Babyluipaarden op camera

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Babyluipaarden op camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 13:43

Voor alle 'katten'fans: Even een linkje naar deze babyluipaarden. Ze zijn nu een weekje oud. Er leven nog maar 35-40 van deze Amur leopards in het wild. In dierenparken leven er nog 112. Van de populatie in gevangenschap is ongeveer 2/3e mannelijk. De laatste jaren werden vooral mannetjes geboren, het is dus nog even duimen dat deze 3 baby's meiden zijn.
Voor mij zijn deze baby's extra speciaal. Dit is een nestje dat uit een advies van mij is gekomen. Ik vind het erg leuk om te zien dat het gelukt is.

De baby's zitten nu nog binnen (nest camera) maar met een paar weekjes kun je ze buiten over elkaar heen zien buitelen :+:
http://www.interactivezoo.eu/index.php?id=14
Laatst bijgewerkt door assie op 17-04-12 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

jokari

Re: Babyluipaarden op camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:46

hihi ik zag net een paar wriemelende achterpootjes om toch maar goed bij moeders melk te kunnen. :+:

Werk jij mee aan een fokprogramma, dat je advies hebt kunnen geven in deze combinatie ?

assie

Re: Babyluipaarden op camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 13:49

Niet meer, ik heb stage gelopen bij de stamboekcoordinator van deze dieren en de Amur en Sumatran tijgers. Dat was een hele gave, zelfstandige stage met superbegeleiding. In die tijd heb ik wel advies gegeven en daar zijn oa deze baby's uitgekomen.
Tallinn Zoo is wat dit betreft een erg leuke dierentuin, want zij hebben jaarrond deze cams aanstaan. En wat is er schattiger dan babyluipaarden?

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 16:28

echt onwijs leuk ! <3