigen gemoedsrust.
Tevens voorkom je ook een stuk overlast bj je buurtbewoners; niet iedereen geniet van jouw loslopende huisdieren.

Lijkt een mooie oplossing zo, Bella :j
Maar ik denk inderdaad wel dat je toch ook iets moet verzinnen tegen het klimmen in schuttingen :=
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 30-04-12 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 19:06

Ze zijn alle 3 nooit buiten geweest dus ze zijn het niet gewend. Ik wilde ze niet buiten hebben omdat ik geen kattenluik in de deur heb (zou ik een extra deur moeten kopen met luik en dat kost een fortuin) en ze dus niet zelf kunnen kiezen of ze naar binnen of naar buiten willen. Ik moet dan thuis zijn om de deur open te doen. En ik wil dat ze ten alle tijde gewoon eten en drinken hebben. En ik doe geen oog dicht als er eentje 's nachts niet thuis zou komen, ik wil gewoon altijd weten dat ze veilig zijn. Ze zijn mijn alles. :+: Ze doen het prima binnen, ze spelen en rennen en doen en eten en drinken prima. Naar mijn weten zijn ze gelukkig. Maar ik weet dat sowieso de oudste wel naar buiten wil (ze is al eens 2x ontsnapt :+ ) dus ik wilde nu iets fabriceren. Het is voor mij ook lekker dat ik dan gewoon de tuindeur open kan zetten wetende dat ze naar buiten kunnen maar niet verder dan de tuin.

Thanks Michelle. :) En idd ook de overlast voor buren...

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:10

Inderdaad, over heen gelezen, sorrie :)

Begrijp heel goed dat je je katten bij de buren niet tot overlast wil hebben, echter ben ik van mening dat naar buiten gaan hoort bij basisbehoeftes van een kat, en dat je geen katten moet houden als je ze niet naar buiten kan/wil doen. Dan ben je (in mijn ogen) geen katten waardig, maargoed, dat is mijn bescheiden mening.

Daarentegen wel top dat je er nu natuurlijk alles aan doet om ze lekker in je tuin te laten scharrelen, helemaal super! Ben benieuwd hoe ze het doen, ze zullen het vast en zeker geweldig vinden! :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 19:15

Je hebt PB.
Ik ben ook zeker benieuwd hoe de andere twee het gaan vinden. :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:17

Leuk filmpje zeg! Grappig dat ze precies over die 3 steentjes loopt :P
Daar zit trouwens een soort van plastic door de schutting heen?
Daar kunnen ze ook zo doorheen lijkt me.

Ik heb overigens mijn 2 katten ook binnen. Ze hebben zelfs helemaal niet de behoefte om naar buiten te gaan. Wil ze niet eens buiten hebben, woon zo'n beetje midden in het centrum.
No way! Zie teveel platgereden katten met mijn werk en dat risico wil ik echt niet nemen.
Plus de overlast die ze geven.
Betekend wel dat ik genoeg speeltjes en uitdagingen voor ze heb hier binnen. Dit is een kattenhuis waar ik ook gebruik van maak :+

@Millenium: pfff, geen katten waardig... Als er iemand de katten goed verzorgd ben ik het wel. Ze komen niets, maar dan ook echt niets tekort.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 19:18

Ze kunnen niet door het plastic want de netten zitten aan die kant voor de schutting. ;)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:20

aah zo, had ik niet gezien in het filmpje :)
Echt superfijn dat ze straks naar buiten kunnen.
Als ik later (als ik groot ben) ook een huisje heb met een tuintje ga ik die ook zeker weten afzetten!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 19:22

Het gaas wat je voor dat enorme gat ziet zitten zit dus ook voor die schutting met plastic. :j
Maar ben idd bang dat ik toch het net ook over de tuin moet doet...maar ben zo bang dat andere katten gaan proberen eroverheen te lopen...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:23

ja dat denk ik wel... Ze kunnen zo over de schutting, als ze dat eenmaal doorhebben...
Ja lastige kwestie... denk dat er zeker wel katten gaan proberen eroverheen te lopen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 19:25

Denk je dat ze ook zo makkelijk over een verticale schutting gaan? Hmm, dan zal ik er toch iets op moeten verzinnen...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:29

ja absoluut!!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:29

@ TS; je hebt pb terug :)

Nessa schreef:
@Millenium: pfff, geen katten waardig... Als er iemand de katten goed verzorgd ben ik het wel. Ze komen niets, maar dan ook echt niets tekort.

Mij hoor je ook echt niet zeggen dat een binnenkant per definitie slecht wordt verzorgt of dat er niet onvoorwaardelijk van wordt gehouden, lees ook niet waar dat staat. Mijn mening is echter dat naar buiten kunnen gaan bij de basisbehoeftes van een kat horen. Als je wilt kunnen we daar via PB verder, niet meer in dit topic.

Waar ik aan zat te denken; hebben ze het net niet zo stuk? Door middel van bijten, klauwen in het net? En als de buurkatten op het net willen lopen, zakt deze dan niet door? Anders misschien stevig gaas over je tuin maken?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 19:36

Ik kan het net niet kapottrekken maar de schaar knipt er zo doorheen. :+ Lex heeft nog niet geprobeerd om haar klauwen erin te zetten dus ik weet het niet. Weet wel zeker dat het net doorzakt als er een kat overheen probeert te lopen. Naar gaas heb ik ook al zitten kijken maar dat is best duur. En dat zakt natuurlijk ook in...Zat nog te denken aan zoiets: http://www.nettenlijn.com/pictures/katten/458.jpg Dus alleen bovenaan de schuttig dit maken...

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:41

Leuk filmpje, denk alleen dat je bij de poort iets moet verzinnen, een los lopende hond die je kat ziet zal zo door je net heen vliegen ( is een gedachten hoor )

En idd ze zijn zo over je schutting, als ik die van mij sprongen om hoog en naar beneden zie maken...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:42

ja dat kan ook, heb je nog wel het probleem dat je buurkatten er wel in komen, maar niet uit :+

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 19:43

Hmm... gaas is inderdaad behoorlijk door.

Of je katten met enkel een 'afschutting' boven aan de schutting blijven weet ik niet. Je zou ook een soort raamwerk kunnen maken van hout, en daar gaas tussen kunnen spannen. Stevig gaas in elk raamwerk en misschien dat het dan wat beter houd als er een kat over heen loopt. Kan je het raamwerk ook zo weghalen, mocht dat nodig zijn, en netjes opbergen oid. Heb je altijd nog mooie raamwerken achter de hand.