De nieuwe ren van onze caafjes en nijn.(zelfbouw)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TiffanyJoy

De nieuwe ren van onze caafjes en nijn.(zelfbouw)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 13:33

Sinds vandaag wonen onze 6 cavia's en 1 konijn in hun nieuwe huis.
Er komt nog een heel groot nacht/winterhok aan vast maar dat maken we de komende tijd.
Plastic platen zitten er nu nog voor vanwege het slechte weer, daar verzinnen we nog wat beters op.
Afbeelding
Zo zijn we begonnen :P

Afbeelding
Langzaam aan een begin te zien *D

Afbeelding
Het krijgt al vorm

Afbeelding
Dakje erop en een begin gemaakt met het gaas

Afbeelding
je ziet al goed hoe het gaat worden :D

Afbeelding
De laatste hand eraan leggen...en dan...

Afbeelding
Zitten de eerste bewoners erin *\o/*

Afbeelding
Ze vinden het nog een beetje vreemd maar dat komt vast wel goed :j

Vind het zelf een mooi hok geworden, moet nog een beetje afgewerkt worden, maar dat komt goed. :9

Laura_x_

Re: De nieuwe ren van onze caafjes en nijn.(zelfbouw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:15

Wat mooi zeg! :)

Diertjes hebben lekker veel ruimte!!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:17

Mooi zeg :D Lekker de ruimte :D

Komt er nog een konijnen maatje bij :o ?

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 16:31

Ons konijn is liever bij de cavia's als bij een konijnen vriendje..De cavia's slapen omstebeurt ook op zijn rug en hij speelt ook echt met ze. Konijn heeft hiervoor niet echt een leuk leventje gehad en wil hem eigenlijk niet laten castreren..Misschien als ik nog eens een gecastreerd mannetje tegenkom dat ik het nog eens wil proberen..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:45

Gaaf zeg!!!

Ik wil zo'n ren maken voor mijn katten + konijnen!

Welke afmetingen heeft deze en hoe waren de kosten ongeveer voor het hout en traliewerk? :)

Super gemaakt!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:34

Wauwie! Ziet er goed uit zeg :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:47

WouOele schreef:
Ons konijn is liever bij de cavia's als bij een konijnen vriendje..De cavia's slapen omstebeurt ook op zijn rug en hij speelt ook echt met ze. Konijn heeft hiervoor niet echt een leuk leventje gehad en wil hem eigenlijk niet laten castreren..Misschien als ik nog eens een gecastreerd mannetje tegenkom dat ik het nog eens wil proberen..

Dat is natuurlijk onzin ;)
2 rammen gaan gewoon niet samen, dus logisch dat je konijn gaat vechten. Gewoon die ballen eraf en naar de opvang gaan en laat hem maar een vriendin uitzoeken. Dan heeft hij nog een veel leuker leventje. Niet meer proberen met een andere ram, zonde van je energie en geeft alleen maar stress bij de konijnen. Geef hem waar hij recht op heeft, logisch dat ie de cavia's opzoekt hij wil nog ergens sociaal contact zoeken. Beter dan niks, maar verre van ideaal.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:53

saskiakefie schreef:
WouOele schreef:

2 rammen gaan gewoon niet samen, dus logisch dat je konijn gaat vechten. Gewoon die ballen eraf en naar de opvang gaan en laat hem maar een vriendin uitzoeken. Dan heeft hij nog een veel leuker leventje. Niet meer proberen met een andere ram, zonde van je energie en geeft alleen maar stress bij de konijnen. Geef hem waar hij recht op heeft, logisch dat ie de cavia's opzoekt hij wil nog ergens sociaal contact zoeken. Beter dan niks, maar verre van ideaal.

Nou nou. Je kan best je mening geven, maar die moet je niet op dringen. Nu zeg ik niet dat ik dit zelf nooit doe, dat even uit de wereld helpen, maar wij kunnen niet bepalen hoe en wat.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 21:58

Wat bedoel je hoe en wat? :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:04

Dat uet ieders eigen keus is een konijn alleen te houden of bijv met cavias.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:08

Helaas wel, maar ik vind het egoïstisch :)
Er moet voor mij wel een verdomd goede reden zijn waarom je je konijn alleen zou houden dat ik het begrijp.

Exact hetzelfde geldt voor paarden.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:17

Dat snap ik, maar TS hoeft het jou ook niet naar de zin te maken toch. :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:34

Nee, haar konijn :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:39

En die doet het schijnbaar prima met wat cavias.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:41

Moet ik het nu nogmaals uitleggen???
Nee die heeft geen keus, beter dan niks, maar ze begrijpen elkaar niet, spreken elkaars taal niet...
Is hetzelfde als een paard met een schaap/geit samen zetten.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:42

Vind ik ook beter dan niks. ;)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:43

Mooi hok!

Ik mis alleen een stuk gaas? :P Of ben je er niet bang voor dat er een kat in het hok kan komen, via de schutting van de buren?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:11

BB -- BB-ITP

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:18

Super leuk hok TS! Ziet er tiptop in orde uit! :D

Laura_x_ schreef:
saskiakefie schreef:

Nou nou. Je kan best je mening geven, maar die moet je niet op dringen. Nu zeg ik niet dat ik dit zelf nooit doe, dat even uit de wereld helpen, maar wij kunnen niet bepalen hoe en wat.

Naar mijn inziens dringt saskiakefie haar mening niet op :) . Vind het netjes geformuleerd. Daarnaast ben ik het volkomen met haar eens. Waarom je knijn de een vriendje voor het leven niet gunnen? Lijk mij een kleine moeite met een grote teruggave :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:19

EngeltjeS schreef:
Mooi hok!

Ik mis alleen een stuk gaas? :P Of ben je er niet bang voor dat er een kat in het hok kan komen, via de schutting van de buren?

Volgens mij zit er wel gaas, maar is een beetje slecht te zien :P

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 14:07

Er zit inderdaad wel gaas voor hoor, we hebben zelf ook 3 katten en die mogen dus echt niet in de ren komen...

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 14:12

Citaat:

Aan de ene kant ben ik het geheel met je eens, en snap je standpunt ook wel, aan de andere kant, ik heb dit konijn bij een opvang gehaald, heb geen idee hoe oud hij is en wil niet het risico lopen dat hij iets overhoud aan de castratie.(Heb het trouwens nooit geprobeerd met een ander dus weet niet of het een vechterd is..). Diertje kwam hier broodmager en schuw binnen en is nu opgeknapt in een vrolijk alert konijn, dat lekker in zijn velletje zit. Daarom wil ik er eerst goed over nadenken wat te doen eer ik hem weer aan allerlei stress blootstel. Hoor toch wel vaker dat het met een gecastreerde ram wel gaat, vriendin van mij heeft dat ook jaren samen gehad. Dus misschien via een opvang ofzo toch eens het proberen waard?
Hij zoekt niet alleen zelf de caafjes op, maar de caafjes ook hem, ze slapen op zijn rug of liggen tegen hem aan te slapen..ze rennen achter elkaar aan en likken elkaar, dus denk niet dat die erg veel aandacht en sociaal gedrag te kort komt..Maar natuurlijk ga ik mijn best doen het beestje een goed leven te geven :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:17

Mooi hok hoor! Misschien nog eens een keer een 2e verdieping maken?

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 14:19

Mavelle schreef:
Mooi hok hoor! Misschien nog eens een keer een 2e verdieping maken?

ja er komt nog een goede anderhalve meter nachthok aan vast en wil wat plankjes en verdiepingen maken waar ze op kunnen klimmen en zitten..en komt ook nog een trapje aan de wijnton..met bovenop stro zodat ze daar ook opkunnen, tevens komt er nog een bak met zand in als het nachthok klaar is..Het is nu nog even behelpen maar het functioneerd.. :P

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:32

Oef, dat je deze combi aandurft. Nog nooit mis gegaan?

Wel lekker dat ze de ruimte hebben! Mooi hok, zo een mogen ze hier ook wel afleveren :))